امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 22nd, 2014 1:19 | کد خبر : 5381 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پروین: جان کندن مسی و آرژانتین را همه دنیا دیدند!

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: این بازیکنان شایسته استقبال میلیونی هستند، آنها جهان را از بازی خود شگفت‌زده کردند.

parvin_11[1]

علی پروین در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره شکست تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل آرژانتین گفت: قبل از بازی با هر کس و هر جا که صحبت می‌کردیم همه می‌گفتند اگر 5 بر صفر از این آرژانتین ببازیم باز هم دست بچه‌ها درد نکند و یک شاهکار است! اما همه جان کندن آرژانتین و مسی را مقابل فوتبال ایران دیدند و به نظرم 75 میلیون ایرانی افتخار کردند که این بازیکنان در مسابقات جام جهانی از جان مایه گذاشتند و بزرگترین تیم جهان را به زانو درآوردند.

پروین ادامه داد: وقتی بغض گلوی بچه‌ها را بعد از بازی دیدم، دوست داشتم بنشینم و فقط چند دقیقه‌ای گریه کنم، چون این باخت هم غرورانگیز بود. به نظرم همه مردم از خانه، کوچه و بازار برای بچه‌هایشان در برزیل دست زدند.

پروین ادامه داد: در 20 سال گذشته این بازی فوتبال ایران بی‌سابقه بود، آن هم مقابل تیمی که هر کدام از بازیکنانش یک تیم جهان را روی انگشتانشان می‌چرخاند، البته ما برنده بازی با آرژانتین بودیم نه آرژانتینی‌ها. با بازیکنان بی‌ادعا چارچوب دروازه‌مان را مانند یک دیوار سفت و محکم نگه داشتیم و 5 موقعیت بسیار خوب روی دروازه حریف داشتیم، به نظرم جهانیان از فوتبال ایران انگشت به دهان ماندند و مردم ایران باید بدانند این فوتبالیست‌ها لیاقت این را دارند که از آنها در روز بازگشت‌شان به ایران استقبال میلیونی شود.

وی در خصوص نکات فنی بازی نیز گفت: به نظر من این بازی با توجه به حساسیتش باید بچه‌های ما بسیار با احتیاط و دست به عصا رو به جلو می‌رفتند، خیلی خوب ستاره‌های آرژانتین از بازی بیرون کردیم، فکر کنم فقط در سه صحنه مسی را در زمین دیدید، غیر از آن عشق تلویزیون برزیل بود که او را نشان می‌داد نه پا به توپ شدنش، اما در ضد حملات باور کنید بچه‌های ما مثل یوزپلنگ خطرناک بودند و فقط کمی شانس نداشتند، بچه‌های ما نمره قبولی گرفتند و قطعاً اگر مقابل بوسنی نیز همینطور باشیم به نظرم هنوز هم شانس صعود داریم.

پروین در پایان یادآور شد: همه باید بدانند آرژانتین روی خلاقیت یک بازیکنش به گل رسید که سال‌ها بهترین‌های دنیا را آزار داده، البته آن ضربه زدن مسی هم بسیار استثنایی بود و شاید 10 تای دیگر از این ضربه‌ها را بزند به آن گوشه دروازه نمی‌رود. البته ما باید به دانش خوب کی‌روش هم اشاره کنیم که خیلی خوب دست آرژانتینی‌ها را خوانده بود و آنها را بسیار عصبانی و عجول کرده بود. ما یک هیچ باختیم، اما شیرین‌ترین باخت فوتبال ایران در 20 سال گذشته بود که جای تبریک به همه بازیکنان و مردم ایران را دارد. بازیکنان باید بدانند دل یک ملت را شاد کردند و همین یک دنیا ارزش دارد. ما به این بچه‌ها از درون دروازه تا تدارکات تیم افتخار می‌کنیم.

اخبار مرتبط

نظرات