امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آوریل 27th, 2015 1:36 | کد خبر : 10699 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پرواز پاراگلایدرها در آسمان گرمی+تصاویر

خلبان های کمیته ورزش های هوایی استان اردبیل برای اولین بار با پاراگلایدر در آسمان گرمی به پرواز در آمدند.

به گزارش مغانه به نقل از ایرنا، حامد قلمی ، رییس کمیته ورزش های هوایی استان اردبیل روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این رشته ورزشی از سه سال پیش در استان فعال شده و اکنون ۳۰ عضو دارد.

وی پاراگلایدر ، کایت ، سقوط آزاد و پاراشوت را از رشته های کمیته ورزش های هوایی ذکر کرد و افزود: ورزشکاران رشته ورزشی پاراگلایدر خلبان هستند.

وی با اشاره به این که دو نفر از ۳۰ خلبان عضو تیم پاراگلایدر استان زن هستند از تشکیل هیات ورزشی پاراگلایدر در شهرستان های اردبیل و مشگین شهر خبر داد.

این مربی پاراگلایدر با اشاره به استقبال علاقمندان به این رشته در شهرستان های گرمی و پارس آباد اظهار کرد: این رشته در استان مراحل تمرین و آموزش را سپری کرده و تاکنون وارد مرحله مسابقه نشده است.

رییس کمیته ورزش های هوایی استان افزود: آموزش پاراگلایدر به صورت شبکه ای و با نظارت انجمن مرکزی این رشته صورت می گیرد و برای اجرای آن به مجوز شورای تامین ، افراد متخصص ، مربیان آزموده و آمبولانس نیاز است.

قلمی با اعلام این که این رشته ورزشی در مدت فعالیت در استان تلفات و خسارت جانی نداشته بر لزوم سخت گیری و احساس مسوولیت در مراحل تمرین و اجرای پاراگلایدر تاکید کرد.

وی پاراگلایدر را در ترویج گردشگری موثر و موقعیت کوهستانی و آب و هوای گرمی را برای فعالیت این رشته مناسب دانست.

به گزارش ایرنا ، محمود علایی فرماندار گرمی مغان نیز در بازدید از پرواز خلبان های پاراگلایدر در آسمان شهر گرمی هدف از دعوت از خلبان های این رشته را احیای قابلیت گردشگری این منطقه ذکر کرد.

وی گفت: برای معرفی ظرفیت های گردشگری گرمی مغان در سال جاری برنامه ریزی می شود.

علی عزیزی ، رییس اداره ورزش و جوانان گرمی مغان نیز با اشاره به فعالیت سه هزار و ۲۰۰ورزشکار سازمان یافته در قالب ۲۳ هیات ورزشی گفت: در صورت تامین اعتبار لازم با خرید تجهیزات پاراگلایدر ، نام نویسی و آموزش علاقمندان نسبت به ایجاد این رشته ورزشی اقدام خواهد شد.

گرمی مغان با جاذبه های گردشگری طبیعی در شمال اردبیل قرار دارد.

۸۱۵۸۷۰۰۵-۶۴۱۵۳۱۲ ۸۱۵۸۷۰۰۵-۶۴۱۵۳۱۳ ۸۱۵۸۷۰۰۵-۶۴۱۵۳۱۴ ۸۱۵۸۷۰۰۵-۶۴۱۵۳۱۵

اخبار مرتبط

نظرات