امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 26th, 2015 1:45 | کد خبر : 8926 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پدیده زیر میزی پزشکان در پارس آبادمغان ریشه کن شده است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و اقدامات و همکاری شایسته سازمان نظام پزشکی پارس آباد، به جرات می توان گفت که پدیده زیرمیزی در این شهرستان ریشه کن شده است.

به گزارش مغانه، محمد ذاکر توسلی با بیان اینکه اخذ زیر میزی برازنده جامعه پزشکان نیست، افزود: در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه های نظارتی به شدت با متخلفان برخورد می کند.
وی در ادامه با اعلام اینکه تغییر محل فعالیت پزشکان متخصص پس از اتمام تعهدات کاری، به دلیل غیربومی بودن این افراد، امری متعارف در اغلب نقاط کشور بوده و دور از انتظار نیست، اظهار کرد: با این وجود ماندگاری پزشکان در شهرستان پارس آباد نسبت به سایر مناطق بیشتر بوده و اکثر پزشکان دو برابر تعهدات خود در این شهرستان خدمت می کنند.
این مسئول ادامه تحصیل را علت دیگر مهاجرت پزشکان برشمرد و افزود: همه ساله و به خصوص امسال نیروهای متخصص جدید برای جایگزینی پزشکان قبلی و برای ارائه خدمات درمانی بهتر به این شهرستان فرستاده می شوند.
وی ادامه داد: در حال حاضر 50 پزشک متخصص در پارس آباد مشغول خدمت رسانی هستند که نسبت به سال گذشته پنج نفر افزایش داشته است.
ذاکر توسلی بیان کرد: سال گذشته متخصصین گوش و حلق و بینی و بیماریهای عفونی و امسال هشت پزشک متخصص در رشته های زنان و زایمان، جراحی مغز و اعصاب، طب اورژانس، داخلی، بیهوشی، ارتوپدی، قلب و عروق و چشم به این شهرستان معرفی و مشغول فعالیت هستند.
وی تاکید کرد: از آغاز طرح تحول نظام سلامت بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان پارس آباد بالاترین درصد اشغال تخت استان را داراست چرا که بیشترین فعالیت و اعمال جراحی در آنجا صورت گرفته است و این موضوع نشانگر حضور پزشکان متخصص ماهر و اعتماد بیماران به آنها است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به فضای غیر استاندارد و مستهلک این بیمارستان، گفت: مشکل اساسی این شهرستان در بخش درمان، نبود فضای فیزیکی کافی و استاندارد است نه کمبود نیروی متخصص، چرا که بیمارستان امام خمینی(ره) از نظر نوع کاربری و میزان فضای درمانی، پاسخگوی نیازهای شهرستان نیست.
وی ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از بیمارستان جدید بخش عمده ای از این معضل رفع شود.
ذاکر توسلی به راه اندازی درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی در پارس آباد اشاره کرد و افزود: مراجین در این درمانگاهها با تعرفه های بسیار پایین و حداکثر 3500 تومان توسط پزشکان متخصص ویزیت می شوند

اخبار مرتبط

نظرات

زهی خیال باطل