- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

پارس آباد و بیله سوار بیشترین مساحت منطقه آزاد استان را تشکیل خواهند داد

به گزارش مغانه به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اردبیل، مجید خدابخش افزود: ما چهار منطقه با مساحت حدود 2700 هکتار را در نظر گرفته بودیم، اما اکنون که مصوبه منطقه آزاد مستقل وجود دارد، به طور یقین مساحت منطقه آزاد خیلی بیشتر از این خواهد بود.
وی با اشاره به نعمت برخورداری استان از مواهب خدادادی در پارس آباد و بیله سوار، خاطر نشان کرد: اگر پارس آباد و بیله سوار نبودند، دلیل محکمی برای تصویب منطقه آزاد وجود نداشت و خاک حاصل‌خیز، آب کافی و موقعیت استراتژیک این دو شهرستان به عنوان دروازه کشوری CIS بود که اعضای شورای عالی مناطق آزاد و ویژه را قانع ساخت، استان اردبیل مستحق امتیازی فراتر از الحاق به منطقه آزاد ارس یعنی داشتن منطقه آزاد مستقل است.

10 Comments (Open | Close)

10 Comments To "پارس آباد و بیله سوار بیشترین مساحت منطقه آزاد استان را تشکیل خواهند داد"

#1 Comment By رهسپار On 2015/02/09 @ 6:33 ق.ظ

بزک نمیر بهار میاد، هندونه با خیار میاد

#2 Comment By یحیی اصغری چقونگنش On 2015/02/09 @ 6:48 ق.ظ

ایجاد منطقه آزاد تجاری مستقل استان اردبیل هیچ توجیهی ندارد و با توجه به پروسه طولانی ایجاد مناطق آزاد، حالا حالاها این طرح غیر کارشناسی شده به تصویب نهایی نخواهد رسید و شاید هیچ وقت عملی نشود. پس به مردم مغان بیخود وعده سرخرمن ندهید. آقای استاندارإ شما و نمایندگان اردبیل نقد را (الحاق به منطقه آزادر ارس) از ما گرفتین ، وعده های نسیه (ایجاد منطقه آزاد مستقل اردبیل) می دین.

#3 Comment By شهرام طهماسبی On 2015/02/09 @ 9:07 ق.ظ

با سلام و عرض خسته نباشید جناب استاندار و دیگر زحمت کشان عزیز استان بنده نه کارمندم نه وابسته به نماینده یا کسی ولی یک ایرانی هستم اهل پارس آباد و برایم فرقی ندارد اردبیل یا پارس آباد همگی یک استان از ایران عزیز هستیم پیوستن به منطقه آزاد ارس یا منطقه تجاری را زیاد مهم اش نکنید بی زحمت به داد جوانان تحصیل کرده و بیکار ی برسید که به صورت فصلی در کارخانه های استان کار می کنند آنچه را داریم حفظ کنید افزودنش پیش کش برای استان کاری بکنید نه اینکه بین مردم پارس آباد و بیله سوار و اردبیل و ….. تفرقه های مسخره بیندازید ایران اسلامی نیاز به مدیران با تدبیر و شجاع دارد به کشت وصنعت مغان کمک کنید جایی که روزی هشت هزار نفر به صورت رسمی کار می کردنند حالا تبدیل شده به منبع درآمد بعضی پیمانکاران و بیچاره کارگران سالی 6 ماه حقوق بخورو نمیر دارند به داد کارگران بیچاره استان برسید .

#4 Comment By میرزایی On 2015/02/09 @ 3:22 ب.ظ

مادامی که منطقه مغان به ویژه پارس آباد زیر نظر اردبیل است و برای این منطقه اردبیل تصمیم می گیرد به هیج وجه هیچ پیشرفتی صورت نمی پذیرد . مطمئن باشید اگر پارس آباد مغان زیر نظر تبریز بود از هر جهت پیشرفت کرده بود و در آن فقر و بیکاری به حداقل رسیده بود … ولی افسوس …

#5 Comment By گرمی On 2015/02/09 @ 7:37 ب.ظ

یا ایها الناس لطفأ انصاف کنید، اتفاقآ آقای استاندار خیلی فهیم و منصف و زحمتکش است. اینکه ۴ نقطه میخواست الحاق بشود اگر موافقت و دفاع استاندار نبود. حتی تصویب الحاق آن در کارگروه منطقه آزاد ارس غیر ممکن بود. و ایشان خود شخصآ پیگیر قضیه بودند. و این ترکان بود که ۳ نقطه را حذف کرد نه استاندار.
و اینکه نهایتآ استاندار موفق شد تا دولت را قانع کند تا ایجاد را به تصویب برساند و باید از ایشان تشکر کرد نه گلایه. و باید ایشان را قانع کرد که بدون توجه به سفارشات نمایندگان تمامیت خواه اردبیل، عاقلانه ترین راه را انتخاب کند، که همه شهرهای استان بتوانند از لحاظ قانونی از مزایای آن استفاده کنند نه اینکه در هر شهری ایجاد شود، چون ایجاد آن در هر شهر غیرممکن است.

#6 Comment By گرمی On 2015/02/10 @ 8:35 ق.ظ

زارعی جان، من هم عصبانیت شما را درک میکنم و شک نکنید بیش از شما ناراحتم، اما حاضرم قسم بخورم که استاندار هر آنچه که از دستش بر میآمد کرد، اما ترکان اجازه نداد، حتی ایشان آنقدر برای الحاق چهار نقطه اصرار میکردند که وزیر کشور قصد اخراج آنرا داشتند تا اینکه برای اینکه صدای مردم درنیاید تصمیم گرفتند با تصویب ایجاد، موضوع را فیصله بدهند.
تا اینجای کار استاندار رشادت کرده ،اما آیا بعد از این تسلیم نمایندگان اردبیل خواهد شد یا نه ، بحث دیگر است. چرا که منطقه آزاد بخاطر محرومیت فاجعه بار گرمی و مسئله اعدامها و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر. و گمرک بیله سوار بعنوان مرز خروجی. و فرودگاه پارس آباد به علت مرز هوایی ، داده شده است. و من فکر نمیکنم استاندار بخواهد آنرا در اردبیل ایجاد کند چون در اولین مرحله تصویب رد خواهد شد. ضمن اینکه ایشان چنین قصدی ندارند.چون صراحتآ اعلام کرده که پارس آباد و بیله سوار کانون اصلی خواهند بود نه اردبیل.

#7 Comment By اکبری On 2015/02/10 @ 9:10 ق.ظ

منم با اقای زارعی موافقم ایشان لیاقت پست استانداری رو ندارن ایشالله هر چه زودتر از این پست برکنار بشن.امین

#8 Comment By مهمان On 2015/02/10 @ 9:47 ق.ظ

ببینین من غیر بومی هستم و تو پارس آباد زندگی میکنم ولی برام جای تعجب داره چرا زمانی که یه امر مبارکی میخواد واسه مردم پارس آباد پس از کشو قوس زیاد به وجود بیاد یکدفعه صحبت اردبیل میاد وسط و به زبانی ساده بیان میشه یا ماهم باید باشیم یا اصلا هیچی-یا به عبارت دیگه دیگی که واسه ما نجوشه………. آخه چه اشکال داشت پارس آباد منطقه آزاد میشد بعد اردبیل اقدام میکرد به نظر من اگر اردبیلیا فک میکردن ممکنه پیشنهادشون کار رو خراب کنه که حتما میدونستن باید صبر می کردن.تا زمانیکه این استانیا متوجه نشن که تو یک کشتی هستن وضع همینه باید مسئولین استان افق دیدشون وسیعتر باشه باور کنین با کنسل شدن این قضیه خود اربیلیا بیشتر ضرر میکنن اگرچه بعضیهاشون ممکنه خوشحال باشن.

#9 Comment By گرمی On 2015/02/10 @ 7:08 ب.ظ

جناب مهمان از اظهار نظر شما متشکرم. موضوع حذف ۳ نقطه را ترکان عملی کرده بود نه استاندار. و نمایندگان اردبیل هم در این قضیه عددی نبودند که دخالت بکنند. چون اگر کاری از دستشان برمیآمد مطمئنأ ازهمان اول اجازه نمیدادند که در مغان ایجاد شود. وهمانند منطقه ویژه یا کشتارگاه به شهر خود میبردند.

#10 Comment By پ On 2015/02/11 @ 9:20 ب.ظ

جناب آقای شهرام طهماسبی باتشکرازسپاس وتقدیرشماازمسئولین،بنده حقیرهم بیکاری هستم که دار وندارم را پای درس وتحصیل گذاشتم.فکرنمی کنیداگرمنطقه آزاد ارس به تصویب میرسیدومراحل اداری اش زودتر طی میشدشاید این مشکل بیکاری منوشماهم حل میشد…نیومده چه ذوقی کرده بودیم چه برنامه ها ریخته بودیم .به امیدروزی که بیکاری درشهرمون وجودنداشته باشه…