امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 19th, 2015 3:53 | کد خبر : 9400 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پارس آباد و بیله سوار اصلی ترین نقطه منطقه آزاد استان اردبیل خواهند بود/ سرمایه گذاری در آزاد ارس هیچ توجیهی ندارد

استاندار اردبیل گفت: شهرستان های پارس آباد و بیله سوار مغان به لحاظ واقع شدن در نوار مرزی و برخورداری از شرایط و یژگی های لازم، اصلی ترین نقطه منطقه آزاد تجاری صعنتی مستقل اردبیل خواهند بود.

به گزارش مغانه، مجید خدابخش در جلسه شورای اداری پارس آباد افزود: به لحاظ واقع شدن این دو شهرستان در نوار مرزی و قرار گرفتن فعال ترین گمرک استان در بیله سوار ، خواه نا خواه قسمت هایی از اصلاندوز، پارس آباد و بیله سوار مغان جزو محدوده اصلی منطقه آزاد تجاری – صنعتی اردبیل خواهند بود.
خدابخش یادآورشد: ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی مستقل استان اردبیل بیش از طرح الحاق به منطقه آزاد ارس، مردم استان را از فرصت های مختلف از جمله سرمایه گذاری و اشتغال برخوردار خواهد کرد.
وی ابراز امیدواری کرد در اسرع وقت هیات دولت لایحه ایجاد منطقه مستقل تجاری – صنعتی اردبیل را تهیه و به مجلس ارایه دهد.

او اضافه کرد: اگر پس از ارائه این لایحه به مجلس، با یک فوریت در مجلس شورای اسلامی طرح شود، 5-6ماه آینده تصویب و عملیاتی خواهد شد.
خدابخش با اعلام اینکه 100هزار هکتار از اراضی دولتی برای ایجاد منطقه آزاد شناسایی و در نظر گرفته شده است، گفت: با ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی در استان شاهد سرمایه گذاری در بخش های مختلف به خصوص در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته به کشاورزی و تاسیس دانشگاه بین المللی کشاورزی در این منطقه و در نهایت رونق و پیشرفت اساسی و افزایش حداقل دو برابری درآمد مردم منطقه خواهیم بود.

وی مساحت منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس را 10هزار هکتار اعلام کرد و گفت: سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس هیچ توجیهی ندارد و مطمئن باشید هر چقدر هم اراضی منطقه آزاد ارس را توسعه دهند باز در زمینه سرمایه گذاری هیچ اتفاقی در آنجا نخواهد افتاد.

وی، در ادامه به ضرورت حمایت از سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: اگر می خواهیم در استان اردبیل به خصوص در بعد اقتصادی شاهد رشد و توسعه باشیم باید نگاهمان را تغییر و با دید مثبت به سرمایه گذاران نگاه کنیم.
او به خدمات و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ایران اسلامی در چهار تکنولوژی مهم جزو 10کشور برتر دنیاست و این از اثرات و برکات انقلاب اسلامی است.
استاندار اردبیل اضافه کرد: در قبل از انقلاب تعداد دانشجویان منطقه کم شمار و ناچیز بود ولی هم اکنون استان اردبیل حدود 75هزار دانشجوی مشغول تحصیل دارد.
وی با اعلام اینکه در حوزه های اقتصادی و عمرانی اتفاقات فوق العاده ای در استان اردبیل رخ داده است، خاطر نشان کرد: در سال جاری 100روستای استان یا گازرسانی شده و یا در حال گازرسانی است.
استاندار اردبیل افزود: دولت، باهدف مهار آب های مرزی، امسال هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرده که یک میلیارد دلار آن برای استان اردبیل اختصاص داده شده است.
مجید خدابخش گفت: 70درصد این رقم در بخش آب کشاورزی پارس آباد مغان سرمایه گذاری می شود.
وی از خرید 10میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای بیمارستان در حال احداث 120تختخوابی پارس آباد تا خرداد سال آینده خبر داد و گفت: طرح توسعه فرودگاه ، اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهری و احداث بیمارستان 120تختخوابی این شهرستان تا هفته دولت سال آینده تکمیل و افتتاح خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات

داود حیدری

حالا که الحاق مغان به منطقه آزاد ارس را منتفی کردن می خواهند با این حرف ها منطقه آزاد ارس را توجیه ناپذیر و ورشکسته جلوه دهند.
بنا بر ارزیابی های صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران، منطقه آزاد ارس، پس از منطقه آزاد کیش، دومین منطقه آزاد توسعه یافته و در حال رشد کشور است.
این منطقه که در مجاورت دو کشور جمهوری آذربایجان (جمهوری خودمختار نخجوان) و ارمنستان قرار گرفته است، دارای 51 هزار هکتار وسعت است.

علي زاده

حتما نماييده ما ياد اش رفته وقتي استاندار مي ايد به شهرستان در جلسه حضور داشته باشد خودمان نيز مي گيم استاندار به پارس اباد نمي ايد كجاخواب رفته توي اين جلسه شركت نكرده نمي دانم

وحدت

استاندار فکر کردن با این حرفها میتوانند مردم فهیم مغان را توجیه کنند ولی مردم مغان خوب میدانند که سهم مغان از این منطقه ازاد به مرکزیت اردبیل صفر خواهد بود

فرزند پارس آباد مغان

خداوندبزرگ است و از آشکار و نهان آگاه،
اگر کل اردبیل که هیچ، کل عالم با تمام نیرو و قوه شان بخواهند کاری که بر خلاف اراده خداوند که قرار نیست رخ دهد کاری از پیش نخواهند بردو همچنین اگر خداوند قادر و متعال اراده بر رخداد چیزی باشند هیچ احد الناسی نمی تواندو قادر نیست از وقوع آن جلوگیری کند. ما مردم پارس آباد مغان امیدمان فقط و فقط به خداست