امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 19th, 2015 3:57 | کد خبر : 9403 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پارس آباد مغان ظرفیت های فوق العاده ای در زمینه سرمایه گذاری دارد

فرماندار پارس آباد مغان گفت: این شهرستان ظرفیت ها و قابلیت های زیادی در زمینه سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت دارد.

به گزارش مغانه، ناصر نصیری در جلسه شورای اداری این شهرستان که باحضور استاندار برگزار شد، افزود: با وجود این همه توانمندی و پتانسیل های بی نظیر، آنطور که باید در این شهرستان زیرساخت ایجاد نشده است.

وی از شروع عملیات واگذاری اراضی دشت فتحعلی به افراد واجد شرایط در آینده نزدیک خبر داد و گفت: واگذاری زمین های دشت فتحعلی تجربه خوبی برای واگذاری اراضی پایاب سد خدآفرین خواهد بود.

وی با بیان اینکه وجود و فعالیت فرودگاه برای پارس آباد امری حیاتی و ضروری است: ادامه داد: برای شتاب بخشیدن به روند اجرای طرح توسعه این فرودگاه و از سرگیری پروازها در صورت نیاز از اعتبارات عمرانی سایر بخش ها کسر و صرف این پروژه خواهد شد.

وی به بحث منطقه آزاد تجاری اشاره کرد و با تشکر ویژه از زحمات استاندار اردبیل، بیان کرد: به نظر می آید مستعدترین منطقه برای این طرح پارس آبادمغان است.

فرماندار پارس آباد با بیان اینکه نباید در زمینه منطقه آزاد به صورت غیر منطقی فضا سازی شود، گفت: ما معتقدیم نگاه استان به پارس آباد نگاه منفی نیست.

به گفته وی در هیچ نقطه استان به اندازه پارس آباد، سرمایه گذاری توجیه اقتصادی ندارد.

وی با اشاره به وضعیت کشت و صنعت مغان گفت: در گذشته بیش از 6هزار نفر در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مشغول کار و تلاش بودند که امروز این رقم به 700نفر رسیده و این دردناک است.

نصیری با اعلام اینکه شرکت مغان درحال حاضر زیان ده است، گفت: در چنین وضعیتی واگذاری این بنگاه اقتصادی به بخش خصوصی توجیهی ندارد.

وی خواستار رسیدگی و توجه به وضعیت جاده اردبیل- پارس آباد، افزایش اعتبارات بیمارستان 120تختخوابی، حل احتلاف بین عشایر حاشیه نشین و کشت و صنعت مغان، احیا و رونق کشت و صنعت مغان، حمایت از سرمایه گذاران و صنایع تکمیلی و وابسته به کشاورزی شد.

اخبار مرتبط

نظرات

وحدت

جناب اقای فرماندار تا به کی شعار باید داد پس عمل به کی خواهد ماند؟