امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 6th, 2015 1:40 | کد خبر : 12533 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پارس آباد مغان شرایط لازم برای ارتقا به فرمانداری ویژه را داراست

مشاور رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در امور بین‌الملل گفت: پارس آباد با داشتن شاخصه مسافت حدود ۲۳۰ کیلومتری از مرکز استان سابقه بیش از ۲۳ سال فرمانداری و جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر حائز شرایط برای ارتقا به فرمانداری ویژه است که در این زمینه باید مسئولان استانی تدبیری بیندیشند.

به گزارش مغانه، علیرضا نگهدار با یادآوری ضرورت ارتقای حوزه انتخابی فرمانداری پارس آباد به فرمانداری ویژه با کسب شرایط قانونی ، ادامه داد: فرمانداری ویژه از نظر سلسله مراتب اداری فراتر از فرمانداری معمولی و پایین‌تر از استانداری است که قطعاً این امر می‌تواند به تقویت و توسعه بیشتر منطقه کمک کند.

وی اضافه کرد: با ارتقای فرمانداری پارس‌آباد به ویژه، بسیاری از مزایا نصیب این منطقه شده و دیگر نیازی به بوروکراسی اداری سخت برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف نخواهد بود.

به گفته وی بر اساس مصوبه هیات وزیران در سوم آبان ۸۶ وزارت کشور مکلف است بدون ایجاد هر گونه بار مالی در شهرستانهایی که واجد تمامی شاخصهای لازم(جمعیت شهرستان ۲۵۰هزار نفر- جمعیت مرکز شهرستان ۱۲۵هزار نفر و فاصله شهرستان از مرکز استان ۱۲۵کیلومتر) می باشند به منظور ارایه خدمات مناسب و نظارت بر انجام فعالیتهای دستگاههای اجرایی در شهرستانهای بزرگ نسبت به دایر نمودن فرمانداری ویژه اقدام نماید.
وی اضافه کرد: طبق این مصوبه، دایر نمودن فرمانداری ویژه در شهرستانهایی که دو شاخص از سه شاخص یاد شده را دارا باشند منوط به تصویب هیئت وزیران خواهد بود.

همچنین ایشان شرایط خاص اقتصادی و کشاورزی در شمال استان در جهت تقویت راه‌اندازی و صنایع تبدیلی در منطقه مغان را ضروری اعلام کرد و گفت: همچنان خام‌فروشی در این منطقه آسیب‌های جدی را به همراه داشته که ضروری است، واحدهای صنایع تبدیلی در منطقه مغان احیا شود تا امکان بهره‌گیری از این ظرفیت فراهم آید.

مشاور رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در امور بین‌الملل با بیان اینکه یک مجله آمریکایی در تحلیل خود اعلام کرده که دو منطقه در ایران شامل مغان و خوزستان دارای شرایط خاص و طلایی است، افزود: با توجه به شرایطی که در این منطقه وجود دارد به سهولت می‌توان با راه‌اندازی صنایع منحصر به فرد، منطقه مغان را به برند تولید صنایع تبدیلی و تکمیلی تبدیل کرد.

نگهدار با اعلام اینکه با تقویت و راه‌اندازی چنین صنایعی درآمد هر فرد ساکن در مغان تا را تا۲۰ برابر افزایش می­دهد، تصریح کرد: متوسط درآمد ساکنان این منطقه اگر به فرض یک میلیون تومان است، که این رقم با تقویت و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، می‌تواندتا ۲۰ میلیون تومان افزایش یابد.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در استان بیان کرد: با قوانین و مقررات این منطقه آشنایی کامل دارم، حتی در نقشه منطقه آزاد تجاری استان نیز مشارکت داشته ام.

وی به مزایای این منطقه اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این منطقه برای کل شهرهای شمال و حتی مرکز استان مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت، تنها به شرطی قبل از اجرای آن به زیرساخت‌ها و الزامات تشکیل این منطقه نگاه موثری بشود.

ایشان که مشاور رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در امور بین‌الملل و مشاور منطقه آزاد تجاری را در کارنامه خود دارند، افزود: مردم فهیم مغان می‌دانند که منطقه آزاد تجاری صرفاً خرید و سوار شدن خودروهای خارجی نیست، بلکه حلقه وصل اقتصاد سنتی منطقه شمال استان به اقتصاد مولد و صنعتی است که قطعاً در ایجاد تحول این منطقه مؤثر خواهد بود و اجرایی شدن آن می تواند برای خروج منطقه از بن بست اقتصادی و خام فروشی کمک شایانی بنماید.

نگهدار در پایان عنوان کرد: در این ارتباط علاوه بر تأمین زیرساخت‌ها در قالب امورات داخل کشور، نیازمند دیپلماسی قوی و رایزنی سیاسی در منطقه قفقاز هستیم تا روند کارها سرعت بیشتری بخود بگیرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط

نظرات

بازاری 2

آقای دکتر نگهدار، منطقه مغان برای رهایی از این وضیعت فعلی و پیشرفت و توسعه به افرادی با ایده های جدید و پیگیر نیاز دارد، امیدوارم بیشتر بتوانیم از شما در مغان استفاده کنیم.

رضایی

الان که دوستان دیگر از راه برسند این ایده شما را بدزند و ببرن خانه مغان تهرانیها و این موضوع را به اسم خودشان بزنند. موفق باشید آقای دکتر.

خدامرادی

اقای رضایی ایده جدید فرمانداری ویژه است؟این حرف اقای برومند نبود؟مگر دانشگاه محقق رییس دارد شما مشاور بین الملل باشید؟و تبلیغات زودرس شما نشان میدهد هنوز الفبای سیاست را هم نمی دانید.ایشان چه شناختی از قفقاز دارند؟

اكبر

جناب دکتر بزار بخوابیم شما هم میخواهید اینجوری تبلیغ کنید شما هم اگر …………

ناشناس

جناب نگهدار .ویژه که چیزی نیست آقای برومند استان مغان راه اندازی میکرد لطفا دیگر چه در چنته دارید

نشهروند

آقای دکتر مثل اینکه خواب تعریف دارین فاصله پارساباد تا اردبیل بالای دویست کیلومتر هست

ناشناس

اقای نگهدار گفته های جناب عالی باید در ۴ سال پیش اجرا می شد ولی ضعف مدیریت و تبدیل شدن پارس اباد به ازمایشگاه سیاسی مسولان شهرستانی واستانی این فکرها گمنام ماند نکاتی را که جناب عالی اشاره کرداید همه کاندید های انتخاباتی دوره های گذشته این حرف ها رازده اند ولی عملی نشد والان هم به انتخابات نزدیک به ۷ ماه مانده همه کاندیدا ی احتمال در جلسه ونشست های مردمی این حرف ها می زن اند وگوش مردم هم چندین سال است از این حرف ها پر شده ودر ضمن درمغان این کار زمانی اجرا خواهد شد مردم براساس برنامه کاندیدای مورد نظر را انتخاب کنند واین کار هم در مغان عملی نه خواهد شد چون از هر طایفه حداقل یک ودونفر کاندید شده همه کاندید ها دربین طایفه خود مردم رابه اتحاد وحدت انسجام و نمایش قدرت دعوت می کند ودر بیرون از طایفه خود می گویید نباید انتخابات طایفه گرای باشد طایفه گرای اتشی است که دود اش چشم همه مردم را خراب خواهد کرد

پارسا

مغانه جان خود که بهتر میدانی همه نمایندگان قبلی و فعلی سر دست خود را میشکستند جهت اخذ منظقه آزاد و فرمانداری ویژه و…چون اخد یکی از این ها اتوماتیک وار کارنامه درخشانی ثبت میکرد برای هر کدام از آقایان نماینده و همچنیین دوچندان کردن محبوبیت شان و در نهایت دوباره نماینده شدنشان….کاش به جای درج این مطلب تکراری و شعار مانند یه مصاحبه ای از نمایندگان قبلی یا کارشناسان صاحب سبک در این زمینه در باره علل و موانع به تححقق نرسیدن چنیین خواسته ها و حق منظقه می شدین…با تشکر

ناشناس

اقای نگهدار بدجور جو زده هستند؟کمی مطالعات سیاسی کنند.

علی رضا ارژنگی (روزنامه نگار)

آقای دکتر علیرضا نگهدار قدم ، مبارکتان به به خطه مرزی و قطب بزرگ کشاورزی ، تولید و تلاش دشت همیشه سر سبز مغان را گرامی میدارم و افتخار میکنم زمانی در دبیرستان ۱۷ شهریور شهر پارس آباد مغان بعنوان یکی از دانش آموزان موفق حقیر بودید، ترا خدا آن چیزهای که عملی نیست مطرح نکنید ۳۶ سال پیش آقای محمد رضا راشد اولین نماینده مجلس شورای اسلامی بعد از انقلاب در دوران تبلیغاتی و در دوره چهار ساله در مجلس شورای اسلامی و تمامی کاندیدها و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تا کنون در محافل ودر مجالس ودر تریبون های رسمی گفتند و هم اکنون نیز می گویند عملیات ساختمانی راه آهن دشت مغان در آینده نزدیک کلنک زنی و از طریق شهرستان مرزی پارس آباد مغان به راه آهن شهرستان ایمیشلی جمهوری آذربایجان متصل میشود .ودر طول ۳۶ سال برخی از نمایندگان مردم در اظهاراتشان در مجالس از احیای مجدد شرکت کشت وصنعت و دامپروری مغان را مطرح میکنند ،زمانی حدوذ ۸ هزار نفر کارگر ، تکنسین ، کارمند ،کارشناس و حتی کارشناسانی از خارج از کشور در آن شرکت عظیم و طویل مشغول بکار بودند و شرکت هواپیمایی مسافری و دو دستگاه اتوبوس مسا فر بری اختصاصی و کرایه ای برای رفا, و حال کارکنان و کارشناسان داشت ، ودر حال حا ضر کمتر از یکهزار نفر در آن مشغول میباشند ، راه اندازی مجدد فرودگاه هواپیمایی مسافری ، ایجاد و الحاق شمال استان به منطقه آزاد تجاری و صنعتی آزاد ارس ، ایجاد و راه اندازی و احداث کارخانجات صنایع تبدیلی ، ارتقا, فرمانداری به فرمانداری ویژه از جمله مواردی است که کاندیدها و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در چند سال گذشته به آن پرداخته اند لازم به ذکر وقتیکه ساختمان فعلی فرمانداری فرسوده بوده ودر حال حاضر حتی برخی از اتاق های آن در فصل بارندگی ریزش باران در آن جاری میشود از سوی دیگر چارت سازمانی آن از طرف استانداری و وزارت کشور تکمیل نشده است و معاونت سیاسیی و اجتماعی ، معاونت امور عمرانی و معاونت برنامه ریزی و اداری در آن ایجاد نشده است ودر برخی موارد مشکل دارد چرا ما باید این مردم فهیم و همیشه پشتیبان نظام ، انقلاب و امام ( ره ) را به عوام فریبی هدایت کنیم خدا نگهدار .

رضایی-نشهروند

خووب دوست عزیز فاصله ۱۲۰کیلومتری شهر از مرکز استان جزو معیارهای فرمانداری ویژه است(خب به مراتب ۲۰۰کیلومتر هم بیشتر از ۱۲۰کیلومتر است) و در گزارش هم از طرف دکتر این موضوع ذکر شده لطفا از تعصب و پیشداوری حتی بدون خواندن متن دوری کنید، اینجری فضا یه کمی بهتر میشود

رضایی-خدامرادی

آقای خدامرادی عزیز، من باب آشنایی دکتر نگهدار با منطقه قفقاز را میفرمایید ، فکر کنم مزاح می فرمایید بهتره رزومه آقا ینگهدار را مطالعه بفرمایید البته اگر دوست داشته باشید بعد اظهار فضل کنید. من باب مشاور بین الملل هم در دانشگاه حکم به همین صورت در سایت دانشگاه آمده است شما که حتما سایت داشنگاه را بلدید نگاه کنید، (رییس یا هرکسی خلاصه اونجا یه نفر دو سال مسئولیت و سرپرسیتی دانشگاه را دارد مشاور هموون بنده خداست هموون.

ناشناس برای آقا اکبر و ناشناس اول

آقا اکبر و ناشتاس اول فکر می کنید بیان کردن قابلیت های منطقه لزومی ندارد شما بیان کردن حقایق امکانات بالقوه را با عوامفریبی یک عده یکسان می دانید؟

پارسا 2

آقا پارسا شما همون دکتر پارسا هستید؟ چه باشید چه نابشید ایرادی نداره – عزیزی. آقا پارسا مگر الان شما یه اظهار نظری کردید ؟ میشه یکبار دیگر نگاه کنید به نوشته هایتان، اگر هر کسی از حق مغان چیزی نگه پس شما هم حق اظهارنظر نخواهید داشت ولی اینجا نظر گذاشتید! یعنی شما هم صاحب نظرید. چرا این طرحها اجرا نشده، چرا ؟ چون نماینده ای که فرستادیم حرف زدن اساسی ، لابی گری و … در رده های بالای دولت را بلد نیستند، شما بهتره از این نماینده ها بپرسید قبل از اینکه نماینده یا کاندید بشید از دوران جوانی در کدام جمع و انجمن نمایده بودید؟؟ خیلی موثره اینها … ولی متاسفانه یکسری با تکیه بر طایفه و قبیله خود یا با پشتیبانی افراد سودجو نماینده میشوند میروند مجلس نقش شان فقط نشستان و نگاه کردن دریع از یک جمله… آقا من هروقت در تلویزیون با برخی از نماینده ها در مجلس مصاحبه می کنند حواسم است که یعنی بعدی نماینده ماست، دریغغ. حال یه نفری باید انتخاب شود که بلد باشد کار کند اولین بار تو عمرش نباشه که وزیر ار از نزدیک ببینه و …

برای آقای ناشناس دوم

آقای ناشناس دوم، سیاست! شما حتما سیاست را خووب می دانید که فرد دیگر را به نداشتن آن متهم می کنید؟ یک سیاستمدار هیچوقت این نوع حرف نمیزنه و جوزده و … پیشنهاد می کنم یکی کمی بینش و مطالعات سیاسی خودتان را بالا ببرید. ممنون از حسن توجه تان. البته ببخشید یک کمی ادبیات نوشته هام تند بود

سلام آقای ارژنگی

آقا ی ارژنگی سلام، واقعا خوشحالم که شما از دست پروده های خود خووب حمایت می کنید و این افتخاریه که حتی دوران تحصیلشان را هم به یاد دارید. من هم افتخار شاگردی شما را در دوره راهنمایی داشتم، هموون درس دفاع جنگ و ..ببخشید اسمش دقیق یادم نیست. اگر اشتباه نکنم اولین روزنامه فروشی در پارس آباد را هم شما دایر کرده بودید. و نیز اگر خاطرم باشه شما در اوون درس دفاعی و جنگ می گفتید که برای موفقیت در یک کار عملیاتی چندین چندبار کنترل کنید، گفتید “اولین اشتباه در جنگ آخرین اشتباه تان خواهد بود” ، خاطر مبارکتان است؟ حال شما که این جمله را برای اولین بار به ما آموختید ما مردم پارس آباد و مغان چند بار تا حالا اشتباه کرده ایم، چندبار نماینده ها را فرستادیم مجلس و دوره تمام نشده گفتیم عجب استباهی کردیم که به فلانی رای دادیم. شما بگویید نماینده هایی که من و شما انتخاب کرده ایم چقدر در بالا بردن میزان رفاه عمومی مردم منطقه نقش داشتند برای اینکار فقط کافی است شما یه تصاویر ذهنی از همون ۳۶ سال پیش به اینور را در ذهن خود مرور کنید، شهر پیشرفت کرده؟ بله ساخت و ساز بیشتر شده آنهم به دلیل الطاف خدا و تلاش ما کشاورزان … آقای ارژنگی من از شما می پرسم مگر مرکز درآمد اصلی ما ساکنان پارس آباد جز فروش محصولات کشاورزیمان است محصولاتمان را به دولت یا … میفروشیم و بعد پولش را وارد شهر می کنیم در این پروسه ای که گفتم نماینده های ما عملا در جهت رفاه عمومی کاری نکردند یه پارک و آسفالت خیابانها که اوون هم از راه همین مالیات پول کشاورزی ما بودن، نه جذب سرمایه گذاران خارج از استان شهر و نه حمایت از صنعت و …. (سرمایه دارانی که با پوول ماها سرمایه شان را جمع کردند میرن تهران سرمایه گذاری می کنن) .اما دوم باور کنید نماینده های ما تاثیری در معادلات سیاسی و مجلس هم نداشتن هرکس نداند شما خووب میدانید که دریغ از حتی یه بیان یه جمله کارساز …
حال شما که میگویید فرمانداری فلان آن فلان فکر می کنید امثال من و یا آقای نگهدار این دردها را نمی دانیم؟ اگر خاطرم باشد شما که خونه تان در جای خووب پارساباد بود(مثلا) من که هر روز پاییز و زمستان از روستا میومدم دبیرستان ۱۷شهریور پارساباد و مدرسه راهنمایی شهید رجایی، همش تو گل ولای بودیم. تا جایی که یادم میاد آقای علیرضا نگهدار هم خانه شان در طرفهای مسجدجامع و زیرنهرتراب بود اونها هم از مشقت میدند تا بیان سرکلاس.(البته نه به اندازه ما) میخواهم ما دردکشیده این شهر و منطقه ایم دلمان برای اینجا میسوزد خودمان که به اینصورت زندگی کردیم حداقل کاری کنیم که فرزندانمان ما را به باد نفرین نگیرند من و شما که دکتر علیرضا را خووب میشناسیم و میدانیم که لیاقت نمایندگی و توانایی کارهای بزرگ را دارد. بیایید کسی را حمایت کنیم که می دانیم در صورت انتخاب شدن به عنوان نماینده در برابر وجدانمان و آیندگان روسفیدمان خواهد کرد والسلام.

علی

واقعا چرا انتقادات ما بوی نفرت میدهد، واقعا نمیشود اگر ایرادی میبینیم در فضای آرام بیان کنیم. ضمناً بعضی از دوستان که به دکتر نگهدار گفتند عوامفریبی نگنید دو نکته میخواستم در اینمورد اشاره کنم پس اگر اینچنین باشد از این به بعد هیچکس حق تعریف از پارساباد و مغان را ندارد وگرنه عوامفریب شمرده میشود دوم دوستان افرادی که تابحال فرستادیم مجلس آدم کارهای بزرگ نبودند. آزموده را آزمودن خطاست.امیدوارم ما هم دست به دست دکتر نگهدار و سایر کارشناسان منطقه از قابلیتهای شهرمان بهتر استفاده کنیم. امیدوارم.

علی

آقای خدامرادی آرامش خود را حفظ کنید آقای حبیب برومند عضو خانه مغان تهرانیها(به قول رضایی) نیستند، رضایی هم گفته صاحبان خانه مغان تهرانیها برش میدارن به اسم خود میزنن.

ناشناس

جناب ارژنگی
روزنامه نگار محترم
ضمن عرض خسته نباشید خدمتتان
این موضوعی که شما مطرح می کنید و مشکل فرمانداری چه ربطی به ایشون دارد من نمی خواهم که از آقای نگهدار حمایت کنم ولی خوب امکان تبدیل فرمانداری ویژه وجود دارد حالا این آقا مطرح کرده تا قبل از ایشون صد نفر هم گفتند قبول. چرا ما اصل موضوع را رها کردیم و چسبیدیم به یک چیز دیگر

علیرضا نگهدار

سلام معلم گرامی جناب ارژنگی
متاسفانه افتخار شاگردی شما را نداشتم ولی به شوخی عرض می کنم شاگرد موفقی بودم

یکی از مخاطبان مغانه

آقایون و بزرگواران اآنطور که بنده خبر دارم اینجا یک سایت خبری هست نه یک ستاد تبلیغاتی لطفا مراعات کنینن….
خب مخاطبان حق دارن راجب مطالب سایت نظرات خودشون را بگویند و بنویسند….من نمیدانم چرا و به چه دلیل وبا چه حقی خود را در جایگاه وکیل مدافع میگذارند و به جای تجزیه و تحلیل اصل خبر به تخریب و تجزیه و تحلیل نظرات و پیشنهادات مخاطبان محترم میپردازند؟!

ناشناس

یکی از مخاطبان مغانه ، امر به معروف و نهی از منکر ایراد داره؟ این نظرات چاپ میشه تا افراد بحث کنن تا با موضوعات مختلف منطقه متعصبانه، طایفه ای و پیش داورانه برخورد نشود، با چاپ این اظهار نظرات و بحث افراد مختلف اطلاعات و آگاهی خودشان را بالا میبرند و گرنه آقای فولادی اصلا نظرات را چاپ نمیکردند

ناشناس

اقای ارژنگی ریاست ستاد نگهدار

ناشناس

اقای نگهدار نکات خوبی را اشاره کرداید عمده مشکلی که است همه کاندید های احتمالی از چهره های جدید گرفته تا نمایندگان دوره های گذشته امروز همین حرف رامی زن اند ومردم به حرف هیچ کدام ریالی ارزش نمی دهند جون سالیا ن سال است این حرف زده می شود و عملی نمی شود من به جناب عالی و سایر کاندید های احتمالی توصیه می کنم به دنبال راهکار جدید ودلیل محکم جهت اجرای کرن برناماشان به مرد مدهند شاید مردم قبول کنند

پرهام

جناب دکترنگهدارعزیزنمایندگی ملت شریف دشت مغان میدان سعی وخطانیست ودوره کارورزی وکارآموزی نیست بهترهست شما به همان کاردانشگاهتان برسید وهنوزخیلی زودهست برادر .شماباکدامین تجربیات اجرایی وکدامین روابط ودیپلماسی اداری وکدامین جایگاه اداری وکدامین جایگاه چانه زنی ولابیگری میخواهید وارداین گودشوید ؟ باکدام گروه وکدام مدیران عالی استان وکشوری آشنایی وروابط کاری داشته اید؟ توراخدا بس کنید وبه خودتان ووقت مردم منطقه ارزش واحترام بگذارید.شماکه نتوانستید درسازمان نظام مهندسی ساختمان حداقل رای راکسب نمایید فکرمیکنید دراین عرصه چیکارخواهیدکرد ؟برفرض محال اگرشما به عنوان نماینده انتخاب شویدکجا وکی ها را درعرصه سیاسی واداری کشورمیشناسید ؟اگرهم بنابه حضوردرانتخابات گذاشتیدلطفا” شعارچندین ساله دیگران رایدک نکشید!!!!

مستانه

آقای دکترنگهدار فکرمیکنندبامدرک دریافتی از مسکوویااوکراین واقعا” شاهکارقرن بیست ویکم هستند ؟!!!!!!!!!!!!!

عارف کریمی

روز ازنو،روزی ازنو…فرمانداری ویژه.منطقه آزاد.دانشگاه بین المللی ،راه آهن .حرفای نزدیک انتخاباتی ،طایفه گرایی ،پشیمانی مردم بعد ازانتخابات و و و …. برای انتخابات ۹۴ که باز حرفا تکراریه .لااقل برای سال ۹۸ حرفای جدیدپیداکنین بد نیست.

ناشناس

آقا پرهام کدام یک از کاندیداهاای که قبلا به مجلس فرستادیم سابقه و لابی گری داشتن. و ضمناً آقا پرهام از کجا میدونید که دکتر نگهدار با مقامات کشوری حشر و نشر ندارند و ارتباطشان در حد دانشگاه است؟ با این تفکرات میخواهید مغان را بسازید پس صد سال دیگر افرادی مثل سروی ها حق دارند به مغان برنگردند. در مورد نظام مهندسی فرمودید : میدونید که اعضای نظام مهندسی اردبیل چند برابر اعضای نظام مهندسی پارس آباد است، اردبیلی ها فقط به کاندیداهای خودشان رای میدهند و با دروغ از شهرستانهای دیگر رای مشترک می گیرند … بعدا ضمناً تابحال کدام یکی از پارسآبادی ها یا مغانی در هیئت مدیره نظام مهندسی بوده است؟ خواهشا مطالعه کنید در این زمینه.

جواب آقای مستانه

مستانه جان واقعاً خود شما هستید یا از اسم بزرگوارتان سوی استفاده شده؟ شما که فعال انتخاباتی هستید انتظار بیشتری است(اگر همون مستانه که مدنظر است باشید)… اینجا کسی دم از مدرکش نزده که شما به مدرک حمله میکنید یه نصیحت برادرانه دارم حضرت علی(ع) میفرماید: نگاه نکنید که کی چی میگوید ببینید که چه چیزی گفته میشود(به مطلب نگاه کنید). آویزه گوشمان باشد بهتر است. ثانیا اوکراین یا مسکو فرقش زیاده عزیز جان(مسکو پایتخت روسیه است و اکراین پایتختش کیف). اون کجا این کجا! ضمنا در مورد اعزام ها و تدریس در روسیه سوال دارید از وزارت علوم سوال فرمایید که هنوز هم هنوزه روسیه اولویت اول برای اعزام دانشجویان اش است. در انتها من باب نصیحت به خودم می گویم که بیشتر مطالعه کنیم و از روی حب و بغض نطر ندهیم

کریمزاده

هموطنان عزیز
راه پیشرفت شهرمان مشخص است استقلال در تصمیم گیری ها و جذب بودجه بیشتر فرقی هم نمی کند چندبار و چه کسانی فریاد زده و شعار داده اند اصل کار اینه که این انجام بشود حالا ما باید به این موضوع برسیم که چه کسی می تواند اینو انجام دهد و بعنوان یک شهروند توصیه می کنم توانایی فرد سنجیده شود من سابقه کاری نگهدار را ندیدم ولی سعی می کنم حتما ببینم اگر ایشان پست های خوبی داشته و موفق بوده چرا که نه ولی اگر پست های اداری موفقی نداشته اونوقت حق با شماست در ضمن مگر ما قبلا فوق تخصص و فارغ التحصیلان آکسفورد فرستادیم که حالا ایشون از دانشگاه دولتی مسکو که در ۷۰ دنیا است پس دیگه نمی تونه برای مغان کاری بکند
بعد من مهندس برق هستم در حال حاضر اعضای نظام مهندسی استان بالای ۸۰۰۰ هشت هزار نفر است و اعضای پارساباد ۷۰۰ نفر یعنی کمتر از ۹ درصد در ضمن ایشون اتفاقا از شهرستانهای دیگر بیشتر رای آورده از قرار، خوبه دیگه این هم برمیگرده به ما پارسابادی ها

ناشناس

خدمت اقایان عرض کنم دیگر وقت ازمون و خطا نیست عمر بسرعت میگذرد بیایید کسی را به مجلس بفرستیم اول در سطح عالی کشور خودش ویا پدر و یا اقوام نزدیک ان در سطح عالی کشور هم در سیاست و در نظامی شناخته شده باشد مثلا نماینده فعلی یک دوره قبلا نماینده بود چون انچنان در سطح عالی شناخته نشده نبود کاری از پیش نبرد حال بیایید کسی را بفرستیم که حد اقل دولت بشناسدو یا در بدنه دولت باشد ولی فلانی استاد است ویا در تهران به پیش خاله اش رفته تهران را خوب میشناسد باز میشود ازمون و خطا

عليزاده

باسلام
بانگاهی ساده به سوابق نمایندگان پیشین این دیار به صراحت قابل مشاهده است که اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان ما دردوران قبل ازنمایندگی خودشان دارای سوابق درخشان مدیریتی نه تنها در شهرستان محل اقامت خود بلکه در محیط کاری خودشان نیز نبوده اند،شایان ذکر است که عمده دلایل قرار گرفتن درتیتر انتخاباتی وتبلیغاتی،هزینه های گزاف وسرمایه هاییست که صرف نموده وبنا به نظر گروهی از اطرافیانی که منافعی دارند وارد عرصه ی مهم انتخابات ورقابتی می شوند که قرار برایجاد وبنای آن هدفی بود درجهت دفاع از منافع قشر مظلوم جامعه وبودن زبان گویای یک ملت محروم.
وحال بانگاهی ساده به بیشتر کاندیداهای احتمالی می توان به راحتی،سرنخ هایی از طایفه گرایی،طیف گرایی،مراودات مالی،اعتلافات انتخاباتی و…رامشاهده نمود،دراین بین هستند بیشتر بزرگوارانی که باطرح خود،سعی برتبلیغ وبزرگ جلوه دادن خود می نمایند،به نظر بنده ی حقیر علارغم تمامی مسائل مطرح شده در این مبحث، با نگاهی موشکافانه وفارغ از تعصبات سلیقه ای می شود به اشخاصی رسید که تاکنون هیچ تلاشی در تبلیغ،تهییج،تظاهر وخودمطرحی ننموده اند،پس می شود به کسانی رسید که برای رسیدن هرگز دست درعوام فریبی نداشته اند وازکسانی گذشت که ازبسیاری ازحقوق واساس حق الناس گذشته اند.

ناشناس

در نظر دوستی آمده که”بیایید کسی را به مجلس بفرستیم اول در سطح عالی کشور خودش ویا پدر و یا اقوام نزدیک ان در سطح عالی کشور هم در سیاست و در نظامی شناخته شده باشد”دو نکته اینجا مطرح میشود ۱-بازهم طایفه گرایی و قبیله بازی ، بس کنید ترا خدا ما مردم پارساباد هنوز هم که هنوزه داریم به قوم دارودسته نگاه میکنیم این مصداق اونه که ” گیرم پدر تو فاضل از فضل پدر ترا چه حاصل” به قول خودتون آزمون و خطا بسه و یا بهتر است بگوییم که آزمون و خطای طایفه بازی را تمام کنید، ۲-استاد یا کشاورز یا کارگر کسی باید بره مجلس که عرضه کار داشته باشد و خودش را صرف مردمش کند زندگی اش را بگیرد کف دستش برای منطقه نه اینکه فکر کلاه خودش و طایفه اش باشد

ناشناس

اگر الماسی نیاید به نگهدار رای خواهم داد خصوصیات الماسی را در او میبینم

مغانلی

آقای نگهدار فردی مقاله و تحلیل میذاره تو سایت دیگه خودش برنمیگرده پاسخ خوانندگان رو بده یه کم ظرفیت تون بالا ببرین

ناشناس

آیا این عزیزان واقعا کمکی خواهند کرد بر مغان سوخته، با انتخاب مدیران لایق و فعال و نترس باید کاری کرد

... از پارساباد

دوست عزیز ناشناس، انهایی که الان مقامی دارند و احتمالا مدنظر شما هستند برای نمایندگی مناسب نیستند چرا؟ اگر قرار بود اینها کاری برای مغان بکنند تا الان کرده بودند در حالیکه ما اثری از آنها در شهر نمیبینیم بجز برای نمایندگی و تابحال برای شهر و کمک به منطقه قدمی برنداشتند. و اینکه برای رسیدن به اینجا خود را وامدار من و شما نمیدانند که بخواهند کاری کنند پس باز دنبال منافع خودشان خواهند رفت. بهتره کسی را بفرستیم مجلس که با قواعد بازی در بالادست آشنا باشد حس و حال کردن برای منطقه وشهر را داشته باشد.

... از پارساباد

دوست عزیز ناشناس، انهایی که الان مقامی دارند و احتمالا مدنظر شما هستند برای نمایندگی مناسب نیستند چرا؟ چونکه اگر قرار بود کاری برای مغان بکنند تا الان کرده بودند در حالیکه ما اثری از آنها در شهر نمیبینیم و تابحلل برای من و شما قدمی برنداشتند. و اینکه آنها برای رسیدن به اینجا وامدار من و شما نباشند که بخواهند برای ما کاری کنند وباز دنبال منافع خودشان خواهند رفت

مغانلی جان

مغانلی جان ظرفیت را خوب اومدی، کاش همه داشتیم حتی دکتر نگهدار، سایر دوستان من و شما. و حسودی را هم کاش نداشتیم

مغانلی

منظوری از ان حرفها نداشتم معذرت میخوام

اكبر

تنهاکسیکه میتواند نمایندکی ملت شریف دشت معان رابه سرمنزل مقصود برساند محمد نوتاش. هست

روشن چشم

زنده باد ” محمدنوتاش “

شیرافکن

محمونوتاش بابیش از۲۰ سال سوابق فرهنگی بودن دبیر مدارس ودارای تعاملات خوب با مردم ومدیران عالی استانی ومنطقه ای ومدرس دانشگاه اشرافیت به تمامی امورات ریزودرشت منطقه ای استانی بهترین گزینه سکانداری نمایندگی دشت مغان میباشد.

ذره بین

آآآآهای هندونه به شرط چاقو ۶۰۰ تومان!!!!!! به نظر همه دوستان که دیدگاه انتخاباتی گذاشتین . همش کشکه !!!!! جوجه رو اخر پاییز میشمارند!!!!!

452

برنامه ؟
هدف؟

عبدی

من یک مطلبی از ایشان – دکتر علیرضا نگهدار – جایی دیدم جالب بود نوشته بودند معیار این نیست که من برنده باشم یا نباشم، بلکه ممکن است ورودمن باعث شود بسیاری از نخبه ها فضا را برای ورود به صحنه سرنوشت ساز مغان آماده ببینند و این یعنی پیروزی

مغانلی

مگه تبلیغات شروع شده؟

ناشناس

فکر میکنید هرکس حرفهای گنده تر بزنه بهش باید رای داد هی میگید دیگه تو چنته دارید دیگه …!!! این طرز تفکرها اشتباهست،

حسین کریمی

من از امروز طرفدار دکتر نگهدار هستم.