امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 7th, 2017 8:42 | کد خبر : 21204 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پارس آباد، رتبه اول استان را در خرید تضمینی محصولات کشاورزی داراست

فرماندار پارس آباد گفت: این شهرستان با سه هزار و ۵۰۰میلیارد ریال خرید تضمینی محصولات زراعی، رتبه اول استانی را در این زمینه کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مغانه آنلاین، اکبر صمدی در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی پارس آباد افزود: براساس برآورده های صورت گرفته ، در سال زراعی جاری  ۱۶هزار میلیارد ریال به گندم کاران و چهار هزار و ۷۲۰میلیارد ریال به چغندرکاران بر اثر حوادث و بلایای طبیعی  خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: تاکنون هشت میلیارد ریال غرامت به کشاورزان این شهرستان پرداخت شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تمامی خسارات پرداخت شود .

وی با اشاره به  قابلیت ها، ظرفیت ها و منابع طبیعی و خدادادی این شهرستان در حوزه آب و خاک اظهار کرد: بیشترین وقت کاری اعضای کارگروه آب ، کشاورزی و منابع طبیعی منطقه صرف رفع مشکلات کشاورزی و منبع آبی می شود .

وی ادامه داد: ما در کنار توسعه و رونق این بخش مهم در منطقه باید موضوعات حوادث قهری و بلایای طبیعی و نیز پرداخت خسارات وارده به کشاورزان را مد نظر قرار داده و برای نهادینه شدن فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی و دامی بیش از پیش تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه نحوه عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی و جبران به موقع عرامت کشاورزان و تولید کنندگان ، بزرگترین و بهترین تبلیغ برای این صندوق محسوب می شود، گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی و دامی باید بدون تعلل و به صورت سهل و سریع خسارات و غرامت محصولات تحت پوشش را بپردازد.

وی از زیر کشت رفتن بیش از ۷۰ هزار هکتار زمین زراعی در شهرستان پارس آباد خبر داد و افزود: برای رعایت الگوی کشت ۵۰ درصد آن به صورت پائیزه و ۵۰ درصد نیز به کشت بهاره اخصاص یافته و بیش از چهار هزار و۵۰۰تن کود مورد نیاز ذخیره سازی شده است .

وی از تکمیل پروژه ملی پمپاژ دشت فتحعلی خبر داد و گفت : ناحیه دوم عمرانی طرح پایاب خدا آفرین با جدیت و شتاب بیشتری در حال انجام است.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

اخبار مرتبط

نظرات