امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 5th, 2014 5:38 | کد خبر : 2366 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پارس آبادمغان قطب آبزی پروری استان اردبیل می شود

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: پارس آباد با اجرای طرح های توسعه ای و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود، به عنوان قطب بزرگ آبزی پروری استان اردبیل مطرح می شود. به گزارش مغانه میرآرمان واعظی روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات شیلات پارس آباد افزود: در سال گذشته 941تن ماهی گرم آبی در این شهرستان […]

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: پارس آباد با اجرای طرح های توسعه ای و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود، به عنوان قطب بزرگ آبزی پروری استان اردبیل مطرح می شود.

به گزارش مغانه میرآرمان واعظی روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات شیلات پارس آباد افزود: در سال گذشته 941تن ماهی گرم آبی در این شهرستان تولید شد که این رقم امسال به حدود یک هزار و 200تن می رسد.

وی، اظهار کرد: این میزان ماهی در 15واحد پرورش ماهی از قبیل استخر، مزرعه، منابع آب های طبیعی و نیمه طبیعی تولید می شود.

وی، با اشاره به استعدادها و قابلیت های پارس آباد در بخش شیلات، اضافه کرد: این شهرستان در بحث تولید ماهیان گرم آبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در صورت همکاری و تعامل دستگاه های مربوطه می تواند به قطب تولید ماهیان گرم آبی کشور مطرح شود.

وی، توسعه آبزی پروری را در کاهش بیکاری مهم دانست و بر راه اندازی بازار فروش آبزیان در منطقه تاکید کرد.

فرماندار پارس آباد نیز گفت: کناره های رودخانه ارس و اراضی کشاورزی درجه 2و3 این شهرستان، مکان های مناسبی برای اجرای طرح های آبزی پروری است.

ولی کریمی، افزود: پارس آباد علاوه بر تولید ماهیان گرم آبی، قابلیت پرورش و تولید ماهیان سردآبی و میگو را نیز داراست.

وی، بابیان اینکه میزان تولید ماهی در این شهرستان نسبت به پارسال 5/1برابر رشد نشان می دهد، اظهار کرد: با افزایش اعتبارات شیلات در سال 93 و بهره برداری از طرح های مصوب، شاهد رونق و توسعه این بخش در سال آینده خواهیم بود.

در این جلسه “فریدون هوشمند” به عنوان اولین سرپرست اداره شیلات پارس آباد معرفی شد.

 

اخبار مرتبط

نظرات