امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 3rd, 2015 7:31 | کد خبر : 13041 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پارس آبادمغان قابلیت های فراوانی برای سرمایه گذاری دارد

فرماندار پارس آبادمغان گفت: این شهرستان در زمینه سرمایه گذاری قابلیت ها و ظرفیت های زیادی دارد.

به گزارش مغانه، مهدی احمدی روز دوشنبه در نشستی با سرمایه گذاران ترکیه ای افزود: بستر و شرایط برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف در پارس آباد فراهم است.

وی تبادلات و روابط تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه را خوب توصیف کرد و گفت: با برداشته شدن تحریم ها، ضمن ارتقای سطح مراودات، روابط و همکاری های اقتصادی دو کشور، اقبال سرمایه گذاران ترکیه ای به داخل کشور ایران بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به پتانسیل ها و توانمندی های این شهرستان مرزی اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۳۰نوع محصول کشاورزی در این شهرستان تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

وی با اعلام اینکه پارس آباد از قطب های کشاورزی کشور محسوب می شود، ادامه داد: سالانه حدود ۸۵۰هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در این منطقه استحصال می شود.

وی پروژه پایاب سدخداآفرین را از بزرگترین طرح های اقتصادی کشور دانست و گفت: در حال حاضر با اختصاص یک هزار و ۴۰۰میلیارد ریال اعتبار، این طرح با شتاب مناسبی اجرا می شود.

احمدی اضافه کرد: با تکمیل و بهره برداری کامل از این طرح ملی بیش از ۶۰هزار هکتار از اراضی دیم منطقه مغان به آبی تبدیل و فرصت های سرمایه گذاری در این شهرستان افزایش خواهد یافت.

فرماندار پارس آباد با بیان اینکه پارس آباد در بحث تولید دانه ای روغنی و انواع محصولات سردرختی در جایگاه ممتاز کشوری قرار دارد، افزود: احداث صنایع تکمیلی، بسته بندی، کارخانه روغن کشی و نساجی از نیازهای اساسی این شهرستان است و از نظر اقتصادی سرمایه گذاری در این زمینه ها برای سرمایه گذاران مقرون به صرفه خواهد بود.

وی با اشاره به حمایت دولت و استاندار اردبیل از سرمایه گذاران خارجی، آمادگی خود را برای همکاری و حضور شرکت های خارجی در منطقه اعلام کرد و از دستگاه های اجرای منطقه خواست شرایط را برای سرمایه گذاران خارجی تسهیل کنند.

وی اضافه کرد: مسوولان محلی با فراهم سازی بستر و زمینه فعالیت سرمایه گذاران خارجی، تضمین سرمایه شرکت ها را فراهم خواهند کرد.

“رمضان ایکی کات” عضو هیات مدیره شرکت هلدینگ “آسکون” نیز گفت: ما برای سرمایه گذاری در شهرستان پارس آباد بسیار علاقه مند و راغب هستیم.

وی با بیان اینکه قبل از حضور در ایران قابلیت ها و پتانسیل های پارس آباد را مطالعه و بررسی کرده ایم، افزود: در صورت فراهم شدن زمینه و آمادگی وحمایت مسوولان، قطعاً در این منطقه سرمایه گذاری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شرکت آسکون از شرکت های سرمایه گذاری معتبر و بزرگ دنیاست، ادامه داد: این شرکت دارای برند معتبر و شناخته شده ای است و تا کنون در کشورهای مختلف اروپایی سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش مغانه، “ارشان پولات” رئیس هیات مدیره شرکت erpo group ترکیه “یوسف خوش طینت” عضو اتاق بازرگانی ایران و نماینده اتاق بازرگانی ایران در امور ترکیه و دکتر “رضا صولت پتلو” عضو مجمع کارشناسان دفتر مطالعات سیاسی، مدیر گروه امور ترکیه و قفقاز  نیز در این نشست حضور داشتند.

 

اخبار مرتبط

نظرات