- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

پارس آبادمغان رتبه نخست استانی جمع آوری زکات را از آن خود کرد

untitled

رئیس ستاداحیای زکات استان اردبیل گفت: پارس آباد مغان با جمع آوری حدود دو میلیارد ریال، مقام اول استان را در پرداخت زکات کسب کرد.

حجت الاسلام “قاسم احدزاده” روز پنجشنبه در آیین تجلیل از عاملان زکات شهرستان پارس آباد، افزود: مردم استان اردبیل به لحاظ ولایتمدار بودن و پایبندی به احکام الهی و فرایض دینی، در بحث پرداخت زکات همیشه پیشقدم هستند.

وی، ارزش زکات جمع آوری شده در سطح استان در سال جاری را نزدیک 80میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: ظرفیت واقعی زکات استان 160میلیارد ریال است که امیدواریم با تبلیغات مناسب و نهادینه کردن فرهنگ زکات، به این جایگاه نایل شویم.

وی، با اعلام اینکه هم اکنون 31هزار خانوار نیازمند در سطح استان اردبیل زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، بر ضرورت توانمندسازی، خودکفایی و خوداتکایی افراد و خانوادهای تحت حمایت تاکید کرد.

امام جمعه پارس آباد نیز در سخنانی با استناد به آیات قرآن کریم، پرداخت زکات را از فرایض دینی مسلمانان عنوان کرد و گفت: عمل به این فریضه الهی تاثیر زیادی در برقراری عدالت اجتماعی و زدودن آثار فقر و تنگدستی در جامعه اسلامی دارد.

حجت الاسلام ولی علوی، بر ضرورت احیای زکات در جامعه دینی تاکید و بیان کرد: پرداخت زکات و خمس، همچنین از وقوع بلایای طبیعی جلوگیری می کند و سبب فراوانی نعمت های الهی، رزق و روزی می شود و ذخیره ای بزرگ برای آخرت است.

در این همایش  با اعطای هدایایی از عاملان زکات پارس آباد تجلیل شد.