امروز: پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 28th, 2016 1:59 | کد خبر : 19879 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پارس آبادمغان در کمک به مدافعان حرم رتبه دوم استانی را داراست

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: با وجود مشکلات و نارسایی ها، پارس آباد مغان در پشتیبانی و کمک مالی به مدافعان حرم در بین شهرستان های استان اردبیل، رتبه دوم را داراست.

به گزارش مغانه آنلاین، سردار جلیل بابازاده امروز دوشنبه در ششمین یادواره ۲۵۵شهید شهرستان پارس آباد با تسلیت سالروز رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) افزود: در بحبوهه جنگ تحمیلی و شرایط سخت انقلاب اسلامی، مردم دشت مغان جان و مال خود را در طبق اخلاص گذاشتند که این بر کسی پوشیده نیست.

وی با اعلام اینکه در دوران دفاع مقدس مردم دشت مغان در پشتیبانی و حمایت از رزمندگان،  بیشترین کمک ها را کرده اند، ادامه داد: مردم این منطقه با وجود قرار گرفتن در خط مقدم هجمه های فرهنگی و جنگ نرم دشمنان، همواره و در همه حال، پشتیبان ولایت فقیه و نظام بودند و هستند.

وی با بیان اینکه دشت مغان، مایه برکت و افتخار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: در اوج غربت اسلام و امام (ره) ، جوانان این شهرستان مرزی با لبیک به ندای امام راحل با طی مسافت طولانی، به مناطق جنگی اروند رود، خرمشهر، فکه، حاج عمران، مهران و دهلران اعزام شدند و مردانه و جانانه در مقابل دشمن جنگیدند و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه فداکاری ها و رشادت ها هرگز نباید فراموش شود، اضافه کرد: شهدا و جانبازان ایثارگران این منطقه نه به قصد دفاع از زبان آذری و شهر خود بلکه برای دفاع و حراست از نظام و انقلاب، مملکت و ارزش های اسلامی عازم جبهه ها شده و در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات و کمبودهای اقتصادی و بیکاری در کشور گفت: حضرت زینب (س) بعد از واقعه کربلا با مقاومت ، صبر و غیرت بی مثال خود، هم بر دشمن و هم بر سختی و مشکلات غلبه کرد و ما باید با تاسی از این بانوی بزرگوار اسلام و الگو گرفتن از سیره و روش آن حضرت و ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در برابر مشکلات و ناملایمات صبر و ایستادگی کنیم.

وی گفت: هم اکنون در سایه صبر و استقامت اقشار مختلف مردم و به خصوص خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، رشادت های رزمندگان و جانبازان و خون پاک شهدا و رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت، تلاش و مجاهدت نیروهای نظامی، انتظامی و سپاهی، ایران اسلامی در اوج اقتدار ، عزت ، امنیت و آرامش قرار دارد و ما باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی، ۲۱۰هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب شده است، اضافه کرد: روحیه سلحشوری، مردانگی، غیرت و مردم داری، وحدت و اتحاد مردم ومسوولان، نظام مقدس جمهوری اسلامی را در برابر تجاوز دشمنان حفظط کرد.

وی با بیان اینکه مردم ولی نعمت مسوولان هستند، از مدیران و روسای ادارات و دستگاه های دولتی خواست در رسیدگی به مطالبات و خدمتگزاری به منت به مردم بیش از پیش بکوشند.

وی با اعلام اینکه هم اکنون طرح ها و پروژه های بزرگ فرهنگی و ورزشی، در این شهرستان توسط سپاه استان اردبیل در حال اجراست، گفت: تا کنون ۱۶هزار و ۵۰۰متر مربع زیربنا و زیرساخت برای بهره مندی بسیجیان ، جوانان و خانواده های معظم شهدا و جانبازان در این منطقه ایجاد شده است.

او با بیان اینکه افزون بر ۱۲۰میلیارد ریال طرح و پروژه از محل اعتبارات سپاه حضرت عباس (ع) و به همت بسیج مهندسین سپاه استان اردبیل در این شهرستان اجرا شده و یا در دست اقدام است، بیان کرد: احداث چندین سالن ورزشی، کانون فرهنگی، پایگاه مقاومت و طرح در احال اجرای استخر سرپوشیده از آن جمله است.

در این مراسم معنوی که به طرز باشکوه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، سردار جلیل بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، فرماندار و فرمانده سپاه ناحیه پارس آباد، جمع کثیری از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان ، روحانیان، بسیجیان ، فرماندهان نظامی و انتظامی و مرزبانی و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و نیز اقشار مختلف مردم و مسوولان پارس آباد حضور داشتند.

قرائت زیارت نامه پیامبر اعظم(ص) از راه دور، اجرای تواشیح در مدح پیامبر گرامی اسلام (ص) توسط گروه تواشیح حضرت محمد (ص) پارس آباد، قرائت شعر و مداحی از برنامه های ششمین یادواره ۲۵۵شهید شهرستان پارس آباد مغان بود.

 

اخبار مرتبط

نظرات