- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

پارس آبادمغان دارای ۶۵ هزار هکتار مرتع است

به گزارش مغانه، اکبر صمدی در نشستی با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: اراضی مرتعی این شهرستان اغلب از نوع درجه یک است و حدود ۱۰درصد مراتع استان را شامل می شود.

وی از اجرای ۳ طرح مهم آبخیزداری با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال در این شهرستان خبرداد و خواستار توجه ویژه به مراتع و آبخیزداری در زمینه توسعه گردشگری و توسعه کشت زعفران و گیاهان دارویی در قالب مشارکتهای مردمی شد.

وی با بیان اینکه زمین های مرغوب اهمیت اجرای طرحهای مهم واستراتژیک آبخیزداری را چند برابر کرده است، بر ضرورت استفاده بهینه از مراتع و عرصه های جنگلی و مرتعی تاکید کرد.

فرماندار پارس به توسعه روزافزون بزرگترین ایستگاه بذرونهال استان در این شهرستان اشاره وگفت: با برنامه ریزی های فنی و تخصیص اعتبارات لازم این مرکز قادر است نهال و بذر مورد نیاز کشور را تامین کند.

وی همچنین به رویش گیاه دارویی”کوبر” (کاپاریس) به صورت خودرو در مراتع این شهرستان اشاره کرد و با بیان اینکه سالانه دهها تن کوبر از مراتع این شهرستان برداشت می شود، خواستار ایجاد صنایع تبدیلی در این زمینه شد.

شهامت هدایت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل نیز گفت: صاینت و حفاظت از جنگل ها و مراتع وطیفه همگانی است.

وی افزود: به منظور حفظ و صیانت از منابع طبیعی و توسعه جنگل ها، با همکاری شرکت آب منطقه ای حاشیه کانال های اصلی آبرسانی و رودخانه ارس جنگل کاری می شود.

وی همچنین از جذب و بکارگیری فارغ التحصیلان رشته منابع طبیعی به عنوان مهندسین ناظر در پروژه های مرتعداری آبخیزداری و جنگل کاری در آینده نزدیک خبرداد و اظهار کرد: با جذب فارغ التحصیلان مشکل کمبود نیروی انسانی در این حوزه برطرف می شود.

DSC05898_31856