امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 1st, 2014 9:20 | کد خبر : 2339 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پارس آبادمغان از نظر ورزش همگانی در جایگاه دوم کشوری قرار دارد

رییس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: شهرستان پارس آباد مغان از توابع استان اردبیل از نظر جمعیتی با حضور بیش از 70 هزار شرکت کننده در ورزش همگانی در جایگاه دوم کشوری قرار دارد. «امیر مجدآرا» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شهرستان تربت حیدریه از توابع استان خراسان رضوی تا به […]

رییس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: شهرستان پارس آباد مغان از توابع استان اردبیل از نظر جمعیتی با حضور بیش از 70 هزار شرکت کننده در ورزش همگانی در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

«امیر مجدآرا» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شهرستان تربت حیدریه از توابع استان خراسان رضوی تا به این لحظه از نظر جمعیتی با حضور بیش از 130هزارشرکت کننده در ورزش همگانی، رکورددار بیشترین شرکت کننده در سال 92بوده است و شهرستان رومشگان در استان لرستان با حضور 70 هزار شرکت کننده در ورزش همگانی در رده سوم قرار دارد. 
وی در ادامه گفت: در سال 91، زاهدان با حضور بیش از 300 هزار شرکت کننده در ورزش همگانی در رده نخست قرار گرفت.

مجدآرا همچنین در عین حال اظهار داشت، در سال 90، گرگان با میزان مشارکت 170 هزار نفر در جایگاه نخست و بجنورد از نظر بافت جمعیتی با حضور 180 هزار شرکت کننده در جایگاه دوم قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: همه استان های کشور بنا بر بافت جمعیتی خود در این ورزش مشارکت داشتند.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی در پاسخ به اینکه میزان توجه به ورزش در شهرستان ها نسبت به تهران در چه سطحی قرار دارد؟، گفت: در شهرستان ها بیشتر به این ورزش توجه شده است، از طرفی با توجه به امکاناتی که در اختیار شهرستان ها قرار می گیرد، میل و رغبت به ورزش بیشتر است و رتبه حضور استان ها در ورزش همگانی نشان می دهد که استان های همدان، مرکزی، خوزستان و مازندران در رتبه های نخست تا چهارم قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظرات