امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 3rd, 2015 9:50 | کد خبر : 11963 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

وضعیت کشاورزی استان اردبیل در سطح بسیار خوبی قرار دارد

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: وضعیت زراعت و تولیدات کشاورزی استان اردبیل نسبت به پارسال و سال های گذشته در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

به گزارش مغانه، عباس کشاورز امروز چهارشنبه در جریان بازدید از طرح های تحقیقاتی و کشاورزی و مزارع بخش خصوص و دولتی پارس آباد افزود: در سال زراعی جاری ، اقلیم بسیار مستعد، تلاش کشاورزان و پیگیری های مسوولان همگی دست به دست هم دادند تا اتفاق بسیار عالی در حوزه کشاورزی بیفتد.
وی با اشاره به به وضعیت گندم آبی و دیم استان اردبیل، بیان کرد: مزارع گندم از نظر تمیزی و یکنواختی و رشد و خلوص بذر وضع بسیار خوبی دارد که این به افزایش درآمد منطقه، افزایش تولید ملی و ارتقای امنیت غذایی بسیار کمک خواهد کرد.
وی با بیان اینکه میزان تولید گندم در مقایسه با پارسال افزایش بسیار خوبی خواهد داشت، نسبت به استقرار و تجهیز مراکز خرید گندم و خرید گندم مازاد برنیاز گندمکاران به صورت شبانه روزی تاکید کرد.

وی به ظرفیت ها و توانمندی های بخش کشاورزی پارس آباد مغان اشاره و بیان کرد: این شهرستان به عنوان قطب کشاورزی استان و کشور سهم به سزایی در تولید و تامین محصولات زراعی و باغی کشور دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به وضعیت مزارع گندم در سطح استان گفت: پیش بینی می شود امسال حدود ۷۵۰هزار تن گندم از مزارع دیم و آبی استان برداشت شود.

عدیل سروی افزود: از این میزان گندم تولید شده، حدود ۶۰۰هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بوده که توسط حدود ۶۵مرکز خرید در سطح استان اردبیل خریداری می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در سفر به پارس آباد از مزارع تحقیقاتی و آزمایشی کشت و صنعت و دامپروری مغان، طرح های تحقیقاتی مرکز تحقیقات کشاورزی استان(مغان) مزارع ذرت، چغندرقند و گندم بخش خصوصی بازدید کرد.

۲ ۰۳۳ copy

اخبار مرتبط

نظرات