- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

وضعیت اشتغال زندانیان پارس آبادمغان بررسی شد

به گزارش روز جمعه مغانه، دادستان عمومی و انقلاب پارس آباد در این نشست با اشاره به وجود مرکز اشتغال زندانیان در این شهرستان در کنار شرکت های بزرگ کشت و صنعت و دامپروی مغان و پارس گفت : این هم جواری فرصت مناسبی برای کمک به اشتغال زندانیان و خانواده های آنهاست.
رحیم گلزاده افزود: هرقدر زندانی و یا خانواده زندانی بتواند در تامین معیشت و هزینه زندگی خود موفق عمل کند به همان اندازه از مشکلات ناشی از ضعف اقتصادی آنها که بعضاً مفاسد و آسیبهایی را در پی دارد می کاهد .
وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار تامین معیشت بر پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر تصریح کرد: وجود منبع درآمدی برای زندانیان و خانواده های آنان می تواند هم اقدام موثری در راستای کاهش ناهنجاری های زندانیان باشد و هم دلگرمی برای خانواده های آنان که دچار آسیب های اجتماعی نگردند.
دادستان عمومی و انقلاب پارس‌آباد اشتغال زندانیان را عاملی مهم در بازاجتماعی‌کردن آنها دانست و گفت: جامعه‌پذیری زندانیان به هر میزان افزایش یابد به همان اندازه شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین زندانیان و بازگشت مجدد آنها به زندان می‌شویم چرا که نداشتن شغل مناسب سبب گرایش به آسیب‌های اجتماعی و جرائم و وارد آمدن خساراتی به پیکره اجتماع می‌شود.
گلزاده با قدردانی از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در بکارگیری زندانیان بیان کرد: انتظار می‌رود در این زمینه با افزایش تعاملات و همکاری‌ها شاهد افزایش اشتغال زندانیان در کشت و صنعت و دامپروری مغان بوده و بتوانیم زمینه بازگشت سالم و مفید آنها را به جامعه فراهم آوریم.
دادستان عمومی و انقلاب پارس‌آباد افزود: شرکت کشت و صنعت علاوه بر کمک برای توسعه اشتغال زندانیان در این شرکت و بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌های زندانیان از طریق اشتغال آنها در کشت و صنعت مغان در زمینه مساعدت به خانواده‌های زندانیان از طریق انجمن حمایت زندانیان پارس‌آباد نیز قول مساعد داده است.
مدیران عامل کشت و صنعت های مغان و پارس نیز در سخنان جداگانه ای همکاری در زمینه اشتغال زندانیان را بسیاری ضروری دانستند و بر حمایت و پشتیبانی از این قشر آسیب پذیر در چارچوب مقررات و قانون تاکید کردند.
علی حبیب پور مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان پارس آباد نیز گفت: در سه ماه گذشته در مجموع ۳۵نفر با حمایت انجمن و تقلیل زندانیان تحت قرار آزاد شدند و خانواده ۱۲۱نفر از زندانیان مورد حمایت مادی و معنوی قرار گرفتند.