امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 23rd, 2014 2:47 | کد خبر : 5415 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حل مشکلات فرهنگی پارس آباد مغان قول مساعد داد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد گفت: علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیگیری و رفع مشکلات و نیازهای فرهنگی این شهرستان مرزی قول مساعد داده است.

12345

یوسف روزگاری در گفت و گو با خبرنگار مغانه، افزود: در نشست اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی و فرماندار پارس آباد برگزار شد، معضلات و مطالبات فرهنگی این شهرستان به صورت شفاهی و کتبی تقدیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

وی، ادامه داد: در این جلسه، همچنین جنتی مدیر کل امور مجلس این وزارتخانه را موظف کرد پیگیری مشکلات و کمبودهای فرهنگی این منطقه مرزی را در اولویت قرار دهد.

به گفته وی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست برای سفر به شهرستان پارس آباد قول مساعد داده است.

به گزارش مغانه، نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، در این نشست با ارائه گزارش کاملی از وضعیت و سیمای فرهنگی پارس آباد، خواستار توجه جدی به مسائل و مطالبات فرهنگی و رفع معضلات فرهنگی و هنری این منطقه شد.

حجت الاسلام حبیب برومند، بر ضرورت تخصیص اعتبارات کافی به بخش فرهنگ و هنر، توسعه و تجهیز اماکن فرهنگی و مرمت و راه اندازی مجدد سینمای این شهرستان تاکید کرد و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست با سفر به پارس آباد از نزدیک با مشکلات، قابلیت ها و ظرفیت های فرهنگی این منطقه آشنا شود.

فرماندار پارس آباد نیز در این جلسه، با بیان اینکه پارس آباد در نقطه ی صفر مرزی و خط اول هجمه های فرهنگی بیگانگان قرار دارد، گفت: روزانه صدها تبعه جمهوری آذربایجان برای عزیمت به نخجوان، تبریز و دیگر شهرهای کشورمان و بالعکس از پارس آباد عبور می کنند که در صورت برنامه ریزی مدون و تخصیص امکانات فرهنگی، می توان از این مسافران خارجی به عنوان سفرا و مبلغان فرهنگی و دینی برای معرفی فرهنگ و تمدن غنی ایرانی اسلامی بهره گرفت.

ایرج بیگدلو، احداث مجتمع فرهنگی هنری چند منظوره، ایجاد دفتر مبادلات فرهنگی هنری بین جمهوری اذربایجان و پارس آباد، تسریع در دیجیتالی کردن سینما انقلاب، حمایت جدی از برنامه های فرهنگی بومی و محلی با برگزاری جشنواره های استانی و کشوری، تجهیز خانه دیجیتال در حال ساخت و توجه ویژه به اجرایی کردن برخی مصوبه های شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اختصاص اعتبار ویژه را از مهم ترین نیازها و مطالبات فرهنگی پارس آباد برشمرد.

وی، همچنین تخصیص اعتبار موردنیاز برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در مناسبت های مختلف و برپایی جشنواره های فرهنگی هنری به صورت کشوری و استانی و با هدف شکوفایی استعدادهای هنری منطقه و شناساندن قابلیت ها و توانمندی های هنرمندان و ترویج فرهنگ عشایری را از دیگر خواسته ها و مطالبات فرهنگی و هنری این شهرستان عنوان کرد.

وی، با بیان اینکه این شهرستان به لحاظ مرزی بودن نیاز به توجه و اعتبارات بیشتر در حوزه فرهنگ و هنر دارد، اظهار کرد: به رغم هجمه های فرهنگی کشورهای بیگانه، حضور چشمگیر و پرشور و شعور مردم ولایی این شهرستان در نمازهای جمعه و جماعت، انتخابات و آیین های ملی و مذهبی زبانزد عام و خاص است.

به گزارش مغانه، این نشست با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده پار س آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و رئیس اداره ارشاد اسلامی پارس آباد و در دفتر وزیر ارشاد در تهران برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات