امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 16th, 2015 3:16 | کد خبر : 12275 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

وزیر آموزش و پرورش سوم تیرماه استیضاح می‌شود

نایب‌رئیس دوم مجلس با اعلام وصول طرح استیضاح علی‌اصغر فانی، گفت: جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش چهارشنبه هفته آینده سوم تیرماه برگزار می‌شود.

به گزارش مغانه ، محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی از صحن علنی را بر عهده داشت، پیش از پایان نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان طرح استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش را اعلام وصول کرد.

وی پس از اعلام وصول این طرح، در سخنان کوتاهی اظهار داشت: در اجرا ماده ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس، کمیسیون آموزش و تحقیقات روز یکشنبه ۲۴ خرداد ماه با حضور وزیر آقای فانی آموزش و پرورش و تعدادی از نمایندگان امضاکننده طرح استیضاح فانی، تشکیل جلسه داد.

وی افزود: اگر چه تعدادی از نمایندگان امضای خود را از طرح استیضاح فانی پس گرفتند، اما تعداد امضاها به زیر ۱۰ نفر نرسید بنابراین جلسه استضاح وزیر آموزش و پرورش چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

پیش‌تر بهارستان‌نشینان رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را در اعتراض به عملکرد این وزارتخانه استیضاح کرده بودند.

به گزارش فارس، متن کامل طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش بدین شرح است:

هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام، به استناد ماده ۲۲۲ و ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس و در اجرای اصل ۸۹ قانون اساسی بدین وسیله طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش برادر گرامی جناب آقای دکتر فانی با ۶۴ امضا تقدیم می‌گردد.

نظر به مشکلات زیر در حوزه وظایف وزیر، این جانبان امضاکنندگان درخواست اعلام وصول استیضاح وزیر محترم آموزش و پرورش را داریم:

۱٫ ناتوانی وزیر در جلب رضایت و اعتماد جامعه مهم آموزش و پرورش

۲٫ ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت به اهمیت و نقش آموزش و پرورش

۳٫ ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت جهت تأمین منابع مورد نیاز برای هزینه‌های موجود مدارس و تبدیل مدارس کشور به مدارس خودگردان براساس اصل ۳۰ قانون اساسی

۴٫ ناتوانی وزیر در جلب توجه و عنایت عملی دولت در افزایش فضای آموزشی در مناطق محروم کشور که سرانه فضای آموزشی آنها به مراتب از متوسط کشور کمتر است

۵٫ ناتوانی وزیر در جلب نظر دولت جهت تأمین معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته به امتیازاتی مشابه سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها به فرهنگیان

۶٫ ناتوانی وزیر در حذف تفاوت حقوق و مزایای فرهنگیان نسبت به سایر دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که نسبت به آموزش و پرورش از حساسیت کمتری برخوردارند.

۷٫ عدم اقدام جدی و موثر در جهت تدوین و ارائه نقشه راه و برنامه‌ریزی عملیاتی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش علیرغم اعلام در برنامه پیشنهادی خویش

۸٫ عدم وجود رویکرد جدی و برنامه محور به دانشگاه فرهنگیان با عنایت به اهداف بلند این دانشگاه

۹٫ نداشتن برنامه مدون، مؤثر و عملیاتی برای غنی سازی و ارتقاء بهره‌وری برنامه‌های آموزشی و پرورشی و کیفیت بخشی در محتوای آموزشی و استقرار و توسعه نظام آموزشی به خصوص در مدارس شبانه روزی، چند پایه، ابتدایی، پیش دبستانی در مناطق محروم، روستایی،‌ عشایری و مرزی

۱۰٫ نداشتن برنامه و نظام مشخص و مؤثر در استقرار نظام پویا و جامع رصد، نظارت،‌ ارزیابی و پایش مستمر برنامه‌ها و نتایج آنها در ابعاد آموزشی، پژوهشی و کیفی نیروی انسانی.

منبع: فارس

اخبار مرتبط

نظرات