- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

هیچ کارگری از کشت و صنعت مغان اخراج نشده است

اکبر صمدی در گفت و گو با مغانه آنلاین، با اشاره به انتشار خبری مبنی بر اخراج ۱۷۵ نفر از کارگران شرکت کشت و صنعت مغان، اظهار کرد: متأسفانه موضوع آن گونه که در برخی سایت‌های خبری منتشر شده نبوده و ما با تعدادی از این کارگران گفت‌و گو کردیم و موضوع حل شد.

وی با اشاره به ظرفیت، امکانات و توانمندی های شرکت کشت و صنعت مغان در زمینه تولید محصولات کشاورزی، لبنی و دامی و اشتغال تصریح کرد: در زمانی نه چندان دور ۷الی ۱۰هزار نفر بدون هیچ گونه مشکلی در این شرکت مشغول بودند .

فرماندار پارس‌آباد گفت: ما از شرکت کشت و صنعت انتظار داریم انتظارات کارگران را برآورده کند و از کارگران و پرسنل هم انتظار خویشتن‌داری و تعلق خاطر داریم.

صمدی افزود: اجازه نمی‌دهیم حتی یک نفر از پرسنل و کارگران شرکت بدون دلیل اخراج شوند مگر اینکه کارگری مرتکب تخلف شود.

او با اعلام اینکه ما وکیل مدافع کشت و صنعت مغان نیستیم ولی مدافع کارگران هستیم، اضافه کرد: در قبال کارگران شاغل و خانواده های آنان پاسخگو هستیم چرا که اخراج آنها آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی به دنبال دارد.

وی با اعلام اینکه کارگران شاغل در کشت و صنعت در هر یک از بخش ها و واحدهای اقماری نیاز باشد موظف به کار هستند ادامه داد: در حال حاضر در این شرکت به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی استان و کشور حدود یک هزار کارگر مشغول فعالیت هستند که در صورت نوسازی توان جذب پنج هزار نفر نیروی جدید را دارد.

وی بیان کرد: برای نوسازی و رونق این شرکت چند راه وجود دارد که استفاده از فاینانس خارجی یکی از آنهاست.

صمدی تاکید کرد: باید برای سرپا ماندن کشت و صنعت مغان از آن حمایت کنیم چرا که وجود این شرکت عظیم، به رشد و رونق این شهرستان شتاب بخشیده است.