- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

همکاری با دفتر خدمات سلامت باعث ارتقای امنیت غذایی می شود

جمشید کریمی/مغانه آنلاین-جمعه۱۳۹۹/۵/۳

به گزارش مغانه آنلاین، محبوب حسینی، در نشست مشترک بخشداران منطقه با مدیر کادر فنی وممیزان و بازرسان بهداشتی دفتر خدمات سلامت پارس آباد افزود: تاسیس و راه اندازی این دفتر، تاثیر به سزایی در افزایش سلامت و بهداشت عمومی جامعه دارد.

وی با اشاره به جایگاه طب کار ،بهداشت حرفه ای و بهداشت محیط و اولویت آنها در جهان امروز افزود : باید کاری کنیم دفتر خدمات سلامت شهرستان پارس آباد مغان بعنوان یک بازوی توانمند بخش خصوصی در ارتقای امنیت غذایی ،بهداشتی و سلامت مردم در استان پیشتاز باشد.

افشین اسدزاده، بخشدار اسلام آباد نیز با اشاره به اهمیت و تاثیر رعایت بهداشت در سلامت جسمی و روحی مردم گفت: تحقق اهداف و وظایف این نهاد بخش خصوصی از حوزه سلامت شهرستان، باید در اولویت قرار گیرد.

وی ایجاد و راه اندازی دفتر ارائه خدمات سلامت را گامی بسیار مهم در جهت بهبود شاخص های سلامت و بهداشت منطقه دانست و بر ضرورت همکاری تنگاتنگ و تعامل با این دفتر تاکید کرد.

مدیر دفتر خدمات سلامت پارس آباد نیز گفت: این جلسه با هدف ایجاد هماهنگی لازم و فرهنگ سازی در خصوص ضرورت همکاری کلیه اماکن ومراکز تولیدی، نگهداری وعرضه کنندگان و فروشندگان مواد غذایی ، آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی تشکیل شده است.

علی حبیب پور با بیان اینکه دفتر خدمات سلامت در راستای اجرایی کردن ماده ۱۳ قانون اصلاح مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مصوبه دولت، و تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی فعال شده، از مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی به خاطر همکاری قابل تحسین در پیشبرد برنامه ها واهداف بلند این دفتر در حفظ وارتقاء امنیت غذایی مردم تشکر و قدردانی کرد.

بخشدار تازه کند در جلسه مشابهی که در دفتر بخشداری این منطقه برگزار شد گفت: امنیت غذایی و بهداشت عمومی و سلامت جامعه، نقش موثری در توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور دارد.

مهران کارگر، ضمن دادن قول مساعد همکاری و پشتیبانی جدی از دفتر خدمات سلامت پارس آباد مغان به عنوان اولین بازوی بخش خصوصی در حوزه سلامت شهرستان،هماهنگی و همکاری مردم ومسوولان ذیربط را در حفظ سلامت جسمی و روحی جامعه ضروری دانست.