- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

همدلی و همزبانی در هفتم اسفند

کنش ها و واکنش های سیاسی در فضای انتخابات کشور، رد، تایید و احراز نشدن صلاحیت نامزدها و تضارب آرا هادیان و صاحب نظران سیاسی نشانه پویایی و بالندگی جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی است که در بستر قانون و ارزش های ملی در مقابل چشم جهانیان نمود پیدا می کند.
هرچند مجموعه ای از دستگاه های ناظر، دولت و شورای نگهبان در تشخیص و تمییز افراد صالح و کارآمد به عنوان نامزدهای انتخاباتی رسالت مهمی برعهده دارند، اما هر اندازه فضای انتخاب و دایره تصمیم گیری مردم در گزینش نامزدهای ارجح، باز و راحت باشد آحاد ملت با فراغ خاطر و احساس تاثیرگذاری بیشتری بر تعیین سرنوشت سیاسی خویش در انتخابات حضور خواهند یافت.
به تناسب افزایش فعالیت های انتخاباتی احزاب، گروه های سیاسی و نامزدها که در روزهای قانونی تبلیغات انتخاباتی بیش از پیش نمود خواهد یافت، هجمه های تبلیغاتی بیگانه و کج اندیش نیز بیشتر می شود و این روند بیانگر اهمیت نقش حضور مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خویش است.
اشاره صریح مسئولان نظام، دولت و شخصیت های تاثیرگذار بر حضور گسترده آحاد ملت در همه پرسی هفتم اسفندماه نه تنها به منظور تقابل با شیطنت های شوم بدخواهان، بلکه بر اساس فلسفه شکل گیری انقلاب اسلامی و ضرورت تفویض اداره امور کشور به نمایندگان اصلح و ارجح از ناحیه مردم است.
ماحصل چهره آرایی نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ویترین انتخابات، تلاش مردم برای شناخت بیشتر، دقت به عملکرد و سابقه سیاسی، اجتماعی و اجرایی آنها و تاثیر معیارها و میزان های مد نظر مردم در انتخاب نامزدهای اصلح هر چند به صورت رای مخفی و بی صدا در صندوق های آرا ریخته خواهد شد اما سرریز این صندوق ها همچون سیلی خروشان نام مشخص منتخبین ملت را فریاد خواهد زد.
به همان اندازه که حضور مردم در همه پرسی اسفندماه نمایش همدلی و همزبانی دولت و ملت و اظهار تایید و علاقه مردم به نظام اسلامی خواهد بود، شکل گیری مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی جدید با رای و نظر قاطبه مردم، تبلور اراده ملت ایران در حوزه تصمیم گیری و قانونگذاری بر کشور به شمار می رود.
کثرت و تنوع انتخابات در جمهوری اسلامی ایران همان اختیار تصمیم گیری و نقش مردم در اداره کشور خویش است که احقاق این حق بر پایه جمهوریت نظام و بر مبنای دین اسلام بر عهده کارگزاران حاکمیت و ملت نهاده شده است تا حق مشروع اختیار و انتخاب مردم در حکومت اسلامی به عنوان حق الناس ساقط نشود.

عیسی پاشاپور