- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

همایش “کتابداران، کتابخانه های عمومی و مطالعه مفید” در اصلاندوز مغان برگزار شد

IMG_4455_0

ه مناسبت فرارسیدن بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی(25آبان تا 3آذر) همایش بزرگ “کتابداران،کتابخانه های عمومی و مطالعه مفید” در شهر مرزی اصلاندوز از توابع شهرستان پارس آبادمغان برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه مغانه، حجت الاسلام “عطیم اسدزاده” امام جمعه اصلاندوز در این همایش در سخنانی به اهمیت مطالعه کتاب مفید از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت: نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه به نشاط، تعالی و پویایی و توسعه همه جانبه جامعه منجر می شود.

وی، با بیان اینکه پیشرفت و رونق یک جامعه در ارزش گذاری به کتاب و کتابخوانی ارتباط مستقیم دارد، افزود: مطالعه کتاب و انس با آن، همچنین در سلامت فردی و اجتماعی و جلوگیری از بروز و ظهور ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری می کند.

حجت الاسلام “امین پور محمد” رئیس اداره کتابخانه های عمومی پارس آباد نیز با تاکید بر لزوم توجه شهروندان به ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: کتاب یکی از ازرشمند ترین و موثرترین  ابزار ها برای رشد و تعالی یک جامعه است.

وی، از عضو گیری رایگان در کتابخانه های عمومی این شهرستان در هفته کتاب خبر داد و گفت:علاقمندان می‌توانند از تاریخ 25 آبان تا دوم آذر ماه با در دست داشتن کارت ملی و یک قطعه عکس به کتابخانه‌های عمومی این شهر مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام رایگان اقدام نمایند.

پورمحمد، همچنین به شبکه کتابخوانان در فضای مجازی اشاره کرد و گفت:هدف از این شبکه وجود فضایی مجازی جهت بحث و تبادل نظر در مورد کتاب‌های مورد علاقه کتابخوانان، نویسندگان ، ناشرین و کلیه علاقه مندان عرصه کتاب می باشد که کاربران با مراجعه به آدرس اینترنتی www.booki.ir متناسب با گروه‌ سنی خود به امکانات مختلفی برای بحث و تبادل نظر در دست پیدا می‌کنند.

در این همایش با اهدای هدایایی از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در این منطقه مرزی تجلیل شد.