- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

همایش «مرزنشینی، توسعه پایدار و فرصت‌های سرمایه‌گذاری» در پارس آباد برگزار می شود

به گزارش مغانه، یوسف زین‌العابدین، همایش مذکور را در سه محور مرز و مرزنشینی، توسعه و توسعه پایدار مناطق مرزی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی معرفی کرد.

وی نقش دانشگاه آزاد اسلامی را در پیشبرد اهداف علمی، پژوهشی و فرهنگی و نیز کمک به مناطق محروم و ایجاد بستر مناسب برای کمک به حوزه اقتصاد، صنعت و تکنولوژی دراین مناطق بسیار تاثیرگذار دانست.

دانشیار و عضو هیئت علمی تمام وقت گروه جغرافیای سیاسی واحد رشت، اهداف همایش مذکور را تحلیل و بررسی فرصت‌­ها و تهدیدهای مرزنشینی، شناسایی توانمندی‌­های مناطق مرزی برای ایجاد فرصت‌­های سرمایه‌­گذاری محلی، ملی، منطقه‌ای و جهانی، برشمرد.

وی افزود: تعیین جایگاه مولفه­‌های موثر در همکاری‌­های ملی و فراملی با رویکرد ژئوپلیتیکی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

زین‌العابدین، معرفی فناوری­‌های جدید و اهمیت آن در کنترل امنیت مرزهای سیاسی، ارائه راهکارهای مناسب برای تداوم توسعه پایدار مناطق مرزی، را از دیگر اهداف همایش ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه موردی مناطق مرزی ایران به ­ویژه منطقه مرزی پارس‌­آباد مغان در راستای توسعه اهداف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران از دیگر اهداف کلیدی این همایش است.

دبیر علمی همایش «مرزنشینی، توسعه پایدار و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، زمان برگزاری این همایش را در روزهای 20 و 21 آبان ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس‌آباد مغان عنوان کرد.

وی یادآور شد: آخرین مهلت ارائه مقاله 20 مرداد ماه امسال بود که تاکنون بالغ بر 150 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده است.(فارس)