- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

همایش سفیران هدایت در پارس آباد برگزار شد+تصاویر

به گزارش مغانه، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در این مراسم گفت: تربیت انسان های وارسته و متعهد مهم ترین رسالت معلمان و مربیان تربیتی است.

کافی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، افزود: تربيت و اخلاق مهم ترين هدفِ رسالت پيامبران خدا بوده تا بشريت را در مسير كمال و قرب الهى، كه علت غائى آفرينش است، رهنمون سازند.

وی ادامه داد: مربيان امور تربيتي، ميراث دار، انبيا و اسطوره‌هاي خدمت به نسل جوان و بشریتند؛ آنان برگزيدگاني هستند كه با تكيه بر ايمان و عقيده قلبي خود هميشه در انديشه گشودن چشم‌هاي خواب‌آلود در مسير چاه‌هاي زندگي‌‌اند. وی تاکید کرد: طرح مسايل، تنها به صورت آموزشى و تئوريكى، كارساز نبوده و نخواهد بود بلكه آن چه تأثيرپذیر است، تبلور اخلاق و ارزش هاى آن در عينيت و عمل و ارائه الگوهاى زنده مى باشد و از اين نظر، نقش مربيان تربیتی، حسن سلوك و جذابيت عمل و رفتار آنان مى تواند بيش از هر چيز منشأ اثر باشد و نباید مربیان گرانقدر در حوزه پرورشی و فرهنگی از اين نكته بسيار مهم غفلت کنند.

فرماندار پارس آباد نیز گفت: علمی که در آن تعهد و اخلاق نباشد، علم نیست ، بلکه آفتی است که جامعه را تهدید می کند.

ناصر نصیری با بیان اینکه اگر علم با تعهد همراه نباشد جامعه بشری به عقب‌گرد و گرفتاری و چالش دچار می‌شود، افزود: معلمان و فرهیختگان جامعه وظیفه سنگینی در تربیت انسان های صالح و پاک سرشت دارند.

وی با اشاره به الگوپذیری دانش‌آموزان از والدین و معلمان آن‌ها افزود: باید از روش‏‌های مطلوب در پرورش مذهبی و ایجاد انس و معرفت تلاش کرد تا نتیجه مطلوبی در بر داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش پارس آباد نیز گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف والا و ارجمند مکتب اسلام ساختن انسان کامل و رساندن او به قرب الهی است.

احمد دهقانی افزود: شهيدان رجايی و باهنر با اتكا به مفاهيم بلند و عميق آيات روح‌بخش قرآنی و آرمان‌های حضرت امام (ره) و اهداف ترسیم‌شده‌ انقلاب اسلامی در همان سال‌های نخست پيروزی انقلاب اسلامی امور تربيتي را در آموزش‌وپرورش پایه‌گذاری کردند.

در این مراسم که به همت معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش پارس آباد برگزار گردید، با اهدای لوح و هدیه از فعالان عرصه پرورشی و تربیتی این شهرستان تجلیل شد.

gpic403_1 gpic403_2 gpic403_3 gpic403_4 gpic403_5 gpic403_8 gpic403_10

 

 

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "همایش سفیران هدایت در پارس آباد برگزار شد+تصاویر"

#1 Comment By داود دسینه On 2015/03/02 @ 8:23 ق.ظ

با سلام خدمت مدیریت محترم آموزش و پرورش .تمامی اداره جات وقتی یادبودی از شهدا میگیرند شهدای که با اداره شان به هر نحوی ربط دارند از آنها هم یادی میکنند .جناب آقای دهقان مگر اداره آموزش و پروش شهرستان پارس آباد شهدای دانش آموز ندارد که از آنها هم در کنار این مراسم تجلیل به عمل بیاید.متاسفانه در شهرستان پارس آباد شهدا را هم سیاسی کردند این مسئولین عزیز ،هر شهیدی که یکی از آشناهایش که در یک نهاد سیاسی و امنیتی حضور دارند در هر مراسمی از آنها یادی میشود و عکسهایی در تمام نقاط شهر نصب شده.مسئولین عزیز شهداهایی در این شهر وجود دارد که نه عکسی ازشون توی شهر وجود دارد (به غیر از عکسی که بنیاد شهید توی شهر زده)نه اینکه یه مکان دولتی به نام آن شهید نام گذاری شده .