امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 26th, 2016 8:04 | کد خبر : 18433 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

همایش “آرزو، اسوه سازمان های مردم نهاد استان ” در پارس آباد برگزار شد

همایش “آرزو، اسوه موسسات و سازمان های مردم نهاد استان اردبیل” در سینما انقلاب پارس آباد برگزار شد.

به گزارش روز یکشنبه مغانه، معاون فرماندار پارس آباد در این مراسم با شکوه که با حضور پرشور جمع کثیری از خیرین، داوطلبان، مددجویان، مسوولان و اقشار مختلف مردم برگزار گردید، در سخنانی با اشاره به ارزش و اهمیت و اجر معنوی عملکرد، اهداف و برنامه های آرزو گفت: موفقیت آرزو  به عنوان موسسه ای مردمی از شهرستان حدود ۲۰۰هزار نفری پارس آباد در مقایسه با شهر ۷۰۰هزار نفری اردبیل ، در بین بیش از ۹۰ سازمان مردم نهاد در واقع نشانگر خدمات ، پشتیبانی و نشان دهنده مدیریت عالی این موسسه خیریه است.

یاسر ندایی، با قدردانی از خدمات و تلاش های بی شائبه و شبانه روزی دست اندرکاران موسسه آرزو، این موفقیت را موجب فخر و مباهات و افتخاری بزرگ برای منطقه دانست و افزود: بنده شخصاً در جلسات و نشست های این موسسه  حضور داشته و از بدو تاسیس آرزو در کنار این عزیزان بوده ام و از همین جا اعلام می کنم موسسه آرزو جزو معدود موسساتی است که به تناسب خدمات و عملکرد و اقداماتش موفق بوده است.

وی ادامه داد: آرزو به تناسب موقعیت زمانی و مکانی ابتدا به ساکن در زمینه حمایت نقدی و پزشکی و دارویی از بیماران سرطانی موفق عمل کرده است و با برنامه ریزی مدون و مناسب و بصورت خودکفا توانست حمایت های غیرنقدی را هم در برنامه خودش داشته باشد و حتی از طریق اسکان بیماران سرطانی در مرکز کشور با همکاری موسسه خیریه “مهرانه” که بنده شخصا شاهد هستم مددجویانی که به فرمانداری مراجعه کرده اند و نیاز جدی داشتند پس از معرفی به مدیرعامل آرزو، در این موسسه به رفع این نیازها همت گماشتند و این مددجویان که شاید ریالی برای اسکان نداشتند، در سایه حمایت این عزیزان در تهران اسکان یافتند و در بهترین مراکز درمانی کشور تحت مداوا قرار گرفتند.

وی با اعلام اینکه موسسه آرزو در زمینه غربالگری و پیشگیری خیلی فعال است، ابراز امیدواری کرد همه پزشکان و مردم و مسئولان این موسسه را یاری کنند تا این عزیزان در این زمینه هم به موفقیت هایی دست یابند تا مدیر عامل موسسه در جمعی دیگر و جلسه ای دیگر گزارش آن را به مردم بزرگوار اطلاع رسانی نمایند.

معاون فرماندار پارس آباد در واکنش به گلایه مدیرعامل آرزو نسبت به این شایعه که مدیرعامل آرزو حقوق دریافت می کند اظهار داشت : این موضوع را هر کس بیان می کند از خدا بی خبر است. کما اینکه همیشه پشت سر مسوول و فردی که در راس هرم قرار دارد حرفهایی زده می شود. پشت سر ما هم حرف زده می شود و من هم روزی چنین پاسخ دادم که شخص خبر دهنده از خدا بی خبر است.

ندایی خطاب به مدیرعامل آرزو گفت : حضرتعالی جانباز و یادگار جنگ تحمیلی هستید و زمانی که شما با جان و مال خود به جنگ رفتید و از مردم دفاع کردید طبیعتا ما در آن زمان یک دانش آموز بودیم و در آرامش تحصیل می کردیم و تک تک عزیزانی که از اساتید دانشگاه هستند و یا مسئول هستند مدیون شما و جانفشانی های شما هستند.

وی گفت : ما همیشه نظارت کافی به موسسه آرزو داریم و همیشه پشتیبان شما و شاهد خدمات و اقدامات موسسه آرزو هستیم.

پیش از سخنان معاون فرماندار، سعید مجردی مدیرعامل و بنیانگذار موسسه خیریه آرزو با استناد به آیه ای از قرآن کریم در خصوص نیکی کردن به همنوعان گفت : نیکی کنید ! که خداوند نیکوکاران را دوست می دارد. وی با اشاره به آیه ۷ سوره اسراء گفت : خداوند متعال می فرماید : اگر نیکی کنید ، به خودتان نیکی کرده اید.

وی افزود : موفقیت مؤسسه آرزو از چند نقطه نظر قابل بررسی است. اول اینکه کلیه فعالیت ما در مؤسسه آرزو رایگان و فی سبیل الله است و این مؤسسه بدون دریافت ریالی به عنوان سرانه از جایی فقط با تکیه بر کمک های مردمی این همه خدمات را خالصانه و صادقانه به مددجویان ارایه داده است.

وی اضافه کرد: حدود ۵۸۸ مددجو تا کنون در این مؤسسه تشکیل پرونده داده است و خدمات بسیار ارزشمند در زمینه های دارو ، درمان ، سونوگرافی ، رادیوتراپی ،آزمایشات پزشکی ، پروتزهایی نظیر کیسه کلوستومی ، و دهها خدمات کلینیکی و پارا کلینیکی و اقدامات پزشکی و اسکان و تغذیه رایگان در مهمانسرای مهرانه در زنجان را از این نهاد مردمی دریافت کرده اند.

او بیان کرد: مردم بزرگوار نیز در حد توان از مؤسسه آرزو حمایت کرده است و ما انتظار داریم کسانی که توان بیشتری دارند به فرهنگ نوع دوستی که آرزو آنرا با تکیه بر اعتقادات اسلامی در این دیار بنیان نهاده است کمک موثری داشته باشند.

مدیرعامل آرزو به جزئیات کمک های مردمی به آرزو در سال ۹۴ اشاره کرد و همچنین کمک های این موسسه به مددجویان در این مدت را  به عنوان خدمات قابل توجه مورد تاکید قرار داد که مورد اذعان و توجه مسئولان ارشد استانی  در دومین نمایشگاه توانمندی های سازمان های مردم نهاد که در استان اردبیل در اردیبهشت ماه برگزار شد قرار گرفت.

وی با اشاره به کمک های آرزو در زمینه رادیوتراپی، از مساعدت ۴۵۰میلیون ریالی به مددجویان آرزو با نامه موسسه آرزو از طریق شفاء پرتو خبر داد.

وی همچنین به خدمات آرزو از طریق بیمارستان طالقانی تهران و شهدای تجریش ( بهنام دهش پور ) و موسسه همیشه سرافراز مهرانه زنجان اشاره کرد و گفت: حتی بیمارانی از اردبیل از خدمات موسسه آرزو در این زمینه ها برخوردار می شوند.

وی با قدردانی از زحمات کارکنان و داوطلبان و نمایندگان آرزو و اعضای تیمی که برای برگزاری نمایشگاه تشکیل داده بودند، افزود: آرزو با تکیه بر اراده های قوی و خداپسندانه و با شفاف سازی و برنامه ریزی دقیق توانست به مقام اول سازمان های مردم نهاد در استان اردبیل دست یابد.

مجردی اظهار داشت : متاسفانه هستند افرادی که خودشان کاری برای دیگران نمی کنند و از اینکه دیگران کاری می کنند برنمی تابند.

وی گفت : شایعاتی که این افراد ایجاد می کنند در خصوص اینکه بنده به عنوان مدیرعامل و یا اعضای هیئت مدیره حقوق می گیریم در همین جا قویا این شایعات را تکذیب می کنم و اعلام می نمایم بنده سعید مجردی و اعضای هیئت مدیره ریالی بعنوان حقوق دریافت نکرده ایم و دریافت نخواهیم کرد.

او با تاکید بر اینکه حسابرسی ها و بازرسی ها ادعای ما را مورد تصدیق قرار می دهنداظهار داشت : شاید من نوعی به میلیون ها تومان حقوق قانع نشود اما نیت ما حقوق نبوده است و فقط برای خدمت به نیازمندان و بیماران در اینجا هستیم.

مدیرعامل آرزو همچنین از تلاش ها و زحمات نیروی انتظامی به خاطر ارشادات و راهنمایی ها و نیزبازرسی های مستمر از آرزو قدردانی کرد.

دکتر علی اسماعیلی رییس هیئت امنای آرزو نیز با سپاس از خیرین و مددجویان که در با زبان روزه در این همایش حضور دارند گفت : از حسن سلیقه و انتخاب مدیر عامل آرزو تشکر می کنم که این روز مخصوص را برای برگزاری چنین مراسم معنوی انتخاب کرده اند که این حسن انتخاب برای روز همایش حسن سلیقه جناب آقای مجردی است که نشان دهنده این است ایشان اشرافیت و جامعیت کامل دارند. همچنین بنده خواستم بعنوان رییس هیئت امنای موسسه خیریه آرزو از طرف هیئت امناء از زحمات هیئت مدیره و مخصوصا جناب آقای مجردی ، استاد منصوری و بقیه همکارانی که در اردبیل زحمت کشیدند بمدت چند روز و به دور از خانواده و همچنین اعضای اداری و خانم هایی که در این مراسم بودند و شبانه روز متحمل زحمت شدند و بین ۹۰ موسسه اول شدند و مخصوصا که از مرکز استان نیز موسساتی بودند و در بین این موسسات خیریه و سازمانهای مردم نهاد ، کسب مقام اول هنر دوستان ما را نشان میدهد. از طرف هیئت امناء و خیرین بزرگوار از شما عزیزان قدردانی می کنم.

در ادامه این مراسم از تعدادی از خیرین با اهدای لوح و همچنین کارکنان آرزو خانم ها سهیلا اسدی ، لیلا قبادی ، شلاله جهانگیری و سیمین پورکریمی با اعطای نشان لیاقت تجلیل شد.

در این همایش همچنین به شهریار شکاری بعنوان داوطلب و همکار در برگزاری نمایشگاه که طراحی و دیزاین غرفه با ایشان بود نشان لیاقت و فیروزه نصیری بعنوان فردی که نه سال است از بدو تاسیس آرزو در کنار زحمات و تلاشهای داوطلبانه مدیرعامل بعنوان همسر ایشان همیشه مانند یک داوطلب در کنار ایشان بوده و از هیچ کمکی به ایشان و مجموعه آرزو دریغ نکرده است قدردانی و نشان خیر نمونه و لوح سپاس تقدیم شد.

در یک برنامه از قبل تعیین نشده دو نفر از اعضای هیئت مدیره آقایان سلیمان باقی پریخانی و محمدرضا نریمان به پاس تلاشها و عملکرد مدیرعامل آرزو لوح سپاس به ایشان تقدیم کردند.

در این همایش از سرکار خانم فاطمه مرادی پور پرستار زحمتکش و حامی آرزو با اهدای تندیس و نشان خیر نمونه و از سرکار خانم مرزبان همکار ایشان و حامی آرزو با اهدای نشان خیر نمونه قدردانی شد.

همچنین فرشید قهرمانی و همسر ایشان بهاره توکلی به خاطر حمایت هایشان از آرزو تندیس دریافت کردند.

در این مراسم با شکوه همچنین از دکتر بابک نیرومند ، دکتر حسین دباغیان ، استاد علیرضا آرویش و استاد پنهانی و آقای هابیل آقالو و آقای حسن قاسمی نیز با اهدای تندیس قدردانی شد. گنجی فرزند رشید مرحوم حاج رسول گنجی از مددجویان آرزو بخاطر ساخت رایگان غرفه آرزو لوح سپاس دریافت کرد. بسیاری از عزیزان دیگر از جمله هنرمندان مسلم کریمی ، محمد رزمی ، علی بوداغی و کریم رشتبریان ، مکمل  لوح سپاس دریافت کردند. در انتهای برنامه به تعدادی از مددجویان نیازمند و تحت پوشش آرزو ارزاق و خواربار به ارزش بالای پنجاه میلیون ریال در قالب سبد کالایی اهداء گردید.

منبع: آرزو

IMG_0326 IMG_4471 IMG_4474 IMG_4477 IMG_4478 IMG_4483 IMG_4484 IMG_4486 IMG_4490 IMG_4521 IMG_4527 IMG_4530

اخبار مرتبط

نظرات