امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 5th, 2016 6:58 | کد خبر : 19242 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

هدف قیام امام حسین(ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود

امام جمعه پارس آبادمغان گفت: هدف و فلسفه قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) احیای فریضه الهی امربه معروف و نهی از منکر بود.

به گزارش مغانه، حجت الاسلام سید سعید رشادی روز چهارشنبه در جلسه مشترک ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، شورای هماهنگی راهیان نور و ستاد اربعین حسینی پارس آباد افزود: امر به معروف و نهی از منکر از منظر اسلام اهمیت بسیار زیادی دارد و امام حسین(ع) در حقیقت برای احیای فریضتین و حفظ شعائر و ارزش های الهی قیام و در این راه جانش را فدا کرد.

وی با بیان اینکه رمز ماندگاری دین خدا و ارزش‌های دینی،امر به معروف و نهی از منکر است، ادامه داد: تعطیلی امربه معروف، سبب تضعیف تمامی ارزش ها، بروز بحران ها و آسیب های اجتماعی و انواع فساد در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه همه در ترویج فرهنگ امر به معروف مسوول هستند، اضافه کرد: عمل به این فریضه الهی به عنوان یک قانون همگانی در اسلام ، وظیفه آحاد جامعه است.

او به برپایی نماز جماعت در ادارات و نهادها تاکید کرد و از مدیران دستگاه های اجرایی خواست کارمندان را برای شرکت در نماز جماعات ترغیب و تشویق کنند.

رشادی با اشاره به ضرورت احیای شورای امر به معروف در ادارات، نسبت به اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه و تکریم و برخورد مناسب با ارباب رجوع در ادارات، نهادها و دستگاه های دولتی تاکید کرد.

فرماندار پارس آباد مغان نیز با بیان اینکه متاسفانه هفته احیای امربه معروف و نهی از منکر مهجور و مغفول مانده است، گفت: نهادینه سازی فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر از ضروریات جامعه امروز است.

وی با اشاره به نقش امر به معروف و نهی از منکر در پیشگیری از جرایم و انحرافات اجتماعی، افزود: اطلاع رسانی و فضاسازی مناسب در جهت ترویج و نهادینه کردن این واجب الهی در ادارات، مدارس، مساجد و دانشگاه ها بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته امربه معروف و نهی از منکر، “تذکر لسانی، پیام مهربانی” انتخاب شده، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از برترین مصادیق مجاهدت، نباید به مسایل اخلاقی منحصر شود.

وی با تاکید بر فعال سازی ستاد اربعین در این شهرستان گفت: ستاد اربعین حسینی باید با اتخاذ تمهیدات لازم، بستر مناسب جهت رضایتمندی زائران را فراهم کند.

وی با بیان اینکه برپایی اردوهای راهیان نور و اعزام کاروان به مناطق جنگی نقش مهمی در ترویج و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت دارد، اضافه کرد: اعزام کاروان های راهیان نور یک اقدام موثر فرهنگی و موفق ترین راه مبارزه باهجمه های فرهنگی دشمنان است.

فرمانده سپاه ناحیه پارس آباد نیز از اعزام حدود ۴۰۰دانش آموز دختر و پسر در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت دفاع مقدس در ماه جاری خبر داد و گفت: اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، ایثارگری ها و رشادت های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی را در خاطره ها زنده می کند.
سرهنگ مطلب شاهی با بیان اینکه طرح راهیان نور یک حرکت و کار بزرگ و موثر فرهنگی در مقابل جنگ نرم دشمنان است، از ادارات و نهادهای این شهرستان خواست در اعزام کاروان راهیان نور همکاری تنگاتنگ با ناحیه مقاومت بسیج داشته باشند.

photo_2016-10-05_18-53-03photo_2016-10-05_18-53-24photo_2016-10-05_18-53-37

 

اخبار مرتبط

نظرات