امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 3rd, 2017 12:54 | کد خبر : 20381 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

هجوم پرندگان مهاجر به مزارع کشت و صنعت مغان

مدیر زراعت کشت و صنعت و دامپروری گفت: حمله دسته جمعی پرنده مهاجر “زنگوله بال” به مزارع و محصولات زراعی، موجب خسارات سنگین به این شرکت شد.

محسن آزادی/ مغانه آنلاین- جعفر عبادالهی در جریان بازدید مدیرعامل کشت و صنعت مغان از مزارع خسارت دیده شرکت، افزود: این پرندگان که با نام محلی “مزمک” شناخته شده اند وارد زیستگاه ها و مناطق طبیعی شهرستان های پارس آباد و بیله سوار شده و از این طریق خسارات زیادی به مزارع درحال رشد محصول کلزاء این شرکت عظیم اقتصادی وارد می کنند.

وی با بیان اینکه سالانه پرندگان زنگوله بال خسارت قابل توجهی به زراعت کلزای این شرکت وارد می کنند، از مسوولان اداره حفاظت محیط زیست استان و  پارس آباد برای رفع مشکل و کنترل این پرندگان مهاجر چاره اندیشی کنند.

وی تعداد پرندگان مهاجم را  به طور تقریبی ۲۰هزار قطعه اعلام کرد و ادامه داد: این پرنگان مهاجر بیشترین ضرر و زیان را در بخش های مختلف زراعی شرکت به ویژه  بخش های ۶،۵و۷ وارد کرده اند به طوری که در سال گذشته یک تن کاهش عملکرد درهرهکتار را شاهد بودیم .

با توجه به ویژگی های زیستی و پراکنش جهانی این گونه جزء پرندگان نزدیک به تهدید بوده و در ضمیمه یک کنوانسیون منع تجارت بین المللی گونه های در معرض انقراض و در ایران نیز در فهرست پرندگان حمایت شده با ارزش حفاظتی بالا قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظرات