- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

نیروگاه برق حرارتی ۱۰مگاواتی chp در پارس آباد احداث می شود

به گزارش مغانه، میرحسین فغانی در نشست مشترک فرماندار پارس آباد با مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان و نماینده وزارت نیرو و سرمایه گذار بخش خصوصی افزود: جذب سرمایه گذار خصوصی در بخش تولید برق بخصوص نیروگاههای chp جزء اولویتهای وزارت نیرو است.

وی ادامه داد: طرح احداث نیروگاه chp پارس آباد در چهار مولد ۷/۲ مگاواتی با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی با ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار درقالب فاینانس خارجی احداث می شود.

فرماندار پارس آباد نیز با بیان اینکه شهرستان پارس آباد از لحاظ جمعیتی دومین شهر بزرگ استان بوده و به لحاظ گرمسیر بودن، مصرف برق این شهرستان در مقایسه با سایر مناطق استان بیشتر است گفت : احداث نیروگاه برق در این شهرستان ضروری است و ما نیز ضمن استقبال از سرمایه گذار حمایت لازم را انجام می دهیم.

اکبر صمدی با تاکید بر افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ کیلو واتی مغان، خواستار اجرای پروژه های توانمند تولید برق آبی درسدها، کانال ها و پایاب آبرسانی با همکاری شرکت آب منطقه ای شد.

وی با یادآوری رشد جمعیت و ضرروت رفع مشکل افت ولتاژ برق و توسعه زیر ساخت برق در این شهرستان، نسبت به تأمین زمین موردنیاز برای احداث نیروگاه و اجرای طرح های توسعه برق قول مساعد داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، شهرستان پارس آباد را مستعدترین نقطه برای احداث نیروگاه های تولید برق دانست وگفت: با احداث و راه اندازی نیروگاه های برق توسط بخش خصوصی، این شرکت به صورت تضمینی و۲۴ ساعته برق تولیدی را خریداری میکند.

علیزاده از واگذاری انرژی خورشیدی به ۳۰۰ خانوار عشایری قشلاق کوچ رو درآینده نزدیک خبرداد وگفت با واگذاری انرژی خورشیدی چمدانی تنها ۱۵ درصد هزینه از مشترکان اخذ می شود.

DSC05925_31884 DSC05927_31886 DSC05929_31885