امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 20th, 2014 8:28 | کد خبر : 8152 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

نمایندگان مغان کشمکش های درونی خود را به جامعه منتقل نکنند

استاد دانشگاه‌های اردبیل و گرمی گفت: دعواهای بی‌نتیجه و زرگری نباید در روند توسعه مغان و جذب سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف خللی به وجود آورده و یا این فرایند را متوقف کند.

به گزارش مغانه، سید ناصر سیدی اظهار کرد: مغان از بعد جغرافیایی یک منطقه وسیع از ارشق تا آن سوی مرزها را شامل می‌شود که دو سوم آن در جمهوری آذربایجان و یک سوم آن در منطقه ما قرار گرفته است که یک منطقه قشلاقی امن و آرام است.

وی ویژگی‌های این منطقه را اعم از سرسبزی هوای پاک و مردمان مهربان یادآور شد و گفت: قدرت‌های نهفته و ظرفیت‌های منطقه‌ای سبب ایجاد صنایع و طر‌ح‌های بزرگ در منطقه مغان شده و همچنان پیشنهاد اجرای این طرح‌های بزرگ در منطقه ادامه دارد.

استاد دانشگاه‌های اردبیل به انتشار برخی از اخبار در خصوص مناطق آزاد تجاری و اتصال مغان به این منطقه که اسباب خوشحالی مردم و ارتقای امید و روحیه مردمان سخت کوش مردم این منطقه را فراهم کرده است اشاره کرد و افزود: همه باید به رشد و توسعه این منطقه با دید مثبت بنگریم هر چند که انتشار خبرهای کذب گذشته در فعالیت گمرک آزادلو زمینه ناامیدی را در بین مردم فراهم کرده است.

سیدی ادامه داد: در حمایت از توسعه منطقه باید همه تلاش و جدیت واقعی را داشته باشیم و به نوعی بتوانیم مشکلات و موانع را برطرف کنیم و با هرگونه سنگ‌اندازی مقابله کرده و اجازه دهیم سرمایه‌گذاران زیادی برای امر مبارک سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در منطقه حاضر شوند تا با استفاده از سرمایه خود مغان را در مسیر توسعه واقعی حرکت دهند.

وی تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذار محیطی امن و آرام و قابل رشد و توسعه نبیند به تعبیر یکی از مسئولین سابق این استان به مانند آهویی است که با کوچکترین تنشی از منطقه ما فراری شده و نمی‌توان در این زمینه اقدام اساسی را در ایجاد سرمایه‌گذاری کلان اقتصادی انجام داد.

استاد دانشگاه‌های اردبیل به مشاجرات بین نماینده بیله‌سوار و پارس‌آباد و گرمی در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: مداخله یکی از فرمانداران شهرستان‌ها سبب تشویش اذهان عمومی در سطح کلان و اسباب نگرش منفی نسبت به منطقه شده است.

سیدی عنوان کرد: این اختلافات در حالی مطرح می‌شود که منطقه آزاد هنوز به تصویب نهایی نرسیده و تثبیت نشده است و اختلاف در مورد محل اجرای منطقه آزاد در مغان نیز نگرانی‌هایی را به وجود آورده و افراد مختلف سعی در جابجایی این منطقه دارند که قطعا سرمایه‌گذارانی که اوضاع سیاسی و رفتار مردم و مسئولان منطقه را رصد می‌کنند نسبت به اوضاع کنونی بدبین شده و رضایتی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: از مسئولان شهرستان‌ها به ویژه نمایندگان منطقه مغان انتظار می‌رود که آرامش خود را حفظ کرده و برخی کشمکش‌ها و تنش‌های درونی خود را به جامعه منتقل نکنند.

استاد دانشگاه‌های اردبیل یادآور شد: هر چند هماهنگی بین نمایندگان مغان و اتحاد و حمایت آنها از یکدیگر باید یک اصل باشد اما عدم حضور یکی از آنها در زمان تصمیم‌گیری‌های کلان برای منطقه یا عدم حمایت از نماینده دیگر در قبال نمایندگان دیگر استان شایسته مردم فهیم مغان نیست که همواره در انتخابات نقش و حضوری پررنگ دارند.

سیدی افزود: حتی در صورت بروز چنین رفتارهایی باید آرامش در کمپینگ نمایندگان و مسئولان شهرستان مغان حاکم باشد و این انتظار به حق است که هر دو نماینده در توسعه منطقه مغان اعم از بیله‌سوار پارس‌آباد و گرمی تلاش کرده و اختلافات را کاهش دهند.

وی در پایان سخنان خود گفت: در حال حاضر باید مغان مانند گذشته به یک منطقه آرام و امن برای جذب سرمایه‌‌گذاران در مسیر توسعه و پیشرفت تبدیل شده و زمینه حرکتی مفید و موثر در این حوزه بیش از گذشته فراهم آید تا اشتغال جوانان، افزایش تولید، و رونق اقتصادی منطقه را شاهد باشیم.(فارس)

 

اخبار مرتبط

نظرات