- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

نمایندگان به جای دخالت در اموری که مربوط به آنها نیست اجازه دهند تا متولیان امر با نگاه کارشناسی هدف‌گذاری‌ها را دنبال کنند

به گزارش روز یکشنبه مغانه، اروجعلی محمدی در همایش مقابله با خشکسالی که در فرمانداری اردبیل برگزار شد، اهمیت بهینه مصرف کردن منابع آب و جلوگیری از خروج آب‌های سطحی استان از محدوده استان، حق‌آبه و سطح آب مرزی و اجرای طرح‌های مختلف طرح‌های کشاورزی را ضروری اعلام کرد و گفت: می‌توانیم با تولید بذر مناسب و مقاوم در برابر بیماری‌ها و شوری آب به سمتی حرکت کنیم تا به جای تولید گندم خوراکی در کشت و صنعت مغان بیشتر اهتمام به تولید بذر داشته باشیم.
مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان ضرورت خروج دام سبک همچون گوسفند را از دشت اردبیل یادآور شد و گفت: باید دام سبک جای خود را دام سنگین دهد و با احیای مراتع سعی کرد تا مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شده و تولید گوشت و شیر افزایش یابد.
سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بسیار اندک است
مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: در سطح ملی و به ویژه استان اردبیل با وجود برجستگی بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری انجام شده در این حوزه بسیار اندک و ناچیز است.
محمدی اظهار کرد: با ضعف ساختاری و قوانین ناکارآمد در این حوزه روبه‌رو هستیم در حالی که به جای پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی ما در سایر حوزه‌ها این سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهیم به طوری که سهم سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی کمتر از ۲٫۵ درصد است.
وی اهمیت دادن به ظرفیت‌های حوزه آب و خاک را یادآور شد و گفت: ۳۰ درصد اقتصاد این استان مربوط به بخش کشاورزی است در حالی که تنها سه درصد تولید ناخالص ملی را شاهد هستیم.
مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان بیان کرد: کسری ۸٫۵ درصدی سرمایه‌گذاری را سعی داریم به گردن بخش کشاورزی بیندازیم درحالی که هم اکنون سرمایه‌گذاری در حوزه کانال آبرسانی به زه‌کشی اراضی و نابود شدن زمین‌های کشاورزی منجر شده که اگر فکری به حال آنها نکنیم قطعا آنها با مشکلات روبه‌رو می‌شوند.
محمدی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش کشاورزی را بسیار اندک و در حد ناچیز توصیف کرد و گفت: با ۵ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌توان در این حوزه برخی از اقدامات را انجام داد.
وی مهار آب‌های خارج شده از استان و انتقال آب قزل‌اوزن را به دشت اردبیل یادآور شد و افزود: در توسعه آبیاری مدرن نمی‌توانیم به شعار بسنده کنیم بلکه باید دولت با سرمایه‌گذاری، امکانات را در اختیار زارعان قرار دهد به طوری که در منطقه مغان می‌توان از ظرفیت ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب رودخانه ارس استفاده کرد که سهم ۲۴۰ میلیون مترمکعبی کشت و صنعت نیز می‌تواند به احیای اراضی جعفرآباد و بیله‌سوار کمک کند.
این مسئول از رده خارج شدن روش آبیاری به طریق سیستم کانال‌گذاری را یادآور شد و گفت: دیگر دوران کانال زدن و انتقال آب به شکل سنتی گذشته است و ما می‌توانیم با آبیاری‌های مدرن و طراحی سیستم‌های جدید ظرفیت‌های بخش کشاورزی را به کار گیریم.
محمدی بیان کرد : دولت باید با برنامه‌ریزی و تامین اعتبارات و ایجاد زیرساخت‌ها زمینه مطلوب این کار را بیش از گذشته فراهم کند که ما از مقام معظم رهبری قدردانی می‌کنیم که در مهار آب‌های مرزی یک میلیارد دلار به استان اردبیل اعتبار اختصاص یافته است.
منبع:فارس

12 Comments (Open | Close)

12 Comments To "نمایندگان به جای دخالت در اموری که مربوط به آنها نیست اجازه دهند تا متولیان امر با نگاه کارشناسی هدف‌گذاری‌ها را دنبال کنند"

#1 Comment By دلسوز مغان On 2015/04/19 @ 2:03 ب.ظ

جناب آقای اروجعلی محمدی اگه جنابعالی مدیریت قوی و به دور از حاشیه سیاسی باشد هیچ عفونت سیاسی وارد مدیریت جنابعالی نمی شود…….

#2 Comment By دلسوزمغان On 2015/04/19 @ 6:43 ب.ظ

این دیگه ازکجااومده

#3 Comment By همشهری On 2015/04/20 @ 8:10 ق.ظ

آقای دلسوز مغان معلومه که شما اصلا اهل مغان نیستی و داری همینجوری نظر میدی اگر یادتان باشد آقای محمدی بعد از آقای ضیایی مدیر عامل منفور که اون افتضاح ها رو در کشت و صنعت مغان به بار آورده بود به عنوان مدیریت بحران وارد شرکت شده و با مدیریت عالی شرکت را در آن مقطع به سلامت از بروز حواشی احتمالی و سایر موارد مربوطه عبور دادند(برای اطمینان اگر از پرسنل شرکت سوال بفرمایید جواب کامل خواهید گرفت)ایشان یک فرد سیاسی هستند و قابل احترام ،،من به شخصه نظرات ایشان را در مصاحبه ها و جلسات ایشان شنیده و تحلیل نموده ام ،ایشان هیچ وقت حرف نامربوط نزده اند فقط اجازه نمیدهند نماینده ناکارآمد وارد حیطه کاریشان شوند …آیا این بد است که مدیر مجموعه یک شهرستان برای نماینده از مرتبه کار بلدی حرف میزنند….آیا نظر ایشان بد است که میگویند باید مغان ،خوزستان دومی برای کشور باشد…..آیا بد است که ایشان با بهره وری از منابع و ماشین آلان موجود شرکت سعی در افزایش راندومان دارند که منافع آن برای کل مردم منطقه میباشد…آیا بد است که ایشان سعی در ساماندهی نیروهای خود دارند؟؟…..آیا این بد است که توان کارخانه های تولیدی و دامپروی شرکت را افزایش داده؟؟؟؟؟و دهها مورد دیگر…دوست عزیز چه اشکالی دارد مدیری که در منطقه واقعا داره زحمت میکشه از حمایت ما مردم برخوردار شود..چرا فقط میخاهیم تعصبی به مشکلات بنگریم…تا کی ما اهالی منطقه باید چوب طایفه گرایی را بخوریم و همیشه مسئولان ناکارآمد در راس امورات قرار گیرند و هیچ جذبه مدیریتی هم نداشته باشند…پس دوست عزیز اگر وجود ایشان و یا هر مسئول دیگر منافعی برای منطقه و شهر ما دارد حامی آن باشیم تا شاهد رونق در شهرمان باشیم به امید آن روز…..اگر مدیر منتشر کنند ممنون میشم البته بدون تغییر

#4 Comment By آ.ص On 2015/04/20 @ 6:18 ب.ظ

آقای همشهری
گویا شما از هیچ چیزی خبر نداری، آقای محمدی چه توسعه ای داشته در واحدهای تولیدی، که اینهمه در بوق کرنا میزنه و تولید بیست هزار تن شکر را جشن میگیرد در حالیکه سال ۸۵ ۴۶هزار تن شکر تولید شده بود یا افزایش تولید شیر را جشن میگیرد که سالهای قبل روزانه ۱۳۶ تن تولید شده بود گفته شمارا قبول ندارم که آدم سیاسی است بلکه وی سیاسی کاری میکند.

#5 Comment By همشهری On 2015/04/21 @ 3:50 ق.ظ

آقای آ.ص
مثل اینکه فراموش کرده اید که در زمان بحران شرکت ،چه کسی نسبت به نوسازی ناوگان و ادوات کشاورزی اقدام نمود و یا نسبت به چابکسازی پرسنل شرکت اعم از بازخریدی و یا…اقدام قاطعانه کردکه پرسنل هم درآن مقطع از آن تصمیم کاملا راضی بودند.همچنین در زمان چه کسی تقریبا تمام احشام سبک دامپروری جای خود را به احشام سنگین دادند.و شما فراموش کرده اید که پایه گذار ادعای شما که قبلا روزانه ۱۳۶تن شیر تولید میشد حاصل تفکر و ایده چه کسی بود.بله ایشان آدم سیاسی هستند و قابل احترام وعمدتا فکر ایشان برای منطقه و اهالی اثر مثبت دارد

#6 Comment By همشهری On 2015/04/21 @ 9:06 ق.ظ

آقای آ.ص
مثل اینکه فراموش کردید که در زمان چه کسی سطح زیر کشت چغندر قند در منطقه به بیشترین حد خود رسید و حتی بجهت افزایش توان تولید کارخانه قند مغان پیشنهاد و حتی اجرا نمودن کاشت چغندر در اردبیل را ارائه نمودند و یا اینکه از استانهای همجوار نسبت به حمل چغندر به کارخانه قند اقدام نمودند.نیک میدانید که انجام چنین کاری چقدر زمان بر و هزینه بر است و الان که شما ادعای سال ۸۵ را مینمایید حاصل فکر و ایده آقای محمدی قبل از آن سال بود که آمار ونتایج زحمات ایشان پس از کنار گذاشتنشان توسط اشخاص بعدیو به نام دیگران انجام شد….شما که میفرمایید چه کاری انجام داده اند بنظر شما اینهایی که مختصر عرض نمودم اقدام تاثیر گذاری نبودهبرای منطقه نبود؟؟؟؟پس چقدر پسندیده است که مقداری منصف باشیم…یا حق

#7 Comment By دلسوز مغان On 2015/04/21 @ 11:25 ق.ظ

آقای همشهری
بنده هم نظروهم عقیده با آقای آ.ص هستم و مخالف سخنان جنابعالی

#8 Comment By کارمند کشت و صنعت On 2015/04/21 @ 11:54 ق.ظ

با امدن اقای محمدی چراغ پیشرفت در کشت و صنعت روش شده ولی نماینده ما با در نظر گرفتن اهداف سیاسی خود مانع پیشرفت می شود

#9 Comment By همشهری On 2015/04/22 @ 3:55 ق.ظ

آقای دلسوز مغان
مختصر عرایض بنده در مورد واقعیتهای موجود بود حالا شما اگر چشم بر واقعیتها بسته اید این دیگر نظر و ایده شماست هیچ کسی هم هیچ کاری ازدستش بر نمیاد …امیدوارم همه ما به راه راست هدایت شویم انشاءالله

#10 Comment By آ.ص On 2015/04/22 @ 4:17 ق.ظ

آقای همشهری
من آقای محمدی را بیشتر از شما میشناسم از وقت گذاشتن برای مدیریت شرکت گرفته تا روش اجرای مزایده ها و مناقصه ها و آوردن مشاوران و . . . همه وهمه سواد تخصصی و مدیریتی انشاا.. که حرف شما در عمل باشد که البته نامه اعمال مسلما بعداً رو میشود.

#11 Comment By همشهری On 2015/04/23 @ 6:20 ق.ظ

آقای آ .ص
فقط خداست که بندگان خود را بهتر از هر کسی میشناسد و ما انسانها خبری از باطن بندگان خدا نداریم…دوست عزیز ما هم کم و بیش خبر از نحوه فعالیت و کار آقای محمدی داریم…ولی من حرفم اینه که وقتی شخصی برای منطقه زحمت میکشه ایرادی نداره که ازش حمایت بشه

#12 Comment By راضیه On 2015/12/31 @ 4:37 ب.ظ

چرا مردم ما هنوز تو عصر گالیله زندگی میکنن و همون طور که مردم گالیله رو سنگ زدن که سالها ظطول کشید تا ثابت بشه در زمان خودش یگانه بوده، الآن دارن سرمایه های مدیریتی این مملکت رو سنگ میزنن. مواظب باشین تاریخ درباره ما همون قضاوتی رو نداشته باشه که از ایرانی های زمان مصدق داره