امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 22nd, 2015 11:43 | کد خبر : 9454 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

نمایندگان استان و وعده های بر زمین مانده

نمایندگان استان اردبیل که وظیفه قانون‌گذاری خوب و نظارت بر حسن اجرای آن را دارند برخلاف ماموریت خود در این سه سال وعده‌هایی داده‌اند که نه تنها روی کاغذ مانده بلکه عده‌ای از آنها در دادن این وعده از همدیگر نیز سبقت گرفتند.

این وعده‌ها در حالی عمر سه ساله خود را پشت سر گذاشته و وارد چهارمین سال خود می‌شوند که هنوز گویی به بلوغ نرسیده و همچنان روی کاغذ سیر می‌کنند که عده‌ای از این وعده‌ها آنقدر دهان‌پر‌کن بوده که عده‌ای سعی کردند با آن تبلیغاتی پرطمطراق به راه اندازند.

مروری بر این وعده‌های داده شده که در اغلب موارد نیز نابجا بوده نشان می‌دهد که کمتر این وعده‌ها تحقق پیدا کرده و یا در آستانه تحقق است.

برخی نمایندگان دور نهم مجلس شورای اسلامی از استان اردبیل از مرکز استان گرفته تا شمال و جنوب در سال پایانی فعالیت خود نیز اغلب می‌کوشند تا یک فضای تبلیغاتی زودهنگامی را رقم بزنند و از پیگیری وعده‌هایی سخن به میان بیاورند که شاید اردبیلی‌ها در خواب نیز تحقق آن را نبینند.

سه نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در این سه سال خبر از احداث بیمارستان دو شهر نیر و نمین، پروژه عظیم پتروشیمی، تکمیل راه‌آهن، چهار خطه کردن اردبیل – سرچم، احداث بزرگترین گاوداری در خاورمیانه، احداث مجموعه پرتودرمانی و شعبه‌ای از مرکز فعالیت‌های هسته‌ای، ‌اورژانس هوایی، امداد هوایی، خریداری امتیاز تیم‌های لیگ برتری، احداث کمپ تیم‌های ملی در سرعین، ساخت بیمارستان بزرگ زنان، واحد زباله‌سوزی و تولید برق، دهکده انرژی و تولید محصولات وابسته به صنایع پتروشیمی، دریافت حق‌آبه استان از قزل‌اوزن، ایجاد مرکز علمی درمانی سرطان‌شناسی در اردبیل، مرکز شیعه‌شناسی در اردبیل، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در نمین، راه‌اندازی شعبه‌هایی از صنعت خودروسازی در اردبیل و ده‌ها قولی که در این سه سال داده‌اند اما به اذعان و قضاوت مردم کمتر وعده‌ای جامه عمل پوشیده است.

در شهرستان خلخال و کوثر نیز نماینده این شهرستان با وعده‌هایی متفاوت به سراغ مردم رفت تا از عملی شدن این وعده‌ها سخن به میان بیاورد که احداث کارخانه سیمان، نورد ذوب خلخال، نیروگاه سیکل ترکیبی در خلخال، تکمیل راه‌های شهرستان خلخال و کوثر به ویژه راه‌های برجا مانده از ده‌ها سال پیش، انتقال آب قزل‌اوزن به خلخال و کوثر و اخیراً نیز وعده احداث کارخانه روکش تایر خودرو و ده‌ها وعده‌ای که عملی شدن آن را بر اساس قضاوت مردمی در حد بسیار ناچیز اعلام می‌کنند.

در شمال استان دو نماینده پارس‌آباد و بیله سوار و شهرستان گرمی وعده‌هایی مبنی بر استخراج نفت مغان، راه‌اندازی گمرک اصلاندوز و آزادلو گرمی، تکمیل بیمارستان پارس‌آباد، احداث محور اردبیل – پارس‌آباد و چهار خطه شدن آن، تکمیل بهسازی فرودگاه پارس‌آباد، تاسیس دانشگاه بین‌المللی کشاورزی در کشت و صنعت پارس‌آباد، احداث مجموعه‌های گردشگری در گیلالوی گرمی و صدها وعده‌ای که نه تنها عملی نشده بلکه اجرای برخی از آنها در هاله‌ای از ابهام است.

در مشگین‌شهر نیز نماینده این شهرستان بر احداث کارخانه نورد ذوب آهن، پایانه صادراتی میوه، تکمیل محور اردبیل – مشگین‌شهر‌، احداث پل معلق و برخی پروژه‌های اشتغالزا و اقتصادی تاکید کرده اما گویی خبری از تحقق آنها نیست.

در سال پایانی فعالیت نمایندگان استان اردبیل که به نظر می‌رسد بیشتر از هیجان و وضعیت تبلیغی برخوردار باشد باید دید که کدام نماینده گوی سبقت را از دیگر نمایندگان ربوده و آیا تحرکی برای تحقق وعده‌های بر روی کاغذ مانده سه سال گذشته انجام می‌شود یا نه؟ (فارس)

 

اخبار مرتبط

نظرات

فرهنگی

هیچ کاری از دستشان بر نمی آید . همه شان وعده های دروغ می دهند …..

موغان اوغلو

سایت مغانه با سلام و احترام.استدعاعا مناظره ای با حضور برخی از صاحب نظران منطقه از قبیل اقای عزیزاده و دکترصولت وحسین بیدار در خصوص توسعه برگزار کنید.با تشکر از شما

مهران

فقط یک کار از دستشان بر میاد و اونم پر کردن جیب خودشان و اقوام خود نمیدونم جواب خدارو چطوری میدن این افراد