امروز: پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 11th, 2015 4:03 | کد خبر : 11293 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

نماینده گرمی: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس کلید خورده است و به نظر می‌رسد استیضاح رای می‌آورد.

به گزارش مغانه، حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی اظهار کرد: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس با امضای جمعی از نمایندگان کلید خورده است و با این شرایطی که در جامعه و بین معلمان و اصرار برخی از نمایندگان مجلس وجود دارد به نظر می‌رسد استیضاح رای می‌آورد.
وی گفت: به نظر می‌رسد با توجه به مشکلاتی که در آموزش و پرورش وجود دارد برخی از نمایندگان از توضیحات وزیر قانع نشوند و با استیضاح وزیر موافقت کرده و خواستار برکناری او باشند.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مشکلاتی که در آموزش و پرورش وجود دارد البته به شخص وزیر برنمی‌گردد بلکه مشکل و ایراد در سیستم آموزش و پرورش است و باید این سیستم اصلاح شود.
موسوی تصریح کرد: وزیر نمی‌تواند یکجا و کلیه معوقات سال‌های گذشته معلمان را پرداخت کند بلکه نیاز به هماهنگی بیشتر با دولت است که البته دولت نیز قول داده بخش عظیمی از این مطالبات را پرداخت کند.
وی ضرورت حمایت دولت را از وزیر آموزش و پرورش در تامین اعتبار مورد نیاز یادآور شد و ادامه داد: مجلس نیز اصرار دارد تا وضعیت معیشتی معلمان ارتقا یابد که البته اگر استیضاحی نیز انجام شود باید وزیر پاسخگو باشد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بنده جزو استیضاح‌کنندگان نیستم و بر این باورم که در روزهای پایانی سال تحصیلی منطقی و درست نیست که وزیر آموزش و پرورش به دنبال استیضاح کنار برود ولی باید منتظر ماند تا رای اکثریت نمایندگان را در این زمینه مشاهده کرد تا سرانجام این استیضاح مشخص شود.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نظام رتبه‌بندی هیچ ربطی به افزایش حقوق معلم ندارد بلکه هدف اصلی ارتقای شان و جایگاه معلمان در جامعه است.
وی با انتقاد از دولت که با گذشت سال‌ها لایحه نظام رتبه‌بندی را تحویل مجلس نداده است، گفت: مجلس به عنوان مدافع حق و حقوق معلمان از شهریور سال گذشته منتظر این لایحه است تا در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی شود اما دولت در این زمینه هیچ حرکتی را انجام نداده است.
این نماینده مجلس افزود: جای تاسف است که هنوز این لایحه به مجلس نیامده ولی انتظار می‌رود تا مهر ماه امسال با تصویب نظام رتبه‌بندی زمینه اجرایی آن فراهم آید.
موسوی در مورد ضرورت تصویب این لایحه در مجلس گفت: دولت و آموزش و پرورش بدون مصوبه مجلس نمی‌تواند نظام رتبه‌بندی را اجرا کند چرا که اگر قرار است این طرح به یک قانون مدون تبدیل شود نیاز به مصوبه مجلس دارد.
وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل عنوان کرد: قطعا مجلس نیز مدافع جایگاه و منزلت معلمان است و در این زمینه پیشقدم بوده و آمادگی دارد تا هر چه سریع‌تر لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را که بیشتر در آن منزلت و جایگاه معلمان و فرهنگیان مدنظر است تصویب کرده و برای اجرا در اختیار دولت و وزارت آموزش و پرورش قرار دهد.

منبع: آزادلو

اخبار مرتبط

نظرات