امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سپتامبر 19th, 2013 10:12 | کد خبر : 716 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

نماینده پارس آباد و بیله سوار: تکلیف بحث اکتشاف نفت در مغان تاپایان شهریور نهایی می شود

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث اکتشاف یا عدم اکتشاف و استخراج نفت در منطقه مغان تا پایان شهریورماه جاری نهایی می شود. به گزارش روز پنجشنبه مغانه، حجت الاسلام حبیب برومند، در دیدار با مردم اسلام آباد پارس آباد افزود: موضوع اکتشاف نفت در این منطقه به […]

IMG_7896

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث اکتشاف یا عدم اکتشاف و استخراج نفت در منطقه مغان تا پایان شهریورماه جاری نهایی می شود.

به گزارش روز پنجشنبه مغانه، حجت الاسلام حبیب برومند، در دیدار با مردم اسلام آباد پارس آباد افزود: موضوع اکتشاف نفت در این منطقه به 60سال قبل برمی گردد که در آن زمان توسط یک شرکت فرانسوی صورت گرفت.

وی، ادامه داد: دومین شرکتی که در زمینه نفت مغان فعالیت کرده شرکت روس پتریوم می باشد که پس از مطالعات و بررسی های زیاد، 37طاقدیس و حوضچه نفتی را در مغان شناسایی کرده است.

وی، اظهار کرد: نتایج بررسی ها و مطالعات شرکت های نفتی حاکیست که دست کم چهار میلیارد بشکه نفت در میدان نفتی دشت مغان وجود دارد.

وی، بیان کرد: با عملیاتی شدن طرح استخراج نفت در مغان، علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی جدید، منطقه مغان در مسیر توسعه و پیشرفت همه جانبه قرار می گیرد.

او، به ضرورت امتداد منطقه آزاد ارس تا بیله سوار تاکید کرد و گفت: طرح تبدیل پارس آباد و بیله سوار به منطقه آزاد تجاری ارس به زودی در هیات دولت بررسی می شود.

برومند، با اشاره به اهمیت این طرح در اقتصاد و بهبود وضع معیشتی و درآمد مردم این شهرستان ها، اضافه کرد: در صورت تحقق این مهم، مناطق بیله سوار و پارس آباد با جهش عظیم اقتصادی رو به رو خواهد شد.

وی، کمبود آب آشامیدنی را از مشکلات اساسی مردم حوزه انتخابیه خود عنوان و اعلام کرد: با احداث سد بر روی دره رود و بالادست روستای “دیکداش”، علاوه بر مهار آب این رودخانه می توان آب آشامیدنی شهرستان های گرمی، بیله سوار و پارس آباد از یک منبع سالم و مطمئن تامین کرد.

وی، با اشاره به توانمندی ها و قابلیت های بخش اسلام آباد، نسبت به حل مشکلات و رفع موانع پیشرفت منطقه از جمله احیا و مرمت جاده ارتباطی شهر اسلام  آباد به شهرک غفاری و استقرار نمایندگی ادارات در مرکز بخش تاکید کرد .

اخبار مرتبط

نظرات