- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

نماینده پارس آباد: فروش کشت و صنعت مغان به نفع مردم منطقه نیست

18174157

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس در پاسخ به برخی از اظهار نظرها درباره فروش کشت و صنعت مغان گفت: این فروش نه تنها مفید و به نفع مردم نیست بلکه به سرگردانی صدها کارگر در این مجموعه و بنگاه عظیم منجر می شود.

به گزارش تسنیم به نقل از تسنیم، حجت الاسلام حبیب برومند اظهار کرد: ما هنوز به حدی نرسیده ایم که مانند کشور ایتالیا یا فرانسه بخواهیم با واگذاری چنین بنگاه های عظیم اقتصادی سود ناشی از آن را در پیشرفت منطقه و توسعه وعمران استان به کار بگیریم چرا که ما تجربه موفقی در فروش بنگاه های اقتصادی خود نداریم چرا که امروز همه از فروش نیروگاه سبلان اردبیل گله مند هستند که نه تنها برای این استان ثمری ندارد بلکه به یک گره کور تبدیل شده است.

برومند به موضوع استخراج نفت در منطقه مغان اشاره و بیان کرد: استخراج نفت مغان توسط شرکت پتروپارس قطعی شده و در این زمینه قرار است عملیات استخراج آغاز شود.

وی، اظهار کرد: 37 طاقدیس نفتی در منطقه شمال استان اردبیل وجود دارد که پیش از این نیز شرکت های روسی و فرانسوی ذخیره نفتی در مغان را تأیید کرده اند و قرار است با تأیید وزارت نفت از اوایل سال آینده شرکت پتروپارس استخراج نفت را در منطقه مغان آغاز کند.

وی گفت: در رایزنی ها و دیدارهایی که با وزیر نفت داشتیم موضوع ضعف زیرساخت های ترابری برای انتقال نفت مطرح شد که امیدواریم با به ثمر رسیدن طرح احداث پالایشگاه نفت در استان اردبیل زمینه ای فراهم آید تا فراوری محصولات نیز در همین منطقه انجام شود.

برومند تصریح کرد: بنده در کنار این پروژه عظیم محوریت کارم را راه اندازی منطقه آزاد تجاری یا اتصال به منطقه آزاد تجاری ارس، تکمیل فرودگاه پارس آباد و سر و سامان دادن به کشت و صنعت و پروژه های زیربنایی نظیر بیمارستان 120 تخت‌خوابی پارس آباد قرار دادم که امیدوارم تا دو سال آینده و پایان عمر نمایندگی خود بتوانم این پروژه ها را به یک سرانجام برسانم.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس افزود: با تلاش و پیگیری های مختلف بیمارستان 120 تختخوابی پارس آباد و شبکه فاضلاب این شهرستان به عنوان پروژه های با پیشرفت بیش از 80 درصد در اولویت  دولت یازدهم در سال آینده قرار دارد که با تزریق به موقع اعتبارات این پروژه در نیمه اول سال آینده قابلیت بهره برداری را دارد.

وی در مورد آخرین وضعیت فرودگاه پارس آباد نیز گفت: این پروژه مراحل نهایی بهسازی، بازسازی، تعریض و تطویل را دنبال می کند که بیش از 3 میلیارد تومان نیز برای آن هزینه شده است.

برومند بیان کرد: براساس رایزنی هایی که با شرکت های هواپیمایی نظیر کیش ایر داشتیم قراراست پروازهای مستقیم از فرودگاه پارس آباد به مشهد مقدس و عتبات عالیات نیز برقرار شود.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس تصریح کرد: در دیداری که با وزیر راه و شهرسازی داشتم پیشنهاد جایگزینی فرودگاه پارس آباد را در روزهایی که امکان نشست و برخاست از فرودگاه اردبیل وجود ندارد ارائه کردیم تا از این ظرفیت بتوانیم استفاده کنیم.

وی از موافقت اولیه برای اتصال و امتداد منطقه آزاد تجاری ارس تا مرز بیله سوار خبر داد و گفت: منطقه ای در اولتان پارس آباد برای این امر پیشنهاد شده تا زمینه و بستری فراهم آید که سرمایه گذاران بتوانند با حضور در این منطقه به رونق اقتصادی منطقه آزاد تجاری ارس در مرز پارس آباد و بیله سوار کمک کنند.