امروز: پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 11th, 2014 4:49 | کد خبر : 2862 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

نماینده پارس آباد: دشت مغان تحت پوشش منطقه آزاد ارس قرار می گیرد

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: دشت مغان (پارس آباد، گرمی و بیله سوار) تحت پوشش منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس قرار می گیرد. به گزارش مغانه، حجت الاسلام حبیب برومند روز دوشنبه در مراسم راهپیمایی 22بهمن ، افزود: موافقت لازم برای الحاق مناطق دشت مغان به منطقه […]

041

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: دشت مغان (پارس آباد، گرمی و بیله سوار) تحت پوشش منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس قرار می گیرد.

به گزارش مغانه، حجت الاسلام حبیب برومند روز دوشنبه در مراسم راهپیمایی 22بهمن ، افزود: موافقت لازم برای الحاق مناطق دشت مغان به منطقه آزاد ارس اخذ شده و در صورت نهایی شدن و تحقق این مهم، منطقه آزاد تا شهرستان های یاد شده امتداد می یابد.
وی، با اشاره به مزایا و تسهیلات منطقه آزاد تجاری و صنعتی، گفت: به ملحق شدن این شهرستان ها به منطقه آزاد ارس، شاهد بهوبد وضع معیشتی و درآمد مردم و انفجار اقتصادی در این خطه مرزی خواهیم بود.
وی، بر ضرورت توجه به بخش کشاورزی تاکید و بیان کرد: امسال قرار است در ازای پرداخت 340هزار میلیارد ریال اعتبار، هفت میلیون تن گندم از خارج وارد کشور شود که بهتر است دولت این مبلغ کلان را صرف احیای بخش کشاورزی، تامین نهاده ها و ادوات کشاورزی و حمایت از زراعان کند تا کشاورزان گندم کار با انگیزه بیشتر، گندم مورد نیاز کشور را تولید و زمینه خودکفایی را فراهم کنند.
به گفته او، در سایه اهمیت و توجه بیشتر به توانمندی های داخلی، تحریم ها و محاصره های اقتصادی دشمنان بی تاثیر خواهد بود.
برومند، همچنین از تخصیص شش هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات به طرح ملی پایاب سدخداآفرین در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه عظیم، افزون بر هشت هزار نفر بیکار جذب و مشکل بیکاری در منطقه برطرف خواهد شد.
این نماینده مجلس، توسعه محور مواصلاتی اردبیل- پارس آباد و فرودگاه را از دیگر طرح های مهم منطقه دانست و ادامه داد: بهره برداری از این پروژه ها، دشت مغان را با جهش اقتصادی و همه جانبه مواجه خواهد کرد.
وی، به موضوع اکتشاف نفت مغان اشاره کرد و با اعلام اینکه به صورت جدی پیگیر بحث اکتشاف نفت در منطقه هستم ، گفت: دولت در نظر دارد با حفر چهار حلقه چاه نفت در چهار نقطه مورد نظر، اکتشاف نفت در مغان را به سرانجام برساند.

اخبار مرتبط

نظرات