امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 2nd, 2014 6:12 | کد خبر : 5631 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

نماینده مردم بیله سوار جبران خسارت کشاورزان را پیگیری کند/مشکل آب شرب بیله سوار جدی است

سرپرست فرمانداری بیله سوار گفت: نماینده مردم بیله سوار،مشکل آب شرب و جبران خسارت کشاورزان را در مجلس پیگیری کند.

5698

آرام حلیم در جلسه شورای اداری شهرستان بیله سوار که با حضور حجت الاسلام حبیب برومند نماینده مردم بیله سوار برگزار شد،اظهار کرد: پدیده خشکسالی امسال خسارات فراوانی را به منطقه و کشاورزان وارد کرده که با 85 درصد از مزارع دیم و رقم 200 میلیارد تومان خسارات وارده در اثر خشکسالی برای منطقه و کشاورزان، رقم کمی نیست.

سرپرست فرمانداری شهرستان بیله سوار خاطرنشان کرد: 60 هزار تن گندم به قیمت تضمینی 10 هزار و 500 تومان و 2 هزار و 500 تن کلزا به قیمت 19 هزار و 500 تومان از کشاورزان منطقه خریداری شده است.

وی خواستار پیگیری نماینده این شهرستان در مجلس نسبت به جبران گوشه ای از این خسارت بر کشاورزان با استفاده از استمهال وام کشاورزی و دامداری شد تا این امر سبب دلگرمی کشاورزان و دامداران منطقه با توجه به خسارات وارده شود و در پرداخت وام دریافتی دچار مشکل نشوند و بتوانند با تلاش بیشتر نسبت به پرداخت بدهی هایشان در سال های بعد اقدام کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد:مشکل آب شرب شهرستان جدی است و امکانات موجود در منطقه با 2 تانکر خودرو برای آبرسانی جوابگوی تامین آب برای روستائیان و قشلاقات نیست ما از نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی می خواهیم تا موضوع را به جد مورد پیگیری قرار داده و در تخصیص اعتبار لازم بیشتر تلاش کند.

وی تخصیص اعتبار به مبلغ 985 میلیون تومان برای این مشکل را ناکافی دانست و افزود: وضعیت راه روستائی نیز در محرومیت کامل بوده وبسیار نگران کننده است، هر چند مجبور شدیم در این باب 500 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شود.

نماینده مردم شهرستان های بیله سوار و پارس آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه افزود: محاصره اقتصادی و فشارها و تهدیدهای کشور هرگز تاثیری در روند خوب مذاکره نگذاشت و نه تنها تاثیری نداشت بلکه 13درصد افزایش صادرات را نیز شاهد بودیم.

حجت الاسلام حبیب برومند از شکاف برداشتن دیوار محاصره خبر داد و افزود: مذاکرات با مدیریت اندیشمندانه مقام معظم رهبری رصد می شود و هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به وضع ناخوشایند خزانه بیان کرد: با برقراری ارتباط مجدد تجار اروپائی برای حضور در کشورمان، امیدواریم که وضع خرانه مملکت رو به بهبودی یابد.

هم چنین در این جلسه یک خود روی امدادی با مدل ست نجات به قیمت 250 میلیون تومان از طرف جمعیت هلال احمر استان اردبیل با حضور بهرام غیبی مدیر کل جمعیت هلال احمر استان و نماینده مردم بیله سوار به اداره جمعیت هلال احمر شهرستان بیله سوار اهدا گردید.

اخبار مرتبط

نظرات