- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

نمایشگاه کتاب در پارس آبادمغان افتتاح شد+تصاویر

به گزارش مغانه، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد روز چهارشنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه باهدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و مانوس کردن آحاد مردم با کتاب راه اندازی شده است.

۱

وی با بیان اینکه کتابها در این نمایشگاه با ۵۰درصد تخفیف به علاقه مندان و شهروندان عرضه می شود، ادامه داد: برپایی چنین مکانهایی در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه نقش به سزایی دارد.

وی اضافه کرد:همه ما وظیفه داریم شرایط را طوری هموار کنیم که علاقمندان به کتاب وکتابخوانی با پرداخت حداقل هزینه بتوانند کتاب خریداری کنند.

روزگاری افزود : تخفیف پنجاه درصدی کتاب برای اولین بار است که دراین شهرستان اتفاق می افتد امیدواریم باهماهنگی لازم این کارمهم فرهنگی تداوم یابد.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رشادی امام جمعه پارس آباد نیز ضمن تشکر از اداره فرهنگ وارشاد اسلامی به خاطر برگزاری چنین نمایشگاهی گفت :دربازدیدی که از این نمایشگاه داشتم تنوع کتب بسیار خوب وقیمت آنها نیز مناسب بود وامیدواریم مردم عزیز به ویژه جوانان علاقمند ازاین نمایشگاه استقبال خوبی داشته باشند.

۲

وی به اهمیت کتاب وکتابخوانی اشاره نموده وگفت :اسلام که دینی عالم‌گیر می‌باشد با کتاب و کتابت عجین شده است، و معجزه‌ی آن کتاب (قرآن کریم) بوده به اندازه لازم در تشویق و ترغیب به امر کتابخوانی و گسترش و توسعه کتابخانه سفارش نموده است.

او خاطرنشان کرد: کتابخوانی به گروه خاص و ویژه‌ای تعلق نداشته و هر فرد باید با کتاب زندگی کند و مطالعه و کتابخوانی باید به عنوان یک نیاز و احساس دایمی لازم و روزانه در میان عموم رایج و مطرح باشد تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب شده و فرهنگ کتاب و کتابخوانی رواج یابد.

۳

به گزارش مغانه نمایشگاه کتاب از امروز تا هشتم آبان ماه درمحل جنب سینما انقلاب ازساعت ۹ صبح الی ۹ شب برای بازدید و خرید عموم دایر است.

امام جمعه ، فرماندار، فرماندهان نظامی ،اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسوولان ادارات و نهادهای پارس آباد در آیین گشایش نمایشگاه کتاب حضور داشتند.

۴