- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

نمایشگاه عکس «جلوه های ایثار» در پارس آباد مغان گشایش یافت

به گزارش مغانه، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد در جریان بازدید اقشار مختلف مردم و مسوولان از این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه عکس “جلوه های ایثار” تعداد ۳۰  عکس منتشره باغ موزه دفاع مقدس، از تصاویر حماسه های رزمندگان سلحشور اسلام  در جبهه های نبرد حق علیه باطل و رادمردی ملت ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این مرز و بوم در معرض دید جوانان و مردم این شهرستان قرار گرفته است.

او با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه هایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال پیام شهدا به نسل حاضر تاثیر زیادی دارد. ادامه داد: این نمایشگاه به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی پارس آباد و با همکاری انجمن هنرهای تجسمی منطقه و در فضای باز پارک شهر در جوار گلزار شهدای گمنام برپا شده است.

وی گفت: نمایشگاه عکس جلوه های ایثار در پارس آباد تا پایان هفته دفاع مقدس برای بازدید عموم دایر است.

وی با اشاره به نبود نگارخانه یا نمایشگاه برای ارائه آثار هنرمندان، از مسوولان و دستگاه های فرهنگی خواست تا با همت، همکاری و همراهی همدیگر، برای راه اندازی و تاسیس محل مناسبی برای نمایش آثار هنرمندان هنرهای تجسمی این شهرستان تلاش کنند.

وی از برگزاری ویژه برنامه هایی به مناسبت هفته دفاع مقدس از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد در جوار مزار شهدای گمنام خبر داد و گفت: همایش شعرای جنگ و دفاع مقدس با حضور شعرای منطقه به همراه قرائت پیام عاشورا و استفاده از بسیجیان ورزشکار در این برنامه با همکاری کانون بسیج هنرمندان از جمله مهمترین برنامه هایی است که در طول هفته دفاع مقدس در این شهرستان برگزار می شود.

وی همچنین از برپایی ایستگاه نقاشی کودک و مدرسه در محل پارک شهر پارس آباد خبر داد و اظهار کرد: در این ایستگاه که با همکاری آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی نگاران و با حضور جمعی از خانواده ها و کودکان علاقه مند به هنر نقاشی برگزار شد بیش از ۳۰ کودک به همراه خانواده یک عصر صمیمی و شاد را تجربه کردند.

به گفته وی، آثار ارایه شده از سوی کودکان حاضر در ایستگاه، توسط اساتید حاضر در برنامه داوری و به برگزیدگان در ایستگاه نقاشی هدایایی اعطا شد.

او بیان کرد: فاطمه رفیعی،فرامرز شاهی و نوروز مکمل، از هنرمندان برجسته منطقه آثار  کودکان شرکت کننده در این برنامه را بررسی کردند.