امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 27th, 2014 4:23 | کد خبر : 6182 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

نفرات اول مرحله استانی مسابقات دانش آموزی قرآن و معارف اسلامی پارس آباد تجلیل شدند+تصاویر

با حضور امام جمعه ، از نفرات اول مرحله استانی سی و دومین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن و معارف اسلامی پارس آباد مغان تجلیل شد.

IMG_0061

به گزارش مغانه، در این مراسم امام جمعه پارس آباد گفت: انس با قرآن، سبب رستگاری و سعادت واقعی انسان در دنیا و آخرت می شود.

حجت الاسلام ولی علوی، با بیان اینکه باید فرزندان خود را از سنین کودکی با قرآن و مفاهیم و آموزه های دینی آشنا کنیم، اظهار کرد: اشاعه ی فرهنگ قرآنی در جامعه و آشنا سازی هرچه بیشتر نسل جوان و نوجوان با کتاب آسمانی، از مهم ترین راه های مقابله با هجمه های فرهنگی بیگانگان است.

وی، اضافه کرد: آموزش و پرورش و معلمان در ترویج فرهنگ قرآنی و یاددهی علوم قرآنی به دانش آموزان مسوولیت خطیر و سنگینی دارند.

وی، به حقوق متقابل والدین و فرزندان از دیدگاه امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: آن امام بزرگوار در نهج البلاغه می فرماید: حق پدر بر فرزند، این است که پدرش را در تمام دستوراتش به غیر از معصیت خدا اطاعت نماید. و حق فرزند بر پدر این است که نام نیکو برای او بگذارد، خوب تربیتش کند، و به او قرآن بیاموزد.

او، ادامه داد: طبق فرمایش پیامبر(صلی الله علیه وآله)، هر خانه ای که تلاوت قرآن در آن زیاد شود خیر آن افزون و نورانی میگردد واهل آن در وسعت قرار میگیرند وآن خانه برای اهل آسمان نور افشانی میکند،همانگونه که ستارگان آسمان برای اهل دنیا نور میدهند.

مدیر آموزش و پرورش پارس آباد نیز گفت: دستگاه آموزش و پرورش، سهم به سزایی در ترویج علوم و آموزه های قرآنی بین دانش آموزان و تربیت صحیح و سالم آنان دارد.

احمد دهقانی، از فعالیت۱۱مدرسه قرآنی و سه آموزشگاه ابتدایی خاص قرآنی در این منطقه خبر داد، گفت: در مدارس قرآنی، دانش‌آموزان از برنامه‌های قرآنی در کنار فعالیت‌های آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

وی، با اعلام اینکه این مسابقات همه ساله در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می شود، اضافه کرد: مرحله ی کشوری این دوره از رقابت ها مردادماه جاری در شهرستان های ارومیه و مشهد برگزار خواهد شد.

وی، با بیان اینکه آموزش و پرورش پارس آباد در مرحله استانی سی و دومین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی رتبه ی نخست را به دست آورد، ابراز امیدواری کرد: دانش آموزان برگزیده این منطقه در مرحله کشوری نیز بتوانند مقام کسب کنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش پارس آباد و دبیر ستاد برگزاری سی و دومین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن و معارف اسلامی در استان اردبیل نیز گفت: آموزش و پرورش منطقه پارس آباد در این مرحله از رقابت های قرآنی، در مجموع با کسب120امتیاز در بخش انفرادی مقام اول را در بین مناطق و نواحی استان کسب کرد.

علی نوری، به درخشش خوب دانش آموزان در مرحله استانی سی و دومین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی، اشاره و بیان کرد: پارس آباد در مسابقات سال تحصیلی ۹۲-۹۱، ۶۲امتیاز کسب کرد که نتایج رقابت های امسال حکایت از رشد نزدیک ۱۰۰درصدی آموزش و پرورش این شهرستان دارد.

نوری، اظهار کرد: در این رقابت ها، ۲3نفر از دانش آموزان منطقه پارس آباد رتبه اول، ۲۰نفر مقام دوم و ۱2نفر رتبه سوم را کسب کردند.

او، گفت: برگزاری منظم کلاس های تخصصی قرآن و معارف اسلامی با حضور اساتید برجسته منطقه و استان، ایجاد انگیزه بین دانش آموزان و ترغیب و تشویق دانش آموزان در حضور امام جمعه و فرماندار، پیگیری، نظارت و حمایت جدی از فعالیت های قرآنی از سوی معاونت پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان زیر مجموعه، از علل و عوامل مهم موفقیت دانش آموزان در مسابقات سال جاری می باشد.

در این مراسم که در دفتر امام جمعه برگزار گردید از 23نفر از نفرات اول مسابقات قرآن و معارف اسلامی این شهرستان با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.

به گزارش مغانه، مرحله استانی سی و دومین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی در ۹ رشته قرائت قرآن، حفظ، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، احکام، اذان و انشای نماز و با شرکت یک هزار و ۴۵۰ نفر از دانش آموزان پسر و دختر منتخب مناطق و نواحی ۱۹گانه آموزش و پرورش استان اردبیل، چهارم و پنجم اردیبهشت ماه جاری به میزبانی شهرستان مرزی پارس آباد برگزار شد.

IMG_0028 IMG_0029 IMG_0030 IMG_0031 IMG_0035 IMG_0037 IMG_0041 IMG_0045 IMG_0053

 

 

 

نظرات