- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

نجات یک محکوم به مرگ پای چوبه دار /قتل، سال 87در پارس آباد اتفاق افتاد

81202481-5762967

در مراسم اجرای حکم این قاتل مسوولان قضایی استان آمده بودند تا با جلب رضایت اولیای دم در صورت تمایل شخصی جان قاتل جوان که به خاطر یک لحظه عصبانیت و جرح منجر به قتل دوست جوانش اکنون خود را پای چوبه دار مجازات می دید را نجات بخشند.

لحظات بر قاتل جوان سخت می گذشت و مادر داغ دیده مدام از سختی هجران فرزندش می گفت.

حجت الاسلام محمدعلی قاصدی رییس کل دادگستری استان اردبیل در این مراسم از حق الهی قصاص برای خانواده مقتول سخن گفت و افزود: خداوند در کنار قائل شدن حق قصاص برای اولیای دم بر بخشش و گذشت و بهره بردن از لذت عفو بندگان خویش را دعوت کرده است.

وی از مادر مقتول و صاحب دم خواست در صورت تمایل قلبی و بدون جبر برای جلب رضایت خداوند جان دوباره به قاتل فرزندش ببخشد و از گناه او بگذرد.

لحظات سختی برای تمام حضار بود ، در اتاق مجاور در حالی که جوان قاتل در دوراهی گذشت و اجرای حکم الهی قصاص نفس معلق بود تلاش های مسوولان قضایی استان و ریش سفیدان که پدر سالخورده شهید واحدی نیز در جمع آنها بود به ثمر نشست و مادر مقتول مرحوم در پای چوبه دار با ذکر نام حضرت زهرا (س) و مددگرفتن از مولای مومنان امیرالمومنین علی (ع) با توکل به ذات حضرت احدیت از اجرای حکم اعدام قاتل فرزندش صرف نظر کرد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل در این مراسم با قدردانی از اولیای دم این حرکت آنها را برخاسته از آموزه های دینی و رافت و مرحمت اسلامی دانست.

حجت الاسلام محمدعلی قاصدی خواستار اصلاح ذات البین دعواهای مشابه که به خاطر عصبانیت آنی مرتکب قتل شده اند و برنامه ریزی و جنایتی در پس آنها نبوده شد.

وی همچنین با اشاره به گذشت شاکی از حق الناس به جنبه عمومی و دولتی این گونه جرایم اشاره کرد و افزود: جنبه عمومی این گونه جرایم برای عبرت عمومی با اعمال مجازات قانونی حبس به قوت خود باقی خواهد بود.
به گزارش مغانه، این قتل در سال 87در یکی از روستاهای پارس آباد اتفاق افتاده بود.

4 Comments (Open | Close)

4 Comments To "نجات یک محکوم به مرگ پای چوبه دار /قتل، سال 87در پارس آباد اتفاق افتاد"

#1 Comment By علی On 2014/07/14 @ 5:53 ب.ظ

بخشش کار خوبیه :::::::::: ولی این بخشش ها زمینه را برای قتل های بعدی هموار می کند …… یادتان هست که در بازار فجر شهرستان پارس آباد یک نگهبان را به طرز فجیعی کشتند و خانواده ای را داغدار کردند ، نان آور را کشتند ، این همه کشت و کشتار و قتل ها بخاطر چی بود بخاطر پولدار شدن ؟ ……….

#2 Comment By dariush+++ On 2015/02/06 @ 1:10 ب.ظ

درودبی پایان بر این خانواده بزرگ که ازحق قصاص خود گذشتند
بخشندگی درذات ایرانی هاست

#3 Comment By ک م On 2015/03/06 @ 8:32 ق.ظ

خداقوت دکترتابش

#4 Comment By ک م On 2015/03/06 @ 8:33 ق.ظ

خداوند برایتان اجر اخروی عنایت کند