امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 23rd, 2015 7:32 | کد خبر : 10087 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

نارنگی کیلویی ۲۰ هزار تومان

قیمت نارنگی در برخی محله‌های تهران تا کیلویی ۲۰ هزار تومان هم رسیده است.

به گزارش مغانه به نقل از اقتصادنیوز، قیمت نارنگی که تا قبل از آغاز سال نو در حدود سه هزار تا پنج هزار تومان بود، در سه روز گذشته با افزایش ناگهانی به قیمت ۱۶ هزار تا ۲۰ هزار تومان در هر کیلو در برخی مناطق شرق تهران رسیده است.

نارنگی کیلویی ۱۶ هزار تومانی نارنگی بمی بوده و کیفیت و سایز بسیار مناسبی دارد اما این میوه به هرگونه که باشد به نظر می رسد قیمتی خارج از عرف همیشگی را برای خود انتخاب کرده است.

قیمت بالای نارنگی در این ایام در حالیست که قیمت پرتقال نیز با افزایش مواجه شده و تا ۱۱ هزار تومان رسیده است. این در حالیست که به گفته حسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و تره بار این قیمت تخلف نیست.

وی در این مورد به تسنیم گفته بود:قیمت ۱۱ هزار تومان در خرده فروشی ها تخلف نیست، زیرا قیمت فروش این محصول در میادین مرکزی میوه و تره بار به صورت عمده هفت هزار و ۵۰۰ تومان با احتساب وزن جعبه به فروش می رسد که با در نظر گرفتن ضایعات احتمالی قیمت تمام شده این محصول برای آنها هشت هزار تومان است. با در نظر گرفتن ارزش افزوده ۲۵ تا ۳۰ درصدی، مغازه داران می توانند این محصول را تا ۱۱ هزار تومان نیز در خرده فروشی‌ها به فروش برسانند.

به گزارش اقتصادنیوز، در همین حال توت فرنگی که یکی از گران‌ترین میوه‌ها در بازار محسوب می شود، قیمت هر کیلو از این میوه پنج هزار تومان در سطح شهر تهران است.

توت فرنگی‌هایی که با این قیمت عرضه می‌شود توسط دستفروشان و به وسیله وانت در سطح خیابان عرضه می‌شود که سایز بسیار بزرگی دارند و آنچنان دارای طعم واقعی توت فرنگی نیست. یک وانتی برای تبلیغ توت فرنگی خود با فریاد می گوید: «توت فرنگی بخر ارزون‌تر از هر میوه بخر»!

اخبار مرتبط

نظرات