- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

میزان صادرات و واردات استان اردبیل به سه میلیون تن افزایش می یابد

افشین خاک نژاد/ مغانه آنلاین- اکبر بهنام جو امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری پارس آباد افزود: طرح مطالعاتی خط آهن اردبیل – پارس آباد از سوی قرارگاه خاتم الانبیا در حال انجام است که با بهره برداری از این پروژه، شاهد جهش و رشد اقتصادی و صنعتی در منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های بی نظیر منطقه پارس آباد گفت: این شهرستان استعداد و پتانسیل بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و اجرای طرح های اقتصادی و صنعتی و اشتغالزایی دارد.

فرماندار پارس آباد نیز از افتتاح ۸۰طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی در دهه مبارک فجر امسال خبر داد و گفت: این پروژه ها با صرف ۷۰۰میلیارد ریال اعتبار به مرحله بهره برداری رسیده است.

عدالت حاجی پور با اشاره به رشد فزاینده و نگران کننده آمار تصادفات و تلفات جاده ای و وضعیت نامناسب جاده های اصلی این شهرستان افزود: چهاربانده کردن محور مواصلاتی پارس آباد- اردبیل به عنوان یکی از جاده های پرتردد و حادثه خیز استان، از مطالبات و نیازهای اصلی و اساسی مردم این منطقه است.

وی با اعلام اینکه هم اکنون طرح های بزرگی در این شهرستان در دست اجراست، ادامه داد: تکمیل و افتتاح این پروژه ها، زمینه ساز تحولات اساسی و بهبود وضعیت و افزایش چشمگیر درآمد منطقه خواهد شد.

وی با قدردانی از عنایت نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل در ایجاد شهرک صنعتی مرزی مشترک بین ایران و آذربایجان در منطقه مرزی شهرستان پارس آباد افزود: با احداث و بهره برداری از این شهرک، سطح مراودات اقتصادی و تجاری با جمهوری آذربایجان افزایش چشمگیری خواهد یافت.

حاجی پور همچنین از احداث بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در پارس آباد خبر داد و گفت: این طرح در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۰هکتار و با شتاب مطلوبی اجرا می شود.