امروز: پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 5th, 2014 7:40 | کد خبر : 2368 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

میزان تولید میگو در استان اردبیل به 10تن افزایش می یابد

  مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: امسال حدود دو تن میگو در استان تولید می شود که ظرف دو سال آینده این رقم به بیش از 10تن افزایش می یابد. به گزارش مغانه، میرآرمان واعظی روز یکشنبه در بازدید از مزارع و استخرهای پرورش ماهی پارس آبادمغان با بیان اینکه، عمده میگو تولیدی استان اردبیل […]

 

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: امسال حدود دو تن میگو در استان تولید می شود که ظرف دو سال آینده این رقم به بیش از 10تن افزایش می یابد.

به گزارش مغانه، میرآرمان واعظی روز یکشنبه در بازدید از مزارع و استخرهای پرورش ماهی پارس آبادمغان با بیان اینکه، عمده میگو تولیدی استان اردبیل به استان های مجاور صادر می شود، افزود: به منظور پرورش و تولید میگو گونه پنج، از اوایل سال 93مقداری بچه میگو در مزارع آبزی پروری پارس آباد رهاسازی می شود.

وی، میزان تولید انواع ماهیان گرم و سردآبی در سطح استان در سال جاری را سه هزار و 800تن اعلام کرد و گفت: در دو سال آینده با اجرای برنامه های در دست اجرا و ایجاد زیرساخت های موردنیاز و نیز افزایش اعتبارات بخش شیلات، این رقم به بیش از پنج هزار تن افزایش می یابد.

واعظی، تعداد مزارع و استخرهای پرورش ماهی استان را 350واحد اعلام و بیان کرد: با توسعه مزارع و استخرهای پرورش ماهی و نیز حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی، علاوه بر افزایش چشمگیر میزان تولید ماهیان گرم و سردآبی، فرصت های شغلی جدید برای جویندگان کار در سطح استان اردبیل فراهم خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات