امروز: پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 1st, 2014 6:08 | کد خبر : 6285 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

موضوع بازگشایی گمرک اصلاندوز هفته آینده در جمهوری آذربایجان بررسی می شود

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: هفته آینده موضوع بازگشایی گمرک اصلاندوز –هورادیز، در کشور آذربایجان بررسی می شود.

به گزارش مغانه، حجت الاسلام والمسلمین “حبیب برومند” در سخنانی در بین الصلاتین نماز جمعه اصلاندوز افزود: برای این منظور، مدیرکل گمرکات استان، به همراه فرماندار شهرستان پارس آباد و نماینده جهاد کشاورزی برای رایزنی درمورد بازگشایی گمرک اصلاندوز در کشور آذربایجان با “روشن علی اف “مسئول گمرک این کشور دیدارخواهند داشت.

وی، اضافه کرد: مقدمات بازگشایی ازطرف ما آماده است در صورتی که در این جلسه طرف آذری هم اعلام امادگی کنند شاهد بازگشایی گمرک اصلاندوز خواهیم بود.

وی در ادامه اضافه کرد: قبل از انقلاب در جهان ،دو قطب شرق و غرب بر اثر حاکمیت خود دست به چپاول می زدند که هیچ دولتی و کشوری بدون اجازه این دو قطب قدرت اعتراض و حق تصمیم گیری نداشتند .

وی افزود: اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام راحل سیاست این دو قطب به هم خورد و در جهان قدرتی به نام قدرت حاکمیت اسلامی بوجود آمد و این دو قطب(شرق و غرب) وقتی که قدرت خود را درخطر دیدند مجبور به مبارزه با انقلاب اسلامی ایران کردند.

نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار درمجلس خاطرنشان کرد: آنها با هدف شکست انقلاب اسلامی ایران جنگ تحمیلی را بر ملت ایران بوجود آوردند اما این ملت با نثار جان خود نگذاشتند ذره ای به عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران صدمه ای وارد شود.

برومند، با بیان اینکه بعد از جنگ تحمیلی نیز دشمنان انقلاب با انواع تحریمها بر علیه کشورمان هجوم آورده که مشکلات اقتصادی در مملکت ناشی از محاصره اقتصادی این قدرتها است، افزود:تنها راه برون رفت از وضع موجود و غلبه بر مشکلات اقتصادی توجه به بخش کشاورزی و سرمایه گذاری کلان در این حوزه است و تا وقتی که مشکلات اقتصادی بر طرف نشود مردم در تنگنا و مضیقه قرار خواهند گرفت.

وی به اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان و بخش اشاره کرد و گفت:10 میلیارد دلار از پول های بلوکه شده کشورمان آزاد شده که اولین بار برای هر نماینده 100 میلیارد ریال اختصاص داده شده است تابوسیله این بودجه بخشی از مشکلات منطقه حل شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه کل اعتبارات اختصاص یافته امسال به شهرستان پارس اباد و بیله سوار حدود 7 درصد بوده که نسبت به سال قبل 2 درصد کاهش یافته است گفت:از کل 100 میلیارد ریالی که به شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار اختصاص یافته مبلغ 20 میلیارد ریال تنها برای رفع مشکلات بحران آب و فاضلاب در روستاها در نظرگرفته شده است و بقیه نیز در سایر بخشها و طرحهای عمرانی هزینه می شود.

برومند از تبدیل بخش اصلاندوز به شهرستان در آینده نزدیک خبرداد و گفت:روز دوشنبه هفته پیش نامه ای که از وزیر کشور گرفتم کل مقدمات آن آماده است استعداد شهرستان شدن اصلاندوز از سوی کارشناسان تایید شده تنها باید به کمیسیون دفاعی برود درصورتی که این کمیسیون تایید کند دولت نیز تصویب خواهد کرد و در این راستا از وزیر کشور خواستم که در کمیسیون دفاعی تایید شود.

او با بیان اینکه با شهرستان شدن اصلاندوز و تبدیل روستای بران به بخش بسیاری از مشکلات این شهر حل خواهد شد گفت:با تحقق این امر از سال آینده بودجه اعتبارات مستقل و ردیف بودجه اختصاص می یابد و ازسویی باعث اشتغالزایی جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهها می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه از تبدیل روستاهای انجیرلو و شورگل به بخش خبر داد و خاطرنشان کرد:تبدیل بخش جعفرآباد به شهرستان که مورد نظر بود از طرف کارشناسان تایید نشده و تبدیل فرمانداری پارس آباد به فرمانداری ویژه هم امکان ندارد به راحتی ایجاد شود.

برومند، درباره احداث گمرک روستای قلی بگلو آذربایجان شرقی براثر لابی گری و سوء استفاده برخی از افراد که خودشان را میخواهند مطرح سازند گفت:با شنیدن این خبر بلافاصله وزیر اقتصاد را به سئوال کشیدم در آن سئوال از وی پرسیدم که ما خودمان گمرک داریم ساختمان و تمام زیرساختها هم آماده است و چارت اداری در آن تشکیل شده چه لزومی دارد در چند متری این گمرک اقدام به ایجاد یک گمرگ جدید کنند و من هم زمانی سوالم را پس خواهم گرفت که گمرک اصلاندوز بازشود.

وی در ادامه به احداث سد دیکداش در اصلاندوز نیز اشاره کرد و گفت:برای احداث این سد مطالعه دقیق تر میخواهد و باید ردیف بودجه برای آن اختصاص یابد چون احداث یک سد هزینه کلان می خواهد در صورت تحقق این امر، چندین سال منطقه مغان از وجود خشکسالی رهایی یافته و از هدر رفتن رودخانه دره رود جلوگیری می شود.

نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار درمجلس ،از گازرسانی به روستاهای شرق و غرب دره رود و منطقه خروسلو و همچنین ساماندهی معتادین شهرستان و بخش خبر داد و گفت:تا آخر امسال مشکل اقتصادی حل خواهد شد در منطقه پروژه ها شروع می شود پیمانکاران سد خداآفرین دوباره کارشان را آغاز می کنند و بدنبال آن برای جوانان اشتغال ایجاد می شود.

اين نماينده مجلس در پایان، كمبود اعتبار و شغل را از مشکلات مهم کشور دانست و تصریح کرد: در صورت رونق بخش کشاورزی و فعالیت دوباره کارخانه های راکد، شاهد ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از جویندگان کار در كشور و منطقه خواهیم بود.

منبع: ارس تبار

اخبار مرتبط

نظرات