امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 26th, 2014 6:52 | کد خبر : 6784 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

منطقه آزاد ارس تا محدوده پارس‌آباد و بیله‌سوار توسعه می‌یابد

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان اردبیل گفت: بر اساس نظر هیئت دولت، منطقه آزاد تجاری ارس که به شمال استان استمرار پیدا می کند شامل ۲ شهرستان پارس آباد و بیله سوار است.

کمال الدین پیرمؤذن اظهار کرد: قرار است تا پایان شهریور ماه با تعیین محدوده مورد نظر اقدامات اولیه برای طراحی برخی زیرساخت های مورد نیاز در گمرک بیله سوار، اصلاندوز و بخشی از منطقه پارس آباد انجام شده تا با نظر کارشناسان این الحاق و توسعه اتفاق بیفتد.

وی یکی از خروجی های موفق سفر رئیس جمهور و هیئت دولت را به اردبیل، مصوب شدن 76 پروژه تاثیرگذار منطقه ای اعلام کرد و افزود: 90 درصد این پروژه ها قرار است امسال و مابقی در سال آینده با تخصیص 100درصدی منابع اعتباری اجرایی و عملیاتی شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی مهمترین این طرح های مصوب را که شامل پروژه های آبرسانی، تصفیه خانه فاضلاب، تکمیل سالن های ورزشی عمران شهری و روستایی، احداث مجموعه های آموزشی و تربیتی، تکمیل تالار شهر، احداث هتل و مراکز اقامتی، توسعه آبیاری مدرن و طرح های کشاورزی، امور آب، حمل و نقل، مسکن، سوخت و انرژی در مدت دو سال عملیاتی شده و بهره برداری از آن ها امکان پذیر می شود.

پیرمؤذن افزود: از محل فاینانس نیز قرار است 307 میلیون یورو برای پروژه نیمه تمام راه آهن اردبیل-میانه اختصاص پیدا کرده و در مدت 4 سال این امر عینیت پیدا کند.

وی تصریح کرد: قرار است از محل اعتبارات در اختیار نمایندگان نیز که در مجموع 70 میلیارد تومان را شامل می شود به صورت 100دردصد به طرح های عمران روستایی و محرومیت زدایی تخصیص پیدا کند تا حرکت مؤثر و کارآمد را در جلب رضایتمندی مردم شاهد باشیم.

منبع: تسنیم

 

اخبار مرتبط

نظرات