- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

مغان؛ دیروز، امروز، فردا

به گزارش مغانه، مغان، این دشت رویایی و باستانی، از ابتدای وجودش بوی گندم و نان می داده است که همین رایحه گرم زندگی، دولتمردان وقت را مجبور به توجه ، حضور و برنامه ریزی دراز مدت جهت احیاء آن کرد تا جایی که هر کسی در هر کجائی که محتاج تکه نانی حلال بود با امیدواری نشانی و راه هموار مغان را در پیش گرفت و با ورودش به آب و نانی پر برکت دست یافت .طوری که او نه تنها کابوس فقر و فلاکت را از سر گذراند بلکه بعد از فربه و فربه تر شدن بنا گه آغوش گرم و صمیمی این دشت سرشار از نعمت و شادی را ترک کرده و راه مهاجرت در پیش گرفت.
این برکت و فراوانی موجود متاسفانه نه تنها راهی برای توسعه و پیشرفت ممکن مغان در بخش های مختلف زراعی ، دامی ، باغی ، شیلات و ایجاد صنایع تبدیلی آنان نگردید ، بلکه دستخوش نامردیها و سوء استفاده های دوره ای افراد سود جو و فرصت طلب قرار گرفت. این نامهربانیها در حق این سرزمین مهربانیها ، آن را روز به روز نحیف تر و لاغر تر کرد، طوری که امروز دل هر مغانی دردمند با مشاهده ودرک نابسامانیهای موجود سوخته و اشک حسرت پیشرفت و ترقی در چشمان نگرانش حلقه می زند. مغانی که نه تنها وضع موجود آن حفظ نشده بلکه ویرانتر نیز شده است واین مایه بسی تأسف است در حق سرزمینی که با دارا بودن استعداد های کلان کشاورزی، دامداری،صنعتی، منابع غنی زیر زمینی و …در حکم یک کشور می باشد.
لذا امروز، ضرورتاً، مغانیهای اصیل یک راه بیشتر ندارند، باید مردان وزنان فهیم و صادق که منافع فردی را در گروانجام امورعام المنفعه و حفظ منافع عمومی می بینند و کم هم نیستند، فانوس روشن در دست (جهت تشخیص سره از ناسره ) همدیگر را باز یافته ، زانو به زانو دور هم نشسته ، هماهنگ و همفکر شده وبا همکاریهای تنگاتنگ و مستمر از میان خود ، فردی دلاور و راستین ( نه عوام فریب قوم و خویش باز) به عنوان نماینده جسور وشجاع خویش در مجلس شورای اسلامی انتخاب کرده وبا بکارگیری مشاوران خبره و مستقل در بخش های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی برای نماینده منتخب وهمچنین با بکار گماردن مدیران با سواد و با تجربه درست فطرت اصیل، بار دیگر مراتب رشد و شکوفایی فراگیر این دشت حقیقتاً زر خیز فراموش شده به یغما رفته را فراهم آورند.
بدیهی است با این وجود ، زمینه های اشتغال دائمی فرزندان تحصیل کرده ، کم سواد و … این مادر مهربان ستمدیده رنجور ایجاد شده و رونق اقتصادی به سراغ خانواده ها ، بازار های محلی ، ملی و جهانی باز آمده و مجددآً بوی خوش ساقه های طلایی گندم زاران و نان های تنوری مغان به مشام رسیده و جان تازه ای به کالبد نحیف و نگران این دشت رویایی خواهد داد و این دور از دسترس نبوده و نیست.
این سخن یک ایده آرمانی نیست، بلکه درد مشترک و خواست همگانی ( واقعی ) مغا نیهای فهیم وبا شعور است که اگر ما هم خودباور و همدیگر پذیر بوده وبا بکارگیری توان علمی و تخصصی و صداقت ذاتی خویش روی زیر ساخت های موجود ، برنامه ریزی کرده و کلیه منابع انسانی و مالی موجود (دولتی و خصوصی) را بکارگرفته و اهداف تعریف شده را عملیاتی سازیم می توانیم آن باشیم که دوست داریم ، باشیم.
در غیر اینصورت مجبور خواهیم بود وجود دایه های مهربانتراز مادری راتحمل کنیم که این بار نه با بهانه خالی از سکنه بودن مغان، بلکه با دستاویز قرار دادن مفاد اصل ۴۴ قانون اساسی ونشان دادن سرابی خوشایتد از فواید خصوصی سازی، دندان تیزکرده اند تا این دشت را که سند ومیراث وطن پرستی معتبرو غـنی اجداد و نیاکان قهرمان عشا یر غیور مغان برای نسل های بعدی می باشد ، برای آخرین باربه تاراج برده وبه نام خودکنند و برای همیشه خط بطلانی نه تنها بر تاریخ بلکه برغرور سرشار از ایثار ایل سی و دو طایفه ای مغان بکشند!؟ ، بخش خصوصی محصوردر چنگ شبه دولتی های متصل به قدرت سیاسی ، خارج از نظارت و معاف ازمالیات که فقط میدان سوء استفاده های کلان مالی و … شده و مراتب استعمار و استثمار مدرن طبقه متوسط و کم در آمد جامعه را به ارمغان می آورد.
این است سرنوشت مشترک ما مغانیهای دردمند که بعد از این بایستی با رفتارهماهنگ خویش آن را به دست سیر فطرتان پاک اندیش بسپاریم تا دیگر گرسنگان خویش اندیش آن را رقم نزنند، انشاءالله تعالی.
*ذکرعلی نظرپور

37 Comments (Open | Close)

37 Comments To "مغان؛ دیروز، امروز، فردا"

#1 Comment By اكبر On 2015/05/09 @ 3:46 ق.ظ

اقای نظرپور این کجا ان کجا یک زمانی که معاون فرماندار بودید حتی جواب سلام که واجب بود را نمدادید

#2 Comment By ناشناس On 2015/05/09 @ 11:25 ق.ظ

آقای نظرپور واقعیت ها رامطرح کردند. اگر به این مواردی که اشاره شده عمل شود مغان از هرجهت پیشرفت خواهد کرد.

#3 Comment By درود بر اصلاحات On 2015/05/09 @ 1:10 ب.ظ

اقای نظر پور ما مردم پارس اباد با یک انتخاب غلط چهار سال سر نوشت شهر مان را به کسی دادیم که به مشورت و مشاوره اعتقاد نداشت. با مشورت نکردت با جوانان ونخبه گان وفرهنگیان واساتید ان بر جسته دانشگاه در جهت ریشه کن کردن مشکلا ت منطقه و خود رای بودن نماینده ماباعث پس رفت شدایم واز تمام مردم مغان به عنوان یک فرزند کوچک خواستاریم در انتخاب های اشان دقت لازم را به عمل اورده تا بلکه جوان های که به خاطر بیکاری که در خانه هایشان خانه نشین و افسرده شداند را نجات دهیم

#4 Comment By م -ع On 2015/05/09 @ 8:01 ب.ظ

جناب نظرپور تماما واقعیت هارا نوشته ایداما ظاهرا گوشها کر وچشمها کور است

#5 Comment By عدالت مغان On 2015/05/10 @ 4:53 ق.ظ

باسلام به خدمت به همه مغان های عزیزم و همشهریان پارس آبادی،دوره قبل شما با چنین سخنانی از جناب وکیل سپه نماینده سابق دشت مغان حمایت کردید و انتظارات فردی جنابتان برآورده نشد اینک ساز مخالف در دست گرفته اید و برای بعضی افراد خام واحساساتی جملات تحریک کننده بیان می کنید بنده را به یاد دو مسئل معروف خفته وخفته را کی کند بیدار و دیگری که آزموده را آزموده خطاست و شما نیز همچون حاج وکیل سپه مهره سوخته می باشید …والسلام

#6 Comment By دلسوز مغان On 2015/05/10 @ 5:12 ق.ظ

با عرض سلام و ادب خالصانه به خدمت همه مغانی های عزیز…. از تک تک شما عزیزان عاجزانه درخواست میکنم این بار مثل دفعات گذشته در انتخاب خود بسیار زیاد دقت نمایید تا منطقه مغان بیشتر از این دچار عقب ماندگی و زوال نگردد با احساسات طایفه ای وفامیلی پای صندوق های رای نروید که پیامدهای منفی برای منطقه مغان خواهد داشت………….انتخاب غلط باعث ضعف های بسیار برای شهرهای مغان با اون همه استعداد که دارند خواهد بود باشعارهای احساسی ستادهای انتخاباتی کاندیدها اصلا تصمیم نگیرید که تصمیم های اشتباه ما در ادوار گذشته بزرگترین ضربه را به منطقه زده است که با تجاربی که از گذشته داریم این بار با اتحاد وهمدلی و به دور از احساسات قومی و طایفه ای وفامیلی به فرد لایق که بتواند منطقه مغان را از باتلاق مشکلات نجات دهد رای بدهیم……….به امید پیشرفت مغان عزیزم

#7 Comment By دلسوز مغان On 2015/05/10 @ 6:12 ق.ظ

صندلی نمایندگی مجلس شورای اسلامی کاری بسیار دشوار است اما فردی که با تجارب فراوان وشناخته شده باشد برایش بسیار آسان خواهد بود..کسی که در سطح منطقه واستان وکشوری شناخته شده با سوابق بالا باشد قطئنا میتواند از حقوق مردم وشهر خود در مجلس شورای اسلامی به خوبی دفاع کند…..آشنایی به قانون اساسی کشور و اطلاع از وظایف نماینده مجلس شورای اسلامی میتواند بهترین کمک برای نماینده هر منطقه و هر مجلس باشد………. زمان در مجلس شورای اسلامی برای نماینده های هر حوزه بسیار حیاتی و به قول یکی از دوستانم زمان طلاست که چگونه از آن زمان طلایی در مجلس شورای اسلامی به نفع شهرخودش استفاده کند اما نمایندگان ما در ادوار گذشته تا به حال از آن زمان طلایی برای دوستان و خویشاوندان استفاده کردند……………در منطقه مغان طرحهای زیادی وجود دارد که نیمه تمام مانده است که اهمیت به آن باعث رشد وشکوفایی منطقه مغان خواهدبود……در ادوار گذشته در منطقه مغان در زمان انتخابات افرادی بسیار ارزشمند همچون(آقایان دکتربهنام آزاد ودکتر صفرپور) را از دست داده ایم که بعدها پشیمانی برای منطقه مغان هیچ سودی نداشت……بیایید این بار اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم و یکدست ویکنواخت به دور از احساسات طایفه ای به فرد لایق رای بدهیم………………….هر تک تک رای های ما سرنوشت مغان عزیز را رقم خواهد زد چه خوب است این بار سرنوشت تاریخی که خیلی وقتهاست مغان انتظارش را می کشید به واقعیت بپیوندد…… تا زمانی نماینده با کفایت و قوی وسوابق زیاد و با مدارک تحصیلی ارزشمند و به دور از احساست فامیلی و طایفه ای(احساسات وتعصب به نفع مغان ) را نداشته باشیم جایگاه منطقه مغان به همین منوال ادامه خواهد یافت.
اجازه ندهیم با تکرار اشتباه مجدد نسل های آیندگان نفرین مان کنند (به امید پیشرفت مغان عزیزم)

#8 Comment By دلسوز مغان On 2015/05/10 @ 7:07 ق.ظ

جناب اکبرجان کاملا حق باشماست نمیدانم چرا کرسی مدیریت خیلی از افراد منطقه مغان را زود می گیرد……….تا زمانی کی مدیر اداری یا کاندیدای شورای شهر و یا کاندیدای مجلس شورای اسلامی به آن میز لعنتی دست نیافته با تمام وجودش به در جلوی شماعزیز کمر خم میکنه وای به آن روزی که جو مدیریت گریبانگیرش باشد……………….

#9 Comment By دلسوز مغان On 2015/05/10 @ 7:32 ق.ظ

کلمه انتخابات بسیار زیباست اما زیباتر از ان حضور افراد در مجالس های مهم (ترحیم ومساجد) منطقه است و وخوب و خوبتر از ان حضور افرادی همچون سلیمان فهیمی و هادی درویشی ووکیل سپه و ابراهیمی و …. نزدیک به انتخابات به هر شکلی خودنمایی میکنند که این به نظرم اصلا خوب نیست و جای تاسف دارد ماهها و سالهای گذشته کجا بودند؟؟؟؟…………ای مردم شریف دشت مغان با آگاهی کامل و به دور از احساسات پای صندوق های رای بروید که بهترین نتیجه برای منطقه مغان خواهد بود……….به شعارهای احساساتی کاندیداها قبل از انتخابات اصلا گوش ندهید….. کلمه بدقولی برای هر انسانی زجرآور است چه برسد به یک منطقه وسیع دشت مغان که از هر سوی ایران نگاه ویژه ای را دارد…..در پایان پیام خود تذکر به همه کاندیداها را بدهم که فقط خارج از وظایف نماینده مجلس که در کتاب قانون ساسی نوشته شده است قولی به مردم ندهند….

#10 Comment By نظرپور On 2015/05/10 @ 7:38 ق.ظ

عدالت مغان ، سلام،دوست داشتم نطر صائب حضرتعالی را در ارتباط با خوب وبد مطلب حاضر بدانم. گواینکه شما با شخص بنده مشکل داشته اید! پس بهتر است بدانید: – در کار تبادل افکار، تضارب آراء و حتی مذاکرات به موضوعات پرداخته میشود نه اشخاص(مذاکره کنندگان).با این وجود من مجبورم عرض کنم خیلی بجا خواهد بود اول تمرین گفتمان سیاسی و … کرده بعد وارد عرصه نظرپردازیها شوید در غیر اینصورت گرفتار همین گفتمان فله ای و بنگاهی خواهید شد که متاسفانه امروزه یکی از آفت های تند و تلخ گفتمانها ست. – هیچ کس مصون از خطا نیست بنده هم همچون شما حق انتخاب دارم ، ممکن است درست ویا اشتباه باشد. – من هرگز مهره نبوده ام که امروز سوخته باشم ، بلکه دارای یک تفکر و اندیشه ثابت سیاسی هستم که ریشه در غمق تاریخ تحول خواهی ایران داشته ، دارد و خواهد داشت و لازم است یادبگیرید که اندیشه های مترقی سیاسی نه تنها هرگز سوخته نمیشوند بلکه با گذشت زمان فربه تر، شفافتر و زنده تر نیز میشوند. – از الزامات عرصه سیاسی سواد، تجربه، ادبیات و اخلاق سیاسی است که امیدوارم همه مزین به آن بوده و میدان تبادل اندیشه ها را فراخ تر از این هم کرده باشیم و با حب و بغض شخصی حرف نزنیم ، آمین یا رب العالمین.

#11 Comment By دلسوز مغان On 2015/05/10 @ 8:59 ق.ظ

کلمه جو برای همه علی خصوص فوتبال دوستان آشناست (که جو بازی فلان بازیکن را گرفت و نتوانست اون بازی خوبش را به نمایش بگذارد) جو صندلی مدیریت از این قضیه متثنی نیست که…….فردی که با هزاران ترفند وحیله و وعده ووعید و باشعارهای پوچ و خارج از وظایف و اختیارات خو در سخنان خو می داد و بعد از نماینده مجلس شورای اسلامی یک شهر دیگر آن جملات فراموش شد…………امیدوارم مردم شریف مغان گرفتار اینچنین روشها نشود و با اختیارات کامل و با مطالعه دقیق در روز رای گیری بهترین تصمیم را فقط و فقط به نفع منطقه مغان گرفته و در سرنوشت مغان نقشی بسیار ارزشمندی را ایفا کنند تا فردی لایق و متعهد به حقوق مردم شریف مغان که بتواند از حقانیت دشت مغان در مجلس شورای اسلامی دفاع کند و لقب قهرمان منطقه را بگیرد… در پایان عرایض خودم به این نکته اشاره کنم که از بی احترامی به همدیگر و کاندیداها و از هرگونه شعارهای خلاف عرف جامعه واسلام بپرهیزید تا انتخابات سالم و به دور از هرگونه حاشیه ودر شان منطقه مغان باشد..انشالله

#12 Comment By عدالت مغان On 2015/05/10 @ 11:23 ق.ظ

اول اینکه جوابتون در موردمهره نیستم شاید منظورتان همچون مهره شطرنج شاه یا وزیر باشد ولی بهتر است بدانید که بیشتر مهره ها را سربازها تشکیل میدهند وکاری ندارم سرباز چه کسی بودید .دوم اینکه در مورد تجربه وسواد سیاسی باید بگم که یک فرد سیاس باید ظرفیت انتقاد پذیری داشته باشدسوم اینکه بنده هیچ مشکل شخصی یا فردی با جنابعالی یا هر شهروند دیگری نداشته وندارم وبه عنوان یک شهروند بهتون پیشنهاد میکنم اگر در خودتون اراده محکم وسواد سیاسی وقدرت سخن وری سراغ دارید از کسی که قدرت بیان وسواد سیاسی ندارد حمایت نکرده و زبان گویای آن شخص نشوید وخودتان مسقیما” وارد میدان انتخابات شوید و از سواد ومعلومات ودیگر توانایهایتان به نفع پیشرفت منطقه استفاده نماید.ومن ا… التوفیق

#13 Comment By رضا On 2015/05/10 @ 11:30 ق.ظ

آقای نظرپور عزیزواقعیتها را نوشتید . اما بیاید افراد خواص وصاحب قلم ونفوذ را جمع کنیم .نگذاریم در انتخابات آتی مجلس صندلی مهم مجلس شورای اسلامی مثل دورهای گذشته به دست افراد ضعیف بیفتد. امروز برهمگان واجب است طایفه بازی وبحث قومیت را کنار بگذاریم تا فردی لایق وکاردان راهی مجلس کنیم . اگر نماینده ای شجاع ولایق بفرستیم از حقوق مغان دفاع خواهد کرد.
بعد از دوره مجلس ششم نمایندگان مجلس ضعیف عمل کردند، بجای خدمت به مردم با دولت همکاری کردند.

#14 Comment By دلسوز مغان On 2015/05/10 @ 1:05 ب.ظ

تا زمانی که احساسات طایفه ای وفامیلی از صحنه انتخابات مغان محو نگردد منطقه مغان به همین ادامه خواهد یافت…………….فردی شایسته میتواند سکاندار ی همیشگی برای منطقه مغان باشد………و برای همیشه از لحاظ دشت مغان را بیمه کند…………..

#15 Comment By نظرپور On 2015/05/11 @ 6:27 ق.ظ

عدالت مغان ، باعرض سلام مجدد، متاسفانه شما متوجه عرایض ناقابل من نشدید و دوباره گیر دادید به شخص بنده ، بنا بر این : هر چه میخواهد دل تنگت بگو.

#16 Comment By دلسوز مغان On 2015/05/11 @ 8:21 ق.ظ

بنده به عنوان یک شهروند مغانی به هردوی شما عزیزان(نظرپور وعدالت مغان) توصیه میکنم به فکر پیشرفت وتوسعه مغان باشید ونه………..ریشه اصلی این همه مشکلات مسئله طایفه گرایست که خیلی وقتهاست گریانگیر منطقه مغان شده که این کار باعث نابودی منطقه در سطح کشور شده است امید دارم روزی برسد کلمه طایفه گرایی از صحنه سیاست منطقه محو گردد و فقط به عنوان شناسایی ومطالعه گردشگران مورد استفاده قرار گیرد…..

#17 Comment By عدالت مغان On 2015/05/11 @ 10:43 ق.ظ

باسلام باید اشاره ای داشته باشم به برخی کاندیداهای احتمالی دوره دهم مجلس که وقتی بوی انتخابات به مشامشان میخورد اولین کاری که میکنند در مجالس عزاداری حضور پیدا میکنند وخود را در دید مردم اجتماعی نشان میدهند ومتاسفانه مردم با برداشت غلط از انتخابات سلیقه ای رفتار میکنند اما غافل از اینکه برای احقاق حق مغان شجاعت-سیاست -عدالت-صداقت -لازم است نه… ،خواهش دارم از تمامی اهالی مغان سلیقه ای برخورد نکنند وتعصب طایفه ای رو در انتخابات کنار بگذارند وهر کسی را که لیاقت دفاع از حق مردم مغان را دارد انتخاب کنند.

#18 Comment By شهروند On 2015/05/11 @ 7:01 ب.ظ

بنظرم بعد از نمایندگی دکتر حسن الماسی سایر عزیزان نتوانسته اند مطالبات به حق منطقه را پیگیری نمایند .
وبا توجه به نظر سنجی در میان افکار عمومی دکتر حسن الماسی در صورت تایید صلاحیت به طور قاطع پیروز انتخابات است. دکتر الماسی تنها نماینده ای است محبوبیتش بسیاربا لا است ومردم از عملکردایشان ذکر وخیر میکنند. اما وکیل سپه نیز نماینده ای است که مردم ایشان را نماینده اخلاقی میدانند یعنی مهندس سپه را از نظر اعتماد واخلاقی تایید میکنند.
البته نا گفته نماند آقای نظرپور از مدیران موفق اصلاحات در زمان دکتر حسن الماسی بود. امیدواریم موفق باشند . زنده باد اصلاحات

#19 Comment By عدالت مغان On 2015/05/12 @ 10:07 ق.ظ

سلام
هرچیزی در محدودیت قرار بگیرد مردم به آن حساس تر میشوند وقتی آقای برومند نمی توانست صلاحیت بگیرد مردم بیشتر از او طرفدای میکردند
غافل از اینکه سرابی بیش نبود ومردم بیخودی به او و افکارش که بیشتر بازی با احساسات مردم بود دل خوش کرده بوند اینک یاد اون مثل می افتم
مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید میترسد دیگر فرصتی برای اشتباه دوباره نیست چون اگر یک دوره هم به اشتباه فردی ضعیف انتخاب شود مغان محو خواهد شد و فقط افراد واشخاصی خاص چاق میشوندبیایدبه خاطر پیشرفت مغان وبه خاطر آینده خودمان ونسلهای بعداز خود انتخاب عجولانه انتخاب با تعصب طایفه ای نکنیم ومغان را ازاینکه هست خراب و خرابتر نکنیم

#20 Comment By دلسوز مغان On 2015/05/12 @ 11:09 ق.ظ

نظر هر شهروندی مغانی قابل احترامبرای هر کاندیدای مجلس شورای اسلامی است …از همه کاربران محترم خواهشمندم از تخریب و بی احترامی به اشخاص خودداری نموده و فقط وفقط به انتخاب سالم فکر کنید تا نتایج بهتر ومطلوبترعائد منطقه مغان باشد…

#21 Comment By دلسوز مغان On 2015/05/13 @ 7:15 ق.ظ

مغان زیباست زیباتر از آن حقوق مردم مغان می باشد.دفاع از حقوق مردم مغان خیلی وقتهاست فراموش شده است و کسی پیدا نشده تا بتواند از حقانیت مردم و منطقه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی دفاع کند هر ۴ سال وقت قانونی نمایندگان شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار بدون در نظر گرفتن انتظارات مردم سپری شده و هیچ کدام از نمایند گان به فکر پیشرفت و توسعه منطقه نبودند که هیچ بلکه به فکر منافع شخصی خود و اطرافیانشان بودند.علت این همه بدبختی وگرفتاریها احساسات طایفه ای و وتعصبات فامیلی بوده که بزرگترین ضربات جبران ناپذیرکاملا از سوی منطقه حس شده است…طرحهای نیمه تمام منطقه وعدم توجه به تمامی زیرساختهایی که بتوان با آن پاسخگوی مشکلات شهرهابود نشده اند…البته تمام مشکلات منطقه را نباید به گردن نمایندگان ادوار مختلف مجلس انداخت بلکه انتظاراتی به دور از منطق از سوی بعضی افراد از نمایندگان داشتند باعث و بانی بسیار عقب ماندگیها بوده وهست.منافع شخصی نزدیکان نمایندگان از ادوار گذشته تا حالا به منافع منطقه مغان ترجیح داده شده است . درخواستهای بیجا و غیر منطقی نزدیکان نمایندگان در ادوار گذشته امیدواریم این بار با بی پاسخی کاندیدها روبرو شود تا شاهد قدرت نماینده انتخاب شده از سوی مردم باشد …. والسلام

#22 Comment By دلسوز مغان On 2015/05/13 @ 7:17 ق.ظ

مغان زیباست زیباتر از آن حقوق مردم مغان می باشد.دفاع از حقوق مردم مغان خیلی وقتهاست فراموش شده است و کسی پیدا نشده تا بتواند از حقانیت مردم و منطقه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی دفاع کند هر ۴ سال وقت قانونی نمایندگان شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار بدون در نظر گرفتن انتظارات مردم سپری شده و هیچ کدام از نمایند گان به فکر پیشرفت و توسعه منطقه نبودند که هیچ بلکه به فکر منافع شخصی خود و اطرافیانشان بودند.علت این همه بدبختی وگرفتاریها احساسات طایفه ای و وتعصبات فامیلی بوده که بزرگترین ضربات جبران ناپذیرکاملا از سوی منطقه حس شده است…طرحهای نیمه تمام منطقه وعدم توجه به تمامی زیرساختهایی که بتوان با آن پاسخگوی مشکلات شهرهابود نشده اند…البته تمام مشکلات منطقه را نباید به گردن نمایندگان ادوار مختلف مجلس انداخت بلکه انتظاراتی به دور از منطق از سوی بعضی افراد از نمایندگان داشتند باعث و بانی بسیار عقب ماندگیها بوده وهست.منافع شخصی نزدیکان نمایندگان از ادوار گذشته تا حالا به منافع منطقه مغان ترجیح داده شده است . درخواستهای بیجا و غیر منطقی نزدیکان نمایندگان در ادوار گذشته امیدواریم این بار با بی پاسخی کاندیدها روبرو شود تا شاهد قدرت نماینده انتخاب شده از سوی مردم باشیم …. والسلام

#23 Comment By شهروند On 2015/05/13 @ 5:30 ب.ظ

کاندیدای اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی دوره دهم به تر تیب محبوبیت مردمی
۱-دکتر حسن الماسی ۲- مهندس کیومرث کمالی

#24 Comment By مردم On 2015/05/13 @ 5:39 ب.ظ

اگر خبر تایید صلاحیت دکتر الماسی رسانه ای گردد با پای پیاده به استقبال ایشان خواهیم رفت. و مطمئن باشید ۸۰درصد رای ماخوذه به دکتر الماسی داده خواهد شد. پس نجات مغان از طیف اصلاح طلبان در گرو تایید صلاحیت دکتر الماسی است.الماسی تنها گزینه است تنش بین بیله سوار وپارس اباد را خاتمه خواهد داد. وتمام طوایف بر اساس نظر سنجی معتبر، ایشان را قبول دارند. زنده باد دکترالماسی

#25 Comment By مردم On 2015/05/13 @ 5:41 ب.ظ

کاندیدای اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی دوره دهم به تر تیب محبوبیت مردمی
۱-دکتر حسن الماسی ۲- مهندس کیومرث کمالی

#26 Comment By نظرپور On 2015/05/13 @ 8:54 ب.ظ

از لطف همه عزیزان گرانقدر سپاسگزارم، امید آنکه این بار زنان و مردان غیور و رنج دوران کشیده این سرزمین حقیقتا زرخیز، فارغ از تعلقات طایفه ای و گرایشات سیاسی از میات کاندیداهای مطرح ، کسی را انتخاب کنند که دیدگاه وعملکرد فرا طایفه ای و فراجناحی داشته و برای عمران و آبادانی مغان به جای مگا شعارهای دهن پرکن ، میکروبرنامه های مدون و عملی داشته باشد . انشاء الله .

#27 Comment By دلسوز مغان On 2015/05/15 @ 10:13 ق.ظ

مجلس شورای اسلامی ایران که اعضای آن مستقیما توسط مردم انتخای می شوند نشان دهنده ارزش وجایگاه مردم را در کشور عزیزم ایران را نشان می دهد.وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به طور کلی مجلس شورای اسلامی قانونگذاری ونظارتی است نباید با انتظاراتی فردی بعضی افراد فرصت طلب و سودجو اشتباه گرفته باشد.
یکی از این دلایل عقب ماندگی منطقه مغان درخواست های و انتطارات شخصی یعضی افراد بر می گردد که در سالهای گذشته نمایندگان ادوار گذشته را وادار به جلب توجه کند و نمایندگان مردمی با جدیت بیشتری به دنبال مطالبات و انتظارات افراد باشند.ریشه اصلی این همه گرفتاریهای
انتخابات غلط و احساسات فامیلی و تعصبات طایفه ای بوده است و امروز برای رهایی از این آفت و به امید به آینده بهتر مغان عزیزمان تحقیقات بیشتر در مورد تک تک کاندیداها وانتخاب صحیح تا بتوان کمی از تصمیمات غلط ادوار گذشته را درست کرد. تا فرد مورد صلاح ملت به هرگونه فشار وخواسته از چهارچوب اشخاص سودجو پاسخ نداده تا درادامه شاهد پیشرفت وتوسعه منطقه باشیم.
مردم از شعارهای ظاهری خسته شده اند در دوره های گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی خارج از وظایف خود و با احساسات به دنبال رای بیشتر بودند و هزینه های کلان انتخاباتی یکی دیگر از شگردهای انتخاباتی هست که مردم عزیز نباید گول این تصمیمات نخورده و موجبات عقب ماندگی منطقه را فراهم نیاورند.امید است این بار به دور از هر گونه احساسات شخص مورد از طرفه احاد ملت انتخاب و از فرد مورد تایید همگان بتواند جبران گذشته را کرده باشد.اشاره ای داشته باشم به فرمایشات مولا علی (ع): معرف هر شخص عمل اوست
در پایان عرایض خودم به تمام کاندیداهای محترم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اینست که با اتکا به خداوند متعال و به عشق خدمت و خدمت گذاری به مردم و با صداقت از توانمندی خود به میدان انتخابات وارد شده و با ارائه دیدگاههای صادقانه در جهت کسب آرای آزادانه و آگاهانه باشند و صرفا انتخاب با هر شیوه و روشی مغایر با دین اسلام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به همرا نداشته باشد…

#28 Comment By بی نام On 2015/05/16 @ 7:07 ق.ظ

آقای نظرپور عزیز شما که اصلاح طلب وخط ومشی اصلاح طلبی دارید ، که درآن شکی نیست. در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی به بیانیه شورای اصلاح طلبان عمل خواهید کرد . وقتی شورای اصلاح طلبان استان بنا به مصلحتی از کاندیدای اصلاح طلب حمایت کردند . مواضع شخص حضرتعالی چیست. ؟ بطوریکه در دوره مجلس هشتم به بیانیه شورای اصلاح طلبان آن دوره وفادار نماندید.
اگر طبق معمول از مهندس سپه حمایت کنید در آن وقت اصلاح طلبی خود را چگونه توجیه میکنید.؟

#29 Comment By اوا On 2015/05/16 @ 10:46 ق.ظ

اصلاح طلبان به کاندیدای اصلاح طلب رای دهند؟

#30 Comment By ناشناس On 2015/05/16 @ 4:17 ب.ظ

آقای نظرپور در این یادداشت با جملات و کلمات و بیانی ساده و همه فهم و در عین حال پرمحتوا، به قابلیت ها و ظرفیت ها و نیازهای دشت مغان پرداخته اند. بند بند نوشته ها ایشان را که از نیروهای فرهیخته و دلسوز منطقه هستند تائید می کنم و از مسئولان می خواهم با استفاده از دیدگاه ها و نظرات چنین افرادی، مغان را به جایگاه حقیقی خود برسانند.

#31 Comment By نظرپور On 2015/05/16 @ 5:34 ب.ظ

سلام بی نام جان ، از سئوالتان ممنونم ، شما اگر اهل سیاست بوده باشید ، لازم نبو د این سئوال را از من بکنید؟ چراکه :
۱- جهت مزید اطلاع حضرتعالی عرض شود که در دوره های قبل شورائی بنام شورای اصلاح طلبان نداشتیم ، چه رسد به بیانیه آنان!؟ ولی اصلاح طلبان بصورت متفرقه وبر اساس تشخبص خویش در کنار کاندیدا های موجود بودند.
۲- عزیز دل برادر مگر در انتخابات مجلس هشتم ما کاندیدای اصلاح طلب داشتیم!؟ که من بنا به فرض محال به بیانیه اصلاح طلبان بی وفائی کرده باشم!؟
۳- حمایت من از سپه با حفظ مواضع اصلاح طلبی انجام گرفت و من این موضوع را با خود آقای سپه مطرح کرده وارد عرصه حمایت شدم.چراکه اعتقادی به تحریم انتخابات نداشته و ندارم. حضور در عرصه های انتخاباتی حق اجتماعی،قانونی و الهی ماست.سپه تنها گزینه ممکن بود.
لذا اول اطلاعتان را تکمیل کرده وبعد سئوال بفرمائید که من در خدمتتان هستم.

#32 Comment By نظرپور On 2015/05/16 @ 5:35 ب.ظ

آقای ناشناس ، سلام، ممنون از لطفتان ، شما مرا تشویق به فعالیت و نوشتن میکنید.

#33 Comment By ………… On 2015/05/17 @ 5:39 ب.ظ

این دوره از اصلاح طلبان حمایت خواهید کرد. نظر جنابعالی در انتخابات اتی چیست؟

#34 Comment By بی نام On 2015/05/17 @ 7:17 ب.ظ

آقای نظرپور، اعلام نمودند ولی جنابعالی به بیانیه اصلاح طلبان وفادار نماندید. ودر ثانی الان که سنگ اصلاحات را برسینه میزنید ایا تا اخر روی حرف خود خواهید ماند. یا از اصولگرا حمایت خواهید کرد؟
ان زمان حتی نماینده اصلاح طلبان حاج اروجعلی محمدی در ستاد سخنرانی کردند. . شما غایب بودید
شما همین الان در روز روشن از سپه حمایت میکنید . چرا که هنوز معلوم نیست نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداها ، این مورد را چگونه توجیه خواهید کرد. .. آقای نظرپور یک رنگی خوبه یا اصلاحات یا اصولگرا

#35 Comment By نظرپور On 2015/05/18 @ 9:16 ق.ظ

بی نام جان ، کاش متوجه کنه عرایض بنده می شدید تا نیازی به دوباره نوشتن احساس نمیشد، لذا:
۱- صحبت از یکرنگی نفرمائید ، چراکه هنوز بی نام تشریف دارید و جرات علنی کردن اسم مبارکتان را ندارید.
۲- بازم تکرار می کنم که تا سال جاری شورائی بنام اصلاح طلبان در پارس آباد مغان نداشتیم که بیانیه داده باشند.ولی اصلاح طلبان عزیزبصورت متفرقه درعرصه انتخابات حضور ی مردم پسند و چشمگیرداشتند.
۳- بعد از دکتر الماسی ما کاندید اصلاح طلب (صلاحیت گرفته) در انتخابات مجلس شورای اسلامی نداشته ایم که من از او حمایت نکرده باشم.
۴- سخنرانی آن مرد شریف و بزرگوار و دوست داشتنی در ستاد یکی از کاندیدا ها با خواهش وتمنای یکی از دوستانشان بود که بعدا سبب دلخوری و کدورت خاطرشان گردید.واقعیت ها را کتمان نکنید.عصر،عصرانفجار ارتباطات و اطلاعات است.
۵- بنا به فرض شما،حمایت من در روز روشن از سپه بهتر از سر کیسه کردن کاندید اصول گرا در تاریکی شب است که هیچ نتیجه ای هم حاصل نشد و او نیز با کدورت خاطر مغان را ترک گفت. من شفاف عمل میکنم چه درست چه اشتباه ، ولی شما در تاریک خانه ها مشغول معاملات ریالی بوده و فکر می کنید ،کسی چیزی نمی فهمد و نمی داند.
۶- بهتر است این را هم بدانید سابقه فغالیت سیاسی من به دوران قبل از انقلاب برمی گردد که دانش آموز دوره راهنمائی مدرسه شهریار گرمی بودم ، سنگ سیاست خیلی وقته موهای سینه مرا سفید کرده، این سنگ هائی که شما الان رو سینه تون دارید و هر دوره بر اساس منافعتان جا به جا می کنید ، سنگ نیستند، کلوخ فریب افکار عمومی هستند که جهره تان را گرد وغبارش پوشانده ودر هاله ای از ابهام قرارداده است.
۶- شما می گوئید اگر در یکی از انتخابات کاندیدای اصلاح طلب نداشتیم باید انتخابات را تحریم کرده و خانه نشین شوم ، ولی من معتقدم انتخاب کردن حق اجتماعی، قانونی و الهی ماست و ما میتوانیم ازمیان بد و یدتر، انتخاب خودرا انجام داده و حداقل ،میزان مشارکت حداکثری مردم را فراهم آورده ودر مجامع بین المللی از موجودیت و موقعیت برتر سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی برخوردار باشیم ، لذا سیاست من حداقل مصرف خارجی دارد ولی سیاست شما فقط مصرف فردی و گروهی دارد که الحق مذموم می باشد .
امیدوارم متوجه عرایض ناقابل بنده شده باشید و موضوع حمایت از سپه بیچاره را پیراهن عثمان نکرده و بر پیشانی سفید من نکوبیده باشید.

#36 Comment By پرویز عابدپور On 2015/05/27 @ 3:59 ب.ظ

آقای نظر پور شما در تمام انتخابات نقش فعال داشتید و از قضا اکثر نماینده هایی که در درورههای اخیر انتخاب شدند انتخاب شما هم بود این قدرسیاه نمایی ان هم کسی که خودش نقش فعال دارد بعید است شما که در دروان انتخابات ریاست جمهوری از خانه ات بیرون نیامدید و الان در این طرف و آن طرف عکس می اندازید و رای مردم را برای خودتان قبضه می کنید زشت است در ضمن اگر واقعا شما برای روحانی کار کردید چطور شد که نتوانستید با این تیم ستاد انتخاباتی روحانی برای آقای طلیعه در انتخابات شورا رای بیاورید و آن طوری به شکل بدی شکست خورد

#37 Comment By نظرپور On 2015/05/28 @ 8:38 ق.ظ

این ادبیات و تفکر از آن پرویز عابدپور نمی تواند باشد!!! – من عکس نمی اندازم ، دعوتمان می کنند و عکسمان را نیز می اندازند.- اسناد و افراد وفیلم های موجود نشان میدهند که در انتخابات ریاست جمهوری من کجا بودم. – به افکار و اندیشه مترقی مردم توهین نکنید، کسی نمیتواند همینجوری آرای مردم را قبضه نه ، بلکه جذب کند، چون مردم به برنامه و افراد مورد وثوق رای می دهند.- برادر عزیزم جناب آقای طلیعه به هیچوجه به شکل بدی شکست نخوردند ، بلکه انتخابات به شکل خیلی خیلی و خیلی بد مدیریت و مهندسی شد. – در ضمن مورد وثوق مردم بودن و جلب نظر موافق و مساعد آنان کار زشتی نیست ، رفتار پسندیده است. زشت گفتمان فله ای و بنگاهی و از روی حب و بغض شخصی است . – عزت مزید دوستم.