امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 11th, 2013 10:35 | کد خبر : 1669 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

معاون فرماندار: فرودگاه پارس آبادمغان می تواند جایگزین فرودگاه اردبیل شود

معاون فرماندار پارس آباد، گفت: با توسعه و گسترش فرودگاه این شهرستان، فرودگاه پارس آباد در هوای مه آلود و نامساعد و نیز شرایط اضطراری می تواند جایگزین مناسبی برای فرودگاه اردبیل باشد. احد احدزاده،  در گفت و گو با خبرنگار مغانه، با بیان اینکه پارس آباد در اکثر روزهای سال، حتی در فصل زمستان […]

معاون فرماندار پارس آباد، گفت: با توسعه و گسترش فرودگاه این شهرستان، فرودگاه پارس آباد در هوای مه آلود و نامساعد و نیز شرایط اضطراری می تواند جایگزین مناسبی برای فرودگاه اردبیل باشد.

احد احدزاده،  در گفت و گو با خبرنگار مغانه، با بیان اینکه پارس آباد در اکثر روزهای سال، حتی در فصل زمستان آب و هوای مساعد و آسمان صافی دارد، گفت: تحقق این مهم نیازمند همت مسوولان، ارتقای ایمنی، بهسازی و توسعه زیرساخت های فیزیکی فرودگاه پارس آباد و تجهیز آن به امکانات و تجهیزات پیشرفته و همچنین تامین روشنایی باند، توسعه سالن و محوطه و احداث جایگاه سوختگیری است.
وی، با اعلام اینکه درصد قابل توجهی از پروازهای تهران – اردبیل به خصوص در فصل های پاییز و زمستان به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی لغو می شود، اضافه کرد: در چنین مواقعی به خاطر نبود فرودگاه جایگزین استاندارد در استان ، پروازهای مقصد اردبیل ناگزیر تغییر مسیر داده و به تهران باز می گردد که این موجب سرگردانی ، ناراحتی و اتلاف وقت مسافران می شود.
وی، از افتتاح پروژه تعریض باند فرودگاه این شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: فرودگاه پارس آباد نقش به سزایی در توسعه و پیشرفت دشت مغان دارد و با تکمیل و افتتاح طرح های روکش آسفالت و افزایش پهنای باند، پروازهای این فرودگاه از سرگرفته می شود.

وی، طول باند این فرودگاه را دو هزار و 800متر اعلام کرد و افزود: با اجرای طرح تعریض، از طرفین 5/7متر و در مجموع 15متر به عرض باند اضافه می شود.
وی، روند اجرای طرح های توسعه ای فرودگاه پارس آباد مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها همچنین امکان پرواز و فرود هواپیمای بدنه متوسط و افزایش تعداد پروازهای مسیر تهران- پارس آباد و برعکس و نیز برقراری پروازهای مشهد، عتبات عالیات و سرزمین وحی میسر خواهد بود.
او، به توانمندی ها و قابلیت های کشاورزی پارس آباد اشاره کرد و گفت: این شهرستان با تولید حدود 35نوع محصول زراعی، به عنوان یک قطب کشاورزی در سطح کشور مطرح است که بدون شک صادرات هوایی محصولات زراعی، باغی و دامی با استفاده از خطوط هوایی به کشورهای همسایه به رونق بخش کشاورزی و تحول منطقه و ایجاد رقابت سالم بین تولیدات کنندگان منجر خواهد شد.
فرودگاه پارس آباد مغان به عنوان قدیمی ترین فرودگاه استان اردبیل در سال 1352 تاسیس و در سال 1381 از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور شد.

کلمات کلیدی: , ,

نظرات