امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 9th, 2013 11:47 | کد خبر : 2043 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

معاون فرماندار: احداث کارخانه بازیافت زباله در پارس آباد ضرورت دارد

معاون فرماندار پارس آباد نسبت به ضرورت احداث کارخانه بازیافت زباله در این شهرستان تاکید کرد. به گزارش مغانه، احد احدزاده در جلسه کارگروه مدیریت پسماند پارس آبادمغان، افزود: روزانه حدود 130تن انواع زباله و پسماند خانگی، شهری و صنعتی در این منطقه تولید می شود که دفن اصولی و بهداشتی آن از دغدغه های […]

4444
معاون فرماندار پارس آباد نسبت به ضرورت احداث کارخانه بازیافت زباله در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش مغانه، احد احدزاده در جلسه کارگروه مدیریت پسماند پارس آبادمغان، افزود: روزانه حدود 130تن انواع زباله و پسماند خانگی، شهری و صنعتی در این منطقه تولید می شود که دفن اصولی و بهداشتی آن از دغدغه های جدی مردم و مسوولان است.
وی، اظهار کرد: با احداث و راه اندازی کارخانه کمپوست و بازیافت زباله، بخش اعظمی از مشکلات دفن زباله های شهری و روستایی این شهرستان و حتی مناطق گرمی و بیله سوار برطرف و حجم قابل توجهی از این زباله ها شامل مواد بازیافتی و قابل تبدیل به کود آلی، جداسازی و به چرخه تولید بازگردانده می شود.
وی، پسماندهای بیمارستان ها و مطب ها و مراکز درمانی را از خطرناک ترین زباله ها دانست و ادامه داد: به منظور عادی سازی دفن بهداشتی زباله های عفونی، بیمارستان های این شهرستان به دستگاه بی خطر ساز و امحای زباله غیر سوز (اتوکلاو) تجهیز شدند.
احدزاده، با بیان اینکه طرح ملی تصفیه ها خانه فاضلاب شهر پارس آباد با بیش از 45درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست، گفت: این پروژه تا کنون حدود 140میلیارد ریال هزینه دربرداشته و برای تکمیل تصفیه خانه و شبکه فاضلاب این طرح حدود 150میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

اخبار مرتبط

نظرات