امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 9th, 2015 5:08 | کد خبر : 12083 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

معاون رییس جمهور با قایقش در آب سقوط کرد

خانم «معصومه ابتکار» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به همراه چند تن از معاونان وزرا و مسئولان استانی امروز سه شنبه هنگام بازدید از تالاب هورالعظیم در خوزستان به آب افتادند.

به گزارش مغانه به نقل از خبرگزاری صداوسیما، این حادثه به علت افزایش ظرفیت بلم و واژگونی آن روی داد.

پس از حادثه این هیات با بلمی دیگر منتقل شدند.

ایرنا هم گزارش داد که قایق حامل معاون رییس جمهوری در هورالعظیم برای لحظاتی واژگون شد اما سرنشینان قایق صدمه ای ندیدند و در سلامت هستند.

یک منبع آگاه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل سوار شدن اضافه بر ظرفیت قایق حامل رییس سازمان محیط زیست در هورالعظیم، این قایق واژگون شد ولی خوشبختانه برای خانم ابتکار مشکلی به وجود نیامد.

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود، افزود: این واژگونی قبل از حرکت قایق بود که بلافاصله تعویض انجام و قایق بهتری جایگزین آن شد.

این مقام ادامه داد: پس از آن معاون رییس جمهوری از تالاب هورالعظیم بازدید و از نزدیک مشکلات این هور را بررسی کرد.

بازدید از کانونهای تولید ریزگرد
بر اساس این گزارش، معصومه ابتکار در صدر هیاتی شامل معاونان وزیر جهاد، راه و شهر سازی، کشور و چند سازمان دیگر روز سه شنبه به استان خوزستان سفر و موضوع ریزگردها را در این استان بررسی کردند.

این استان سال گذشته یکی از سال های سخت خود را از لحاظ شدت ریزگردها پشت سر گذاشت به طوری که منجر به نشست فوق العاده دولت برای مقابله با این ریزگردها شد.

خبرگزاری صداوسیما هم گزارش داد: خانم ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و هیات همراه برای بررسی مسایل زیست محیطی صبح امروز وارد اهواز شد.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، پیش از سفر با بلم در هورالعظیم، خانم ابتکار با بالگرد از بخشهایی از تالاب هور العظیم و کانونهای ریزگرد استان در حمیدیه، بستان، ام الدبس، جاده شط علی- مرز بین آزادگان شمالی و جنوبی- و مناطق خشک شده هورالعظیم که حالا کانون ریزگرد شده است، بازدید کرد و در جریان آخرین تحولات میدانی در این زمینه قرار گرفت.

لاهیجان زاده افزود: رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور قرار است در جلسه کارگروه مقابله با ریزگردها و احیای تالابها و جلسات شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون و کاهش آلودگی هوا دیدار با نمایندگان سازمانهای مردم نهاد (NGO) شرکت کند.

وی گفت: شرکت در نشست خبری با حضور رسانه های گروهی از دیگر برنامه های سفر یکروزه رئیس سازمان محیط زیست به خوزستان است.

 

اخبار مرتبط

نظرات