- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

مطالعه مفید در بین دانش آموزان پارس آباد ترویج می شود

به گزارش مغانه، حجت الاسلام امین پورمحمد در جلسه هم اندیشی دبیران پرورشی و مدیران مدارس منتخب و مسوولان کتابخانه های عمومی پارس آباد، ترویج و اشاعه ی فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان را زیربنای توسعه در جامعه دانست و از عوامل اجرایی مدارس منطقه خواست در سال تحصیلی جاری کتابخانه های عمومی را در اجرای طرح مطالعه یاوران یاری کنند.

وی بر ضرورت توسعه مطالعه مفید در بین دانش آموزان تاکید کرد و افزود: انتخاب داوطلبین جهت همکاری با کتابخانه تحت عنوان مطالعه یاور از هر کلاس، عضویت دانش آموزان در کتابخانه ها، فعالیتهای گروه مانند خلاصه نویسی و تشکیل گروههای مطالعاتی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، ارائه مشاوره به دانش آموزان در انجام تحقیق های کلاسی، اختصاص بخشی از زنگ پرورشی به کتابخوانی، بازدید از کتابخانه های عمومی و حضور کتابداران در مدارس و کلاس ها برای معرفی خدمات کتابخانه عمومی و تازه های کتاب را از برنامه های مورد توافق مدیریت آموزش و پرورش و اداره کتابخانه های عمومی در سال تحصیلی جاری است که با همکاری عوامل مدارس و کتابخانه ها اجرا خواهد شد.

به گفته وی با اجرای دقیق و فراگیر شدن طرح مطالعه یاوران، شاهد رشد چمشگیر در شاخص های کتابخانه ای و نیز افزایش سرانه مطالعه این شهرستان خواهیم بود.

علی نوری، معاونت پرورشی آموزش و پرورش پارس آباد نیز بر همکاری تنگاتنگ بین مدارس و کتابخانه ها تأکید کرد و گفت: در طول هفته کتاب برنامه های ویژه ای در مدارس اجرا خواهد شد و طرح مطالعه یاوران نیز در گستره ی بیشتری نسبت به سال قبل در مدارس اجرا خواهد شد.

در پایان این جلسه به تعدادی از مدیران و دبیران پرورشی مدارس و دانش آموزانی که بیشترین همکاری را در طرح مطالعه یاوران سال قبل داشته اند لوح تقدیر و هدایایی اعطا شد.

IMG_1588 IMG_1610 IMG_1620 IMG_1631 IMG_1637